انتشار این مقاله


۱۰ راه برای دستیابی به کاریزمایی باورنکردنی!

برخی از افراد روابطی فوق‌العاده با دیگران می‌سازند، همواره اثری مثبت روی بقیه‌ی افراد اعمال می‌‌کنند؛ همان کسانی هستند که همه می‌خواهند کنارشان باشند…افراد کاریزماتیک!

برخی از افراد روابطی فوق‌العاده با دیگران می‌سازند، همواره اثری مثبت روی بقیه‌ی افراد اعمال می‌‌کنند؛ همواره سبب می‌شوند سایرین احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند؛ همان کسانی هستند که همه می‌خواهند کنارشان باشند…افراد کاریزماتیک!

خوشبختانه، با اندکی تلاش می‌توان به کاریزما دست یافت اما بدبختانه، با ایجاد شناخت، کاریزما معمولا از بین می‌رود. کاریزما ارتباطی با میزان موفقیت، نحوه‌ی لباس پوشیدن و صحبت کردن شما ندارد؛ کاریزما در رابطه با آنچه انجام می‌دهید است. درر ادامه، روش‌هایی برای کاریزماتیک بودن معرفی شده‌است.

۱- بیشتر از صحبت کردن، گوش دهید

سوال بپرسید، ارتباط چشمی برقرار کنید، در واکنش به صحبت‌های افراد احساساتی نظیر لبخند یا اخم را نشان دهید. سعی کنید متکلم وحده نباشید. همه‌ی رفتارهای بالا به مخاطب شما نشان خواهد داد که به او اهمیت می‌دهید. به یاد داشته باشید که مخاطب خود را نصیحت نکنید؛ تا زمانی که خودش از شما درخواست کند. عمل با دقت گوش دادنِ شما اثر فوق‌العاده‌ای برجای‌ خواهد گذاشت.
نصیحت کردن در بسیاری از موارد، جهت مکالمه را به طرف شما هدایت می‌کند؛ نه طرف مقابلتان. هم‌چنین، تنها زمانی کهه حرفی مهم را برای گفتن دارید، بیان کنید.

۲- شنونده‌ی انتخابی نباشید!

برخی افراد (که تضمین می‌کنم شما می‌توانید چند نفر از آنان را در اطراف خود نام ببرید!) در صورتی که احساس کنند فرد گوینده در شأن آن‌ها نیست(!) هیچ یک از حرف‌هایش را نخواهند شنید! افراد کاریزماتیک به سخنان همه، صرف نظر از اینکه گوینده چه‌کسی است یا چه سطح اجتماعی دارد، گوش می‌دهند.

۳- آب در دستتان هست؟ زمین بگذارید!

زمانی که کسی با شما در حال صحبت کردن است، گوشی خود را چک نکنید، طرف دیگری را نگاه نکنید، روی هیچ چیز دیگری متمرکز نشوید، حتی برای یک صدم ثانیه! شما نمی‌توانید تا زمانی که تمرکز خود را روی مخاطبتان بگذارید، با او ارتباط درستی برقرار کنید؛ بنابراین، توجه بی حد و حصر خود را روی مخاطبتان متمرکز کنید. این امر سبب می‌شود دیگران تمایل داشته باشند که زمان بیشتری را با شما بگذرانند.

۴- بدون چشم‌داشت، ببخشید!

هیچگاه به این‌که چه چیزی را در ازا دریافت خواهید کرد، نیاندیشید. روی چیزی که می‌توانید فراهم کنید متمرکز شوید و آگاه باشید که بخشیدن، راهی برای فراهم کردن یک رابطه‌ی واقعی است.
تنها ببخشید؛ زمانی که افراد شما را به عنوان یک فرد بخشنده بشناسند، بسیاری از روابط شما واقعی خواهد شد.
هیچ‌گاه نگران این‌که در رابطه چه چیزی را در ازا دریافت خواهید کرد، نباشید.

۵- خودبین نباشید

تنها کسانی که جذب رفتارهای متظاهرانه و خود بزرگ بینانه‌ی شما می‌شوند، افرادی هستند که خود دارای این ویژگی‌اند! سایرین از این رفتارها، احساس ناراحتی خواهند کرد و چندان از وجود شما در محیط خوشحال نمی‌شوند.


مقاله‌ی مرتبط: سوالی ساده برای شناسایی یک فرد خود‌شیفته


۶- دیگران از اهمیت بیشتری برخوردارند

شما از دیدگاه و نظرات خود آگاه هستید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از دیدگاه سایرین نیز با خبر شوید! شاید از خیلی از مسائلی که نمی‌دانید، آگاه شوید. زمانی که دیدگاه شما یادگیری از همه باشد، خواهید دید که دیگران از اهمیت فراوانیی برخوردارند.

۷- دیگران را در مرکز توجه قرار دهید

هیچ‌کس پاداش کافی از کارهای خوب خود نمی‌برد. به دیگران احساس تشکر و قدردانی خود را از کارهای مثبتشان القا کنید. این سبب می‌شود که به افراد حس اهمیت خود را منتقل کنید.

۸- کلمات خود را با دقت فراوانی انتخاب کنید

کلمات شما، طرز فکر شما را به مخاطب انتقال می‌دهند و مهم‌تر از این، کلماتی که بیان می‌کنید، طرز فکر خودتان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. همه‌ی انسان‌ها می‌خواهند با افراد مثبت‌اندیش، شاد و هدفمند ارتباط داشته باشند. کلمات شما می‌توانند باعث شوند افراد احساس بدتر یا بهتری نسبت به خود داشته باشند و مهم‌تر از آن، تعیین می‌کنند شما چه حسی نسبت بهه خودتان داشته باشید.
پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

۹- شایعه پراکنی؟ هرگز!

همه‌ی ما، چه اعتراف کنیم و چه نکنیم، گاه به گاه دوست داریم اخبار و شایعات کثیف را بدانیم. نکته‌ای که واضح است؛ این است که هیچ‌کدام از ما از افرادی که آن‌ها را نقل می‌کنند، خوشمان نمی‌آید! دیگران را مسخره نکنید، به دنبال شایعات نباشید و از شکست خوردن بقیه خوشحال نشوید. بدانید زمانی که با مخاطب حاضر خود به بدگویی از دیگران می‌پردازید، مخاطب شما کنجکاو خواهد شد که چیزی مانع از این می‌شود که در مورد او بدگویی نکنید!

۱۰- آماده‌ی پذیرش اشتباهات خود باشید

افرادی که بسیار موفقند، اغلب کاریزماتیک به‌نظر می‌آیند؛ گویی موفقیت، هاله‌ای درخشنده در اطراف آن‌ها ایجاد می‌کند.
توجه داشته باشید: تنها اینگونه به‌نظر می‌آید! برای کاریزماتیک بودن، لزوما به شکستت ناپذیری احتیاج ندارید. چه‌بسا درصورتی که پوسته‌ی موفق این دسته افراد را بخراشید، کاریزمای آن‌ها در حد یک پاره‌سنگ باشد! چیزی که شما را کاریزماتیک می‌کند، واقعی بودن است! خودتان باشید، متواضع باشید و اشتباهات خود را بپذیرید. در این صورت، اطرافیان شما از بودن در کنارتان،، احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید