انتشار این مقاله


کاهش فشارخون به ۱۲۰، ریسک ناراحتی های قلبی را کاهش می‌دهد

مطالعات جدید نشان می دهند، درمان های تهاجمی برای کاهش فشار سیستولی تا ۱۲۰ میلیمتر جیوه با استفاده از داروهای کاهنده فشار، می توانند ریسک حمله های قلبی را تا ۲۵٪ نسبت به افراد دارای متوسط فشار ۱۴۰ میلیمتر جیوه کاهش دهند. فشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی […]

مطالعات جدید نشان می دهند، درمان های تهاجمی برای کاهش فشار سیستولی تا ۱۲۰ میلیمتر جیوه با استفاده از داروهای کاهنده فشار، می توانند ریسک حمله های قلبی را تا ۲۵٪ نسبت به افراد دارای متوسط فشار ۱۴۰ میلیمتر جیوه کاهش دهند.
110915_mr_bloodpressuregraph_freeفشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می‌شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا شل شدن (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند.

یافته های دیگر نشان دهنده تاثیر خیره کننده کاهش فشار خون در عدم ابتلا به نارسایی های کلیوی و حمله های مغزی دارد.
افزایش شدید فشار خون (برابر یا بیش از فشار سیستولی ۱۸۰ یا فشار دیاستولی ۱۱۰ که گاهی پرفشاری بدخیم یا پرفشاری شدید خون نامیده می‌شود) به «بحران پرفشاری خون» اطلاق می‌شود. فشار خون بالای این سطوح بیانگر خطر بالای عوارض ناشی از آن است. افرادی که فشار خون آنها در این محدوده قرار دارد ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند، اما بیش از افراد عادی دچار سردرد (در ۲۲٪ از موارد) و سرگیجه می‌شوند. علائم دیگر بحران پرفشاری خون می‌تواند شامل زوال بینایی، تنگی نفس در اثر نارسایی قلب و یا یک حالت بی قراری عمومی در اثر نارسایی کلیوی باشد. اکثر افراد مبتلا به بحران پرفشاری خون به عنوان بیماران مبتلا به فشار خون بالا شناخته می‌شوند که عوامل دیگری می‌تواند منجر به افزایش ناگهانی فشار خون در آنان شود.
با توجه به نتایج بررسی ها ۱.۶۵٪ افراد مورد آزمایش با فشار ۱۲۰ میلیمتر جیوه از بیماری های قلبی عروقی رنج می بردند در صورتی که این نسبت برای افراد با فشار ۱۴۰، برابر با ۲.۱۹٪ را نشان می داد. این یافته ها فواید بسیار مهم کنترل فشار خون را نشان داده و متذکر می شوند برای داشتن زندگی سالم تر و طول عمر بیشتر توجه به فشار خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع:

ScienceDaily
NCBI

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید