انتشار این مقاله


برترین تصاویر علمی ماه می به انتخاب Nature

از تی‌رکس در رودخانه‌ی تیمز لندن گرفته تا پیوند خاطرات، تصاویر علمی منتخب ژورنال Nature هستند.

بهترین تصاویر علمیcredit: Kevin Ebi

The Hunters And The Hunted

عقاب (Haliaeetus leucocephalus) و روباه قرمز (Vulpes vulpes) در حال جنگ بر سر خرگوش میان زمین و آسمان در پارک ملی San Juan ایالت واشنگتن.

بهترین تصاویر علمیCredit: Mario Tama/Getty

Kapow

پس از هفته‌ها وقوع زمین لرزه‌های مکرر و جریان گدازه‌ بالاخره آتشفشان Kilauea هاوایی ماه گذشته در ۱۷ام می فوران کرد و تا ۹ کیلومتر تلی از خاکستر و بخار به هوا برخاست. این اتفاق باعث شد هزاران نفر خانه‌های خود را ترک کنند.

بهترین تصاویر علمیCredit: Matt Cardy/Getty

Say Hello To Fred

فرد یک ربات انسان‌نما است که توسط شرکت بریتانیایی Mesmer –یکی از شرکت‌ها به نام در این عرصه- ساخته شده است. ربات‌‌هایربیومکانیکی برای تفریح، اطلاعات، تحصیل و تحقیق استفاده می‌شوند. این نوع ربات‌ها از سخت‌افزار، حسگرها و نرم‌افزارهای طراحی شده‌ی خاصی برای انجام حرکات مشابه زندگی معمول استفاده می‌کنند.

بهترین تصاویر علمیCredit: Tony Martin, SGHT

Rodent Purge

یکی از جزایر قطب جنوب گرجستان جنوبی پس از یک دهه تلاش بالاخره از وجود جوندگان موذی رهایی یافته است. موش‌ها و رَت‌ها در اواخر ۱۷۰۰ به جزیره –یکی از مستعمره‌های انگلستان-  راه یافته و جمعیت پرندگان آن منطقه را از میان بردند. این پیروزی در نتیجه‌ی آزاد سازی بیش از ۳۰۰ تن مواد سمی اطراف جزیره به کمک هلیکوپتر و نیروهای زمینی به دست آمده است.

بهترین تصاویر علمیCredit: Oli Prince, SGHT

Rat Seekers

مرحله‌ی نهایی نابودسازی جوندگان طی دو سال تمام جزیره را به کمک سگ‌های آموزش دیده جستجو کردند.

بهترین تصاویر علمیCredit: Ben Birchall/PA

Hanging Moon

مدل ساخته شده‌ی ماه با قطر ۷متر توسط Luke Jerram که در کلیسای Tintern چاپستوا انگلستان به نمایش گذاشته شده است به بازدیدکنندگان امکان مشاهده‌ی هر نقطه از کره‌ی ماه، به خصوص نیمه‌ی پنهان آن بر ما زمینیان را خواهد داد. در ماه می چین با فرود یک فضاپیما در نیمه‌ی دیگر ماه ، مأموریت جدید خود را آغاز کرده است.

بهترین تصاویر علمیCredit: CIRO FUSCO/EPA-EFE/REX/Shutterstock

Unlucky

در طی حفاری در شهر پمپی ایتالیا در روزهای انتهایی می، اسکلت یک مرد کشف شد. یک سنگ در اثر فوران آتشفشان Vesuvius به سر این مرد ۳۵ ساله برخورد کرده و او را به کام مرگ فرو برده است. حادثه‌ی فوران آتشفشان به ۷۹ سال پس از میلاد باز می‌گردد که طی آن کل شهر رم نابود شده بود.

بهترین تصاویر علمیCredit: Jeff Rotman/Getty

I Remember, You Remember

در ماه گذشته محققین توانستند خاطره‌ای را از یک حلزون دریایی Aplysia به حلزون دیگر پیوند بزنند. در مطالعه‌ی انجام شده در eNeuro محققین RNA را از حلزون تعلیم دیده برای واکنش به شوک الکتریکی استخراج کرده و به حلزون تعلیم ندیده تزریق کردند که در اثر این اتفاق او هم به شوک الکتریکی واکنش یکسانی را نشان می‌دهد.

بهترین تصاویر علمیCredit: Maximilian Hornisch

After The Winter

این عکس موفق به دریافت جایزه‌ی  مسابقه‌ی سالانه Nature از انجمن Nature آلمان شده است. عقاب طلایی پس از آب شدن برف‌ها در ارتفاعات آلپ ایتالیا به دنبال غذا می‌گردد.

بهترین تصاویر علمیCredit: James Gourley/REX/Shutterstock

T-rex’s Thames Trip

تی‌رکس ستاره‌ی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom. از آن‌جا که حمل آن با ماشین امکان پذیر نبود او به کمک کشتی در طول رودخانه‌ی تیمز لندن جابجا می‌شود.

بهترین تصاویر علمیCredit: NASA/Bill Ingalls

Too Close For Comfort

اگر دوربین‌تان را خیلی نزدیک به راکت در حال پرتاب قرار دهید، همچین بلایی بر سرش خواهد آمد. خوشبختانه Bill Ingall دوربین را از راه دور کنترل می‌کرده و آسیبی ندیده است. این ماجرا طی مأموریت آب و هوایی GRACE از از نیروی هوایی Vandenberg در ۲۲ام می اتفاق افتاده است.

بهترین تصاویر علمیCredit: NASA/Bill Ingalls

Final Moments

ثانیه‌های انتهایی پیش از از کار افتادن دوربین را مشاهده می‌کنید.

بهترین تصاویر علمیCredit: NASA/MIT/TESS

Glitter Cam

ماهواره‌ی کاوشی سیاره‌ی خارج منظومه‌ای ناسا که در آوریل به فضا پرتاب شده است؛ اولین تصاویر خود را ماه گذشته به مرکز فرستاد. بیش از ۲۰۰۰۰۰ ستاره در صورت فلکی قنطورس در این تصویر دیده می‌شود.

بهترین تصاویر علمیCredit: Naomi Portnoy/Cover Images

Bird On Bird

نبرد میان سنقر در حال غرق شدن و انقوت در حال دفاع از جوجه‌های خود. این عکس توسط Naomi Portnoy در پاپندرچت نروژ گرفته شده است.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید