انتشار این مقاله


هنگام انتخاب عکس پروفایل با یک فرد غریبه مشورت کنید!

انتخاب بهترین عکس خود برای صفحه شخصیتان در یک شبکه مجازی دوست یابی و یا در یک وبسایت برای تبلیغ کارتان، بیش از حد مهم است.  به همین دلیل است که بر اساس تحقیقات جدید، شما باید از غریبه ها بپرسید. روانشناسان دهه ها است که اهمیت نگاه و برداشت اول را نشان می دهند، […]

انتخاب بهترین عکس خود برای صفحه شخصیتان در یک شبکه مجازی دوست یابی و یا در یک وبسایت برای تبلیغ کارتان، بیش از حد مهم است.  به همین دلیل است که بر اساس تحقیقات جدید، شما باید از غریبه ها بپرسید.

روانشناسان دهه ها است که اهمیت نگاه و برداشت اول را نشان می دهند، از جمله در قالب عکس. اخیرا در مقاله ای در “تحقیقات شناختی: اصول و مفاهیم” نشان داده اند که رتبه بندی جذابیت و صفات شخصیتی می تواند در سراسر تصاویر مختلف از صورت همان شخص، متفاوت باشد. به عبارت دیگر انتخاب عکسی درست و مناسب شرایط می تواند به اندازه قرعه کشی ژنتیکی برای جذابیت مهم باشد.

منطق نشان می دهد که فرد در عکس تمایل دارد که مناسب ترین عکس را انتخاب کند تا او را به بهترین شکل ارائه دهد. البته فراوانی عکس های سلفی بحث دیگری است.

دکتر دیوید وایت از دانشگاه نیوساوت ولز ۱۰۲ دانشجو داشت که هرکدام ۱۲ عکس از حساب فیس بوک خود به او ارائه کردند. تصاویری که صورت ها در آن ها یا پنهان بود و یا کوچک بود. سپس دانشجویان عکس هایی را که به ترتیب بیشترین و کنترین تمایل را برای گذاشتن در تصویر پروفایل خود در فیس بوک، لینکدین و مچ دات کام داشتند، انتخاب کردند. سپس از آن ها خواسته شد تا هر تصویر را بر اساس جذابیت، درستی، تسلط، شایستگی، و اعتماد به نفس رتبه بندی کنند.

دکتر وایت همچنین از دانشجویان خواست تا کار مشابه را بر روی ۱۲ عکس غریبه های تصادفی هم جنس انجام دهند. در نهایت، شرکت کنندگان جدید برای رای دادن به این تصاویر با استفاده از همان پنج معیار انتخاب شدند.

جای تعجب نیست برای گروهی که سر و کارشان با دنیای دیجیتال بود، عکس ها به صورت ماهرانه انتخاب شده بود، بطوریکه برای سایت هایی مانند لینکدین، عکس های حرفه ای تر و برای سایت های دوست یابی عکس های جذاب تر انتخاب شده بود. مهم تر آن که غریبه ها در انتخاب عکس پروفایل برای صفحه دوست یابی شخصی، بهتر از خود آن شخص انجام می دادند.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید