انتشار این مقاله


۳ تیپ شخصیتی که با سلامت روانی بهتر همراه هستند

خوش‌بین بودن، احساس مثبت داشتن و کنترل احساسات منفی همگی با سلامت روانی بهتر ارتباط دارند. خبر خوب آن که هر سه قابل یادگیری و بهبودبخشی هستند.

سه تیپ شخصیتی در کمک به افراد در زمینه‌ی کنار آمدن با اضطراب احساسی عملکرد خوبی داشته و با سلامت روانی بهتر همراه هستند. طبق یافته‌های روان‌شناسان، خوش‌بین بودن، احساس مثبت داشتن و کنترل احساسات منفی همگی با سلامت روانی بهتر ارتباط دارند. خبر خوب آن که هر سه قابل یادگیری و بهبودبخشی هستند. تمرین این حالات می‌تواند ساختارهای حیاتی مغز را تغییر دهد. در واقع مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد افراد دارای این فاکتورهای بهبودپذیر شخصیتی، حجم مغزشان در نواحی خاصی از کورتکس پره‌فرونتال بیشتر است. دکتر Sandra Dolcos از نویسندگان مطالعه بیان می‌کند:

افراد از میزان انعطاف‌پذیری مغز خود آگاه نیستند. ما می‌توانیم حجم مغز را از طریق تجربه و یادگیری افزایش دهیم. من علوم شناختی و مغزی تدریس می‌کنم و دانشجویان در انتهای دوره احساس قدرت کرده و مثمرالثمر بودن دوره را احساس می‌کنند.  این بدان معناست که ما می‌توانیم در کسب مهارت‌های جدید بکوشیم. این مهارت به عنوان مثال می‌تواند استراتژی‌های کنترل احساس باشد که نتیجه‌ی مثبتی داشته و می‌تواند در واقعیت بر مغز اثر کند.


بیشتر بخوانید:


نتایج این مطالعه از تست شخصیت و اسکن مغزی ۸۵ نفر به دست آمده است. اسکن‌ها بر ناحیه‌ی پره‌فرونتال مغز تمرکز داشتند؛ ناحیه‌ای در بالا و پشت چشمان.

ما می‌دانیم روابطی میان حجم مغز و برخی تیپ‌های شخصیتی وجود دارد. حجم کمتر مغز در برخی نواحی با افزایش اضطراب همراه است.

Matt Moore از نویسندگان مطالعه، نتایج را چنین توضیح می‌دهد:

ما متوجه شدیم حجم بالاتر در برخی مناطق مغزی، نشانگر برخوردای بیشتر از این الگوهای روانی است. این مطالعه به ما نشان داد هماهنگی نواحی مغزی به اندازه‌ی تیپ‌های شخصیتی مهم است. در گام بعدی، می‌توانیم از این انعطاف‌پذیری مغز در جهت مقابله با الگوهای منفی استفاده کنیم.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید