انتشار این مقاله


حرکت جدیدی از چشم کشف شد

دانشمندان به تازگی حرکت جدیدی از چشمان ما را کشف کرده اند که احتمالا هر روز این حرکت را انجام می‌دهیم. تیمی از محققان دانشگاه توبینگن آلمان حرکت های چشم ۱۱ سوژه آزمایشگاهی را با استفاده از سیم های ریز متصل به قرنیه بررسی کردند. در نتیجه این آزمایش آن ها حرکت جدیدی از چشم که […]

دانشمندان به تازگی حرکت جدیدی از چشمان ما را کشف کرده اند که احتمالا هر روز این حرکت را انجام می‌دهیم. تیمی از محققان دانشگاه توبینگن آلمان حرکت های چشم ۱۱ سوژه آزمایشگاهی را با استفاده از سیم های ریز متصل به قرنیه بررسی کردند. در نتیجه این آزمایش آن ها حرکت جدیدی از چشم که با پلک زدن همگام است را کشف کردند.
حرکت جدیدی که کشف شده به چشم کمک می‌کند بعد از دیدن یک جسم چرخان از نو تنظیم شود. این حرکت درست همانند حرکت دوربین ها برای تشکیل یک تصویر مناسب است.

محمد خزالی، نویسنده این مقاله گفته است:

ما واقعا وقتی که این حرکت جدید را کشف کردیم هیجان زده شدیم و این چیزی نبود که در این آزمایش به دنبال آن بودیم.ما میخواستیم یک حرکت شناخته شده دیگری که هنگام پلک زدن به وقوع میپیوندد را پیدا کنیم.

oko_prebarveneپلک زدن با اینکه کوتاه مدت است اما وقفه ای کوتاه در دید ما ایجاد می‌کند. ما یک دهم زمان بیداری‌مان پلک می‌زنیم ولی به ندرت متوجه آن می‌شویم. پلک زدن از خشکی چشم جلوگیری می‌کند و حتی ممکن است باعث استراحت‌های لحظه‌ای در بخش بینایی مغز شود. حرکت چشمان سوژه‌ها هنگامی که به یک سری نقطه‌ی چرخان نگاه می‌کردند بررسی شد. هنگامی که به این سری نقطه‌ها نگاه می‌کردند چشمان آنها با استفاده از این جرکت از نو تنظیم می‌شد تا بیش از اندازه محدودیت‌های ماهیچه‌های چشم از آن‌ها استفاده نشود.

خزالی اضافه کرد:

واضح ترین تصویر بر روی جسم زرد تشکیل می‌شود و برای اینکه اجسام در بهترین حالت دید بمانند باید این حالت در تعادل قرار بگیرد. فرکانس و اندازه این حرکت به میزان انحراف چشم از حالت عادی بستگی دارد. این حرکت به کاهش خستگی چشم کمک می‌کند.

 

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید