انتشار این مقاله


بهترین عکس‌های فوریه، به انتخاب تیم عکاسان Nature

بهترین تصاویر فوریه‌ی ۲۰۱۷ به انتخاب تیم عکاسی Nature

برای مشاهده‌ی  بهترین تصاویر جهان در ماه فوریه، همراه دکتر مجازی باشید!

بهترین تصاویر جهان

ماهی‌های ظریفی که آشنایی نزدیکی با کوسه‌ها و ماهی‌های کف آب دارند و می‌توانند روی کف دریا راه بروند. در فوریه‌ی سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که این ماهی‌های ابتدایی، ژن‌ها و سلول‌های عصبی خاصی دارند که به سایر پستانداران اجازه‌ی حرکت می‌دهد! نتایج تحقیقات حاکی از آن است که سلول‌هایی که در راه‌رفتن نقش دارند ، میلیون‌ها سال پیش وجود داشته‌اند.

بهترین تصاویر جهان

برای دیدن یک اتم لازم است که با دقت نگاه کنید! این اختراع نوعی تله‌ی یونی است که توسط میدان الکتریکی، به فیزیک‌دانان اجازه می‌دهد تا تک اتم‌ها را برای مطالعات کوانتومی، معلق نگه دارند. در این تصویر اتم استرانتیوم بین دو پروب دیده می‌شود. این شکار لحظه، فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد، David Nadlinger را برنده‌ی جایزه‌ی عکاسی از مرکز تحقیقات علوم فیزیک و مهندسی بریتانیا کرد.

بهترین تصاویر جهان
تصویری از لحظه‌ی رفتن به فضا که در ششم فوریه‌ی ۲۰۱۷ گرفته شد. موشک عظیم‌الجثه‌ی Elon Musk به نام Falcon Heavy، به آسمان رفت و نامش در کتاب‌های رکورد ثبت شد. وسیله‌ای با ۲۷ موتور، قوی‌ترین موشک ساخته شده و لحظه‌ی بالا رفتن آن، تحولی چشم‌گیر در سفر فضایی به حساب می‌آید.


مقاله‌ی مرتبط:   راکت Falcon Heavy شرکت اسپیس ایکس با موفقیت پرتاب شد! (به‌روز شد)


بهترین تصاویر جهان
تصویری درخشان از فلاووباکتری‌ها که در صورت ایجاد کلنی به رنگ متالیک در می‌آیند. این پدیده‌ی خارق‌العاده نتیجه‌ی رنگ‌آمیزی ساختاری است که در بال‌های پروانه و پر‌های طاووس نر نیز دیده می‌شود. این رنگ‌ها بیشتر حاصل بازتاب طول موج‌های ساختار داخلی اندام‌هاست، نه رنگدانه‌ها. این مطالعه که در فوریه چاپ شد، اولین تحقیقات رسمی در مورد اساس رنگ‌های ساختاری به شمار می‌رود.

کنترل و انطباق دو تقویت‌کننده‌ی قابل استفاده‌ی مجدد موشک Falcon Heavy که دوباره روی پد‌هایی در Cape Canaveral بر زمین فرود آمدند، تعجب همگان را بر‌انگیخت. با این وجود، بعضی از موتور‌های موشک تقویت‌کننده‌ی سوم، برخلاف برنامه‌ریزی روشن نشد و در اقیانوس اطلس سقوط کرد.

بهترین تصاویر جهان
متخصصان ژنتیک، تاریخ تکامل گونه‌های فیل‌ها را در ماه اخیر منتشر کرده‌اند. در این تحقیقات، ژنوم سلسله‌ی حیوانات از‌ جمله ماموت پشم‌دار، فیل عاج‌دار و فیل‌های آفریقایی و آسیایی، به طور گسترده آنالیز شد. نتایج تحقیقات نشان داد که گونه‌های مختلف فیل‌ها در طول تاریخ، نژاد‌شان اصلاح شده‌است. فیل‌های جنگل‌های آفریقا و ساوانا، گونه‌های جداگانه هستند.

بهترین تصاویر جهان
ماشین‌های زنبوری به اندازه‌ی کافی فضا دارند تا یک انسان بالغ را در خود جای دهند! یک سازنده‌ی چینی به نام Ehang در گوانجو، مسافت طی شده توسط این ماشین پرنده را اندازه‌گیری کرد. این وسیله به طور مستقل کار می‌کند و نیازی به کنترل از راه دور نیست. با وجود این‌که فضای زیادی برای نشستن فرد وجود ندارد، در عرض یک ساعت می‌تواند فرد را ۱۳۰ کیلومتر جا‌به‌جا کند.

بهترین تصاویر جهان
این تصور ممکن است شبیه یک پازل جادویی به نظر برسد، اما در واقع ساختار داخلی درخت ساسافراس می‌باشد. عکاسی به نام Steve Lowry این تصویر را با استفاده از نور‌های پلاریزه و فیلتر‌های خاصی ایجاد کرده‌است. این تصویر در ماه فوریه برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی در مسابقات سالانه‌ی عکاسی شد.

بهترین تصاویر جهان
به مناسبت رو‌نمایی از اولین Square Kilometre Array (SKA)، جشنی در چین برگزار شد. این پروژه‌ی عظیم ملی قرار است بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی را عرضه کند. SKA، هزاران بشقاب رادیویی را در آفریقا و میلیون‌ها آنتن در استرالیا نصب کند تا گذشته‌ی جهان کشف شود. البته این پروژه باعث جدال ساکنان آفریقا شده‌است. بشقابی که در تصویر وجود دارد، توسط شرکت چینی ساخته شده که بخشی از مرحله‌ی پایانی این پروژه است.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید