انتشار این مقاله


کفش پاشنه بلند؛ رغبت به مُد یا سلامت؟!

کفش پاشنه بلند برای مدت‌ها نماد زن تمام عیار بوده است. از مرلین مونرو تا کری برادشاو، این نوع کفش توسط زنان پوشیده شده و همواره پوشیدن آن‌ها به شیک و لوکس بودن تعبیر شده است.گرچه کفش پاشنه بلند نیز جایگاه خود را تا حدی از دست داده و اعتقاد به این گفته بیشتر شده […]

کفش پاشنه بلند برای مدت‌ها نماد زن تمام عیار بوده است. از مرلین مونرو تا کری برادشاو، این نوع کفش توسط زنان پوشیده شده و همواره پوشیدن آن‌ها به شیک و لوکس بودن تعبیر شده است.گرچه کفش پاشنه بلند نیز جایگاه خود را تا حدی از دست داده و اعتقاد به این گفته بیشتر شده است که زیبایی نوعی از درد می‌باشد؛ کفش پاشنه‌ بلند می‌تواند در طولانی‌مدت اثرات منفی بر روی سلامت بدن داشته باشد.

براساس مجمع بیماری‌های استخوان آمریکا، یک نفر از هر ده زن حداقل ۳ روز در هفته از این نوع کفش می‌پوشد و یک سوم این افراد با آن‌ها زمین خورده یا از مشکلات و آسیب‌های ناشی از استفاده طولانی مدت از آن‌ها رنج می‌برند.

بهتر است از مضرات کفش موردعلاقه خود آگاه شوید:

آسیب به ناخن‌های انگشتان 

کفش پاشنه بلند علت عمده رشد درون پوستی ناخن می‌باشد. علت این پدیده، فشار وارده از طرف انگشتان به همدیگر است که باعث می‌شود ناخن انگشت بزرگ پا به سمت داخل پوست رشد کند. متعاقب این اتفاق، عفونت‌های ناخن و عفونت‌های قارچی می‌توانند بروز کنند.


مقاله مرتبط: قارچ انگشتان پا؛ هرآن‌چه باید بدانیم


تشدید وضعیت پینه و میخچه در پا

اگر در پاهایتان پینه یا میخچه وجود دارد، این نوع کفش می‌تواند وضعیت آن‌ها را بدتر کند؛ چرا که کفش پاشنه بلند نیروی وزن بدن را به سمت جلو هدایت کرده و باعث جمع شدن انگشتان در قسمت جلویی کفش می‌شود. در نتیجه نیروی وارده از انگشت بزرگ بر دیگر انگشتان افزایش یافته و وضعیت برجستگی پینه یا میخچه پا تشدید می‌شود.


مقاله مرتبط: آنچه راجع به پینه پا باید بدانید


افزایش دردهای ناحیه زانو و لگن

راه رفتن با این نوع کفش میزان نیروی وزن وارده به زانو را افزایش می‌دهد؛ این به علت خم شدن زانو به هنگام راه رفتن است. فشار وارده لگن و زانوها را تحت تاثیر قرار داده و استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند می‌تواند منجر به ‌افزایش فشار روی اعصاب محیطی و ترک برداشتن استخوان‌های این نواحی شود.


مقالات مرتبط: درد زانو

                   درد لگن در ناحیه‌ی مفصل ران


افزایش خطر عفونت استخوان و مفاصل (استئوآرتریت)

طبق مقاله‌ای در مجله تحقیقات ارتوپدی، پوشین کفش پاشنه بلند با پاشنه ۲.۱۳ اینچی یا بالاتر می‌تواند خطر مواجهه با عفونت‌های استخوان و مفاصل در طول زندگی را افزایش دهد. با افزایش ارتفاع پاشنه، این خطر بیشتر می‌شود.


مقاله مرتبط: آرتروز


اسپاسم و دردهای عضلانی 

پوشیدن طولانی مدت این نوع کفش عضلات ساق پا و عضلات پشت را کوتاه کرده و منجر به دردها و اسپاسم‌های عضلانی می‌شود. تعداد زیادی از زنان گرفتگی عضلانی نیز به فاصله کمی پس از پوشیدن تجربه می‌کنند.


مقاله مرتبط: اسپاسم یا کرامپ عضلانی؟!


بهترین راهکار می‌تواند محدود کردن استفاده از این نوع کفش و پوشیدن کفش راحت تا حد امکان باشد. حداقل اگر نمی‌خواهید آن‌ها را کنار بگذارید، از راحت بودن آن‌ها برای پاهایتان اطمینان حاصل کرده؛ مدت زمان استفاده از آن‌ها را کاهش داده و پاهای خود را پس از هربار پوشیدن ماساژ دهید.


مقاله مرتبط: مد بدون درد


 

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید