انتشار این مقاله


توسعۀ روشی دقیق‌تر برای ردیابی عفونت‌های جدید HIV

محققان موفق به ایجاد روش بسیار دقیق برای برآورد کردن میزان بروز عفونت HIV در جمعیت‌های بزرگ شده‌اند.

تلاش‌های محققان موسسه‌ی Duke Human Vaccine منجر به ایجاد روش بسیار دقیق برای برآورد کردن میزان بروز عفونت HIV در جمعیت‌های بزرگ شد که این باعث بهبود استراتژی‌های تحقیق و پیشگیری در سراسر جهان می‌شود.
روش جدید بسیار درست‌تر و دقیق‌تر عفونت‌های جدید را از عفونت‌های مزمن تمییز می‌دهد که تشخیص مهمی برای تعیین مکان‌های هدف برای اقدامات بهداشتی عمومی و تحقیقات و همچنین برای ارزیابی اینکه آیا مداخلات برای کاهش انتقال HIV موفقیت‌آمیز است، می‌باشد.


مقالۀ مرتبط: رویکرد جدید برای ردیابی عفونت HIV


پیشرفت‌های اخیر شامل داروهای آنتی رتروویروسی که هم برای درمان و هم پیشگیری عفونت HIV است، چشم‌اندازها را در زمینه‌ی HIV تغییر داده است. این مطالعه در ژورنال JCI Insight منتشر شده است.

روش‌های بهبود یافته برای طبقه‌بندی عفونت‌های جدید از عفونت‌های قدیمی به‌شدت مورد نیاز است تا به شناسایی موثرترین استراتژی‌های پیشگیری کمک کند.

محققان تلاش کردند تا روشی را برای اندازه‌گیری میزان بروز HIV ایجاد کنند که ویژگی‌های منحصر به فرد اپیدمیک‌های رایج را نیز در نظر می‌گیرد و در عین حال، بر فهم‌ها و ادراکات اخیر از چگونگی برهم کنش ویروس و بدن در طول مراحل اولیه عفونت سرمایه گذاری می‌کند.

نتیجه، آزمایشی بود که ترکیبات جدیدی از بیومارکرهای آنتی‌بادی طبیعی را شناسایی می‌کند که حاصل، مجموعه‌ای چهارگانه از بیومارکرهای امیدبخش است که می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. آزمایش جدید دارای دوره‌ی زمانی طولانی‌تر و دقیق‌تری است که عفونت‌های جدید را انتخاب می‌کند و طبقه‌بندی‌های نادرست کم‌تری را شامل می‌شود.


مقالۀ مرتبط: کشف نشانگر زیستی برای شناسایی ویروس HIV غیرفعال


داشتن تست‌های بروز HIV بسیار دقیق می‌تواند به‌طور قابل توجهی هزینه‌ها را برای محققان کاهش دهد، چون به نمونه‌هایی با اندازه‌ی بسیار کوچک برای مطالعه نیاز خواهند داشت. علاوه‌براین، از نظر سلامت عمومی، تست بروز HIV بسیار دقیق به شناسایی نقاط داغ عفونت‌های جدید کمک می‌کند، به‌طوری که تلاش‌های پیشگیرانه بهتر می‌توانند مکان‌های شیوع بیماری را مورد هدف قرار دهند.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید