انتشار این مقاله


تغییرات آب و هوا، مخرب سلامتی شما

تغییرات آب و هوایی مشکلی است که هر چیز دیگری را بدتر می کند؛ قتل و خشونت بیشتر اتفاق می افتد، منابع ناپدید می شوند، وضع اقتصاد بدتر می شود، نیرو های نظامی به سختی می توانند از کشور دفاع کنند و همانطور که ۴۰۰۰۰۰ پزشک آمریکایی اشاره کرده اند بر سلامتی انسان نیز تاثیر […]

تغییرات آب و هوایی مشکلی است که هر چیز دیگری را بدتر می کند؛ قتل و خشونت بیشتر اتفاق می افتد، منابع ناپدید می شوند، وضع اقتصاد بدتر می شود، نیرو های نظامی به سختی می توانند از کشور دفاع کنند و همانطور که ۴۰۰۰۰۰ پزشک آمریکایی اشاره کرده اند بر سلامتی انسان نیز تاثیر منفی می گذارد.

مجمع جامعه پزشکی تازه تاسیس شده مربوط به آب و هوا و سلامتی، متشکل از ۱۱ گروه پزشکی با نفوذ و تاثیر گذار آمریکا توضیح داد که تغییرات آب و هوایی نه تنها تندرستی ما را در آینده تهدید می کند، بلکه در حال حاضر ما را بیمار می کند. این گزارش تأکیدی بر این واقعیت است که صدها و هزاران مطالعات انجام شده، ارتباط مستقیم بین تغییر آب و هوا  و سلامت انسان است.

این گزارش به طور خاص اشاره می کند که گسترش بیماری هایی که توسط پشه منتقل می شوند، آب آلوده، تعداد مرگ و میر به علت رویداد های شدید آب و هوایی، فصول آلرژی زا و مشکلات کیفی هوا هر سال بدون هیچ علامتی از توقف بدتر می شوند.

تابستان های گرمتر باعث می شوند تا پشه ها بیماری های را از مناطق شمالی به همراه بیاورند که خیلی بیشتر از گذشته است.

افراد مبتلا به بیماری های تنفسی یا قلبی عروقی با فرارسیدن زودرس بهار که هرساله در حال افزایش است و با طولانی تر شدن تابستان که بر سیستم ایمنی آن ها تاثیر میگذارد، بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

این گزارش اشاره می کند که حتی بیماری های روحی مردم تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرند. بطوریکه مردم در سراسر ایالت متحده نمی توانند با افزایش دما و سیستم های تهدیدکننده آب و هوایی کنار بیایند.

پزشکان در این گزارش اشاره کردند که سلامت هر آمریکایی تحت تاثیر تغییرات آب وهوا آسیب می بیند، اما برخی از مردم بیشتر در معرض خطرند مانند؛ کودکان، دانش آموزان ورزشکار، زنان باردار، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و آلرژی و فقرا

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید