انتشار این مقاله


برترین تصاویر علمی هفته

مجموعه‌ای از برترین تصاویر علمی هفته به همراه داستان جالبی که در پس آن‌ها وجود دارد

هر هفته وبسایت معتبر livescience مجموعه‌ای از برترین تصاویر علمی هفته به همراه داستان جالبی که در پس آن‌ها وجود دارد را منتشر می‌کند. در ادامه، ۱۰ تصویر زیر به این منظور قرار گرفته‌اند.

۱. خطر از بین نرفته است!

صبح جمعه، مشاهده شد که گردباد ایرما به سطح ۴ نزول پیدا کرده است. اما هنوز هم نمی‌توان نفس راحتی کشید! ایرما هم‌چنان یک طوفان مهیب با خطراتی مرگ‌بار است!

۲. حرکات غیرقابل پیش‌بینی


داشتن چهار پا خوب است؛ اما دو پا چطور؟ به نظر می‌رسد برای جربوآ، پستاندار کوچک، دو پا و صحرا نشین داشتن دو پا بسیار عالی عمل می‌کند!

۳. پدیده‌ی عجیب‌وغریب!

مناطق عظیم و ژلاتینی در آب‌های کم‌عمق نروژ را مشاهده می‌کنید.

۴. ارتباط‌های شگفت‌انگیز


تئوری یک رمان بیان می‌کند که سگ‌‌سانان‌ در معرض خطر، برای زمان جابه‌جایی گله، با عطسه‌کردن رای‌گیری می‌کنند.

۵. خطر سه‌گانه

سه گردباد در حال حاضر، به طور همزمان در اقیانوس اطلس جریان دارند که واقعه‌ای نادر است و آخرین‌بار در سال ۲۰۱۰ رخ داده است.

۶. طوفان‌های فضایی


انفجار خورشیدی و تخلیه‌ی محتمل جرم کرونالی ممکن است سبب اختلال در برخی ارتباطات شود.

۷. تصاویر یک هیولا


شکارچیان گردبادها در نیروی هوایی آمریکا اخیراً ماموریتی برای کسب اطلاعات بیش‌تر برای مرکز ملی طوفان‌ها انجام دادند و تصاویری شگفت‌انگیز از طوفان ایرما را از نمای درونی ثبت کردند.

۸. تکامل طوفانی سهمگین


به عنوان یک طوفان کیپ‌ورد، اصطلاحی که به طوفان‌های آتلانتیک که پس از خروج از ساحل غربی آفریقا در جزایر کیپ‌ورد می‌گذرند، اطلاق می‌شود، طوفان ایرما زمان زیادی برای کسب قدرت در حین عبور از آب‌های گرم اقیانوس اطلس داشته است.

۹. کسب قدرت


افزایش قدرت طوفان ایرما، آن را در طبقه‌بندی ۵ قرار داده است.

۱۰. مشاهده‌ی طوفان

بسیاری از ماهواره‌هایی که سطح زمین را در نظر دارند، طوفان ایرما را از سواحل کارائیب مشاهده می‌کنند و می‌توانند خروج آن از کمربند کارائیب را ثبت کنند.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید