انتشار این مقاله


غذاهایی برای داشتن پوستی سالم

آیا می‌خواهید پوست نرم و انعطاف پذیری داشته باشید؟ مواد مغذی مراقبت از پوست در این مقاله می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند.   مزایای آب برای پوست شما آشامیدن آب یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا شکل پوست خود را حفظ کنید. آب پوست شما را مرطوب نگه […]

آیا می‌خواهید پوست نرم و انعطاف پذیری داشته باشید؟ مواد مغذی مراقبت از پوست در این مقاله می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند.

 

مزایای آب برای پوست شما

آشامیدن آب یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا شکل پوست خود را حفظ کنید. آب پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد که باعث می شود خطوط ریز و چین و چروک کمتر قابل مشخص باشند. همچنین به سلول‌های شما کمک می‌کند تا مواد مغذی را دریافت و سموم را دفع کنند. و باجریان خون به درخشندگی پوست شما کمک  می‌کند. مشاوره شایع نوشیدن ۸ لیوان آب در روز است، اما شما ممکن است دقیقا به همان مقدار آب نیاز نداشته باشید . آب موجود در میوه‌ها، سبزیجات، آب میوه و شیرجزو آب مصرفی کل شما محسوب می‌شوند.

سلنیوم برای پوست شما

این ماده معدنی از پوست شما در برابر سلول‌هایی که رادیکال‌های آزاد را جمع آوری می‌کنند، محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد باعث علائم پیری مانند چین و چروک و خشکی پوست، آسیب بافت، و احتمالا برخی از بیماری ها می‌شود. سلنیوم همچنین ممکن است به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. شما می توانید سلنیم را از مواد غذایی مانند آجیل برزیلی، قارچ دکمه‌ای، میگو، گوشت بره و ماهی‌هایی مانند سرخو، کاد، هالیبوت، تن و قزل آلا دریافت کنید. گوشت گاو پخته شده، بوقلمون، صدف، ماهی ساردین، خرچنگ و ماکارونی سبوس دار نیز دارای سلنیوم هستند.

آنتی اکسیدان برای داشتن سلول‌هایی سالم

آنتی اکسیدان‌ها برای کاهش و جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد مهم هستند. شما می‌توانید آن‌ها را در انواع مواد غذایی، به ویژه میوه‌های رنگارنگ و سبزیجات مانند انواع توت‌ها، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا بیابید.

مبارزه با رادیکال‌های آزاد با CoQ۱۰

بدن شما یک آنتی اکسیدان کلیدی به نام کوآنزیم  Q۱۰ را می‌سازد. اما هرچه مسن‌تر می‌شوید، بدن شما  کمتر از آن می‌سازد. این ماده در تامین انرژی و کمک به کار سلول‌های شما دخیل است. می توانید CoQ۱۰ را در ماهی مثل قزل‌آلا و تن، مرغ، گوشت ارگان‌هایی مثل کبد و غلات سبوس‌دار پیدا کنید. اگر شما یک محصول پوستی که دارای CoQ۱۰ مصرف می‌کنید، ممکن است به کم کردن چین و چروک و نشانه‌های دیگری از پیری کمک کند.

ویتامین A برای ترمیم پوست

هیچ کس پوست خشک و پوسته پوسته نمی‌خواهد. پس یک پرتقال، هویج و یا تکه‌ای طالبی بخورید. آن‌ها سرشار از ویتامین A  هستند. همچنین می‌توانید این ویتامین را در سبزی‌های برگ‌دار، تخم مرغ و لبنیات کم چرب پیدا کنید. هنگام استفاده از یک محصول پوست با ویتامین A، چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای ممکن است بهتر به نظر برسند. دسته‌ای از محصولات، به نام رتینوئیدها، درمان تجویزی رایج برای آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی می‌باشند.

ویتامین C: قدرتی بیش از خورشید

خورشید می‌تواند روی پوست شما تاثیر بدی بگذارد. ویتامین C می‌تواند به محافظت از شما و همچنین به خنثی سازی آسیب‌های نور خورشید به کلاژن و الاستین که پوست شما را سفت و محکم نگه می‌دارند، کمک کند. ویتامین C را از فلفل دلمه ای قرمز، مرکبات، پاپایا، کیوی، کلم بروکلی، سبزی، و کلم بروکسل دریافت کنید.

ویتامین E: تقویت کننده پوست

آنتی اکسیدان دیگری که ممکن است به نجات پوست شما از آسیب نور خورشید و التهاب کمک کند، ویتامین E است. می‌توانید این ویتامین را از روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها، زیتون، اسفناج، مارچوبه و سبزی‌های برگ دار دریافت کنید.

مقداری چربی سالم بخورید

امگا-۳s و امگا-۶s چربی‌های خوب هستند که کمک می‌کنند سد چربی طبیعی پوست خود را بسازید و خشکی و لکه را از آن دور نگه دارید. اسیدهای چرب ضروری مانند این‌ها به نرم‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست شما کمک می‌کند. شما می‌توانید این چربی‌ها را از روغن زیتون و کانولا، دانه‌های کتان، گردو، و ماهی‌های آب سرد مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی خال مخالی دریافت کنید.

روغن خوب برای پوستی عالی

برخی از روغن‌ها بیش از اسیدهای چرب ضروری. روغن‌هایی با کیفیت خوب مانند روغن زیتون بسیار خام و روغن سرد یا استخراج شده فشرده بیش از بسیاری از انواع دیگر روغن، فرآوری شده‌اند. آن‌ها ممکن است مواد مغذی بیشتری داشته باشند که برای پوست شما مفید هستند. این روغن همچنین ممکن است کمک کنند تا پوست شما نرم بماند و سالم به نظر برسد و احساس شود.

نیروگاه آنتی اکسیدان در یک فنجان

چای سبز ممکن است نزدیک‌ترین چیز به یک معجون سحرآمیز باشد که شما می‌توانید برای پوست خود پیدا کنید. چای سبز به توقف التهاب، کند شدن آسیب DNA کمک می‌کند، حتی می‌تواند به جلوگیری از سوزش پوست توسط خورشید نیز کمک کند. شما می‌توانید چای سبز در بسیاری از لوازم آرایشی پیدا کنید، اما چرا مستقیما به سمت منبع نرویم: چای سبز بنوشید!

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید