انتشار این مقاله


چه چیزی باعث جذابیت یک مرد می‌شود؟

جذابیت به دلیل تناسب بدن، مخصوصا پاها می‌باشد و احتمالا علتی تکاملی دارد.

یک مرد ممکن است به خاطر موهای فر سیاه و یا کت و شلوار خط دار دلربا جذاب باشد. اما گذشته از همه‌ی این‌ها، مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد: جذابیت به دلیل تناسب بدن، مخصوصا پاها می‌باشد و احتمالا علتی تکاملی دارد.

طبق تحقیقات زنان مردانی را ترجیح می‌دهند که اندازه پاهایشان نصف قدشان باشد، محققان بر این باورند این نتیجه‌ی تکاملی زنان است که تنها خواهان انتخاب مردان سالم‌اند. برای مثال، پاهای خیلی کوتاه، با دیابت نوع دو مرتبط‌ اند. اما نسبت‌های دیگر، مثل طول بازو‌ به ارتفاع بدن و یا اینکه زانو اندام را به دو‌ قسمت مساوی تقسیم کند نیز، می‌تواند مرتبط به سلامت فرد باشد. آیا آن‌ها نیز بر دیدگاه زنان تاثیر گذارند؟

برای پاسخ به این سوال، محققان میانگین نسبت بدن را در حدود ۹۰۰۰ مرد در ارتش ایالات متحده جمع‌آوری کردند و از آن برای ایجاد تصاویر کامپیوتری از مدل‌های مردان استفاده کردند. دانشمندان دست و پاهای مدل‌ها را کمی کوتاهتر یا بلندتر کردند و از ۸۰۰ زن آمریکایی که تکامل به جنس مخالف دارند خواستند آن‌ها را برحسب جذابیت رده بندی کنند.

این تیم، در Royal Society Open Science گزارش کردند: به نظر نمی‌آید دارازای بازوها خیلی مهم باشد و زنان به نحوه تقسیم اندام توسط زانو یا آرنج اهمیت خیلی کمی می‌دهند. اما همانطور که ذکر شد اگر ارتفاع پاها بیشتر یا کمتر از نصف قد را تشکیل دهد، برای زنان جذاب نیست.

تمرکز این مطالعه بر ایالات متحده آمریکا بوده و نیز مردان همجنسگرا در محدوده آن قرار ندارند، و نشان می‌دهد ظاهر همه چیز نیست و تناسب مهم‌تر است.


مقالات مرتبط: 

تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن باعث تشکیل چربی اطراف اندام ها می‌شود

پیش‌نمایش ۲۰۱۸: رشد مجدد اندام‌های از دست‌رفته با تغییرات بیوالکتریکی


نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید