انتشار این مقاله


پمپ قلب مينياتورى براى نوزادان ایالات متحده تست می‌شود!

براى سال ها، تكنولوژى پمپ در دسترس براى كمك به بچه ها و كودكان داراى نارسايى قلبى ، از آن چه براى بزرگسالان در دسترس است عقب مانده است. اما يك كارآزمايى بالينى با چند قسمت در ماه آينده با هدف بستن شكاف، راه اندازى خواهد شد. آزمايش pumpkin كه در بيمارستان كودكان استانفورد Lucile Packard […]

براى سال ها، تكنولوژى پمپ در دسترس براى كمك به بچه ها و كودكان داراى نارسايى قلبى ، از آن چه براى بزرگسالان در دسترس است عقب مانده است. اما يك كارآزمايى بالينى با چند قسمت در ماه آينده با هدف بستن شكاف، راه اندازى خواهد شد.

آزمايش pumpkin كه در بيمارستان كودكان استانفورد Lucile Packard و ٢١ قسمت ديگر آمريكاى شمالى انجام شد، يك دستگاه جديد كمك كننده ى بطنى را براى كودكان آزمايش كرد كه به بزرگى يك باترى AA است ؛هنوز بسيارى از مزاياى VAD مورد استفاده ى بزرگسالان را دارد.

بزرگسالان و ساير كودكانى كه نياز به پيوند قلب دارند مى توانند پمپ VAD داخل قفسه ى سينه شان جاى دهند ؛ كه به آن ها اجازه مى دهد به خانه بروند و به بسيارى از جنبه هاى زندگى شان بازگردند درحاليكه صبر مى كنند تا زمانيكه يك ارگان مناسب اهدا برايشان يافت شود.

اما تا به حال، پمپ ها براى كودكان كوچك استفاده شده اند كه بسيار سنگين است تا ضرورى باشد كه بيماران در بيمارستان بمانند. پمپ كودكان خطر بالايى براى ابتلا به عفونت و سكته ى مغزى را دارد.

VAD جديدى كه اخيرا تست شده ،Jarvik 2015 ناميده شده است كه توسط  شركت قلب Jarvik طراحى شده كه درنظر گرفته شده قابليت حمل و ايمنى دستگاه هاى بزرگسالان را براى كودكان فراهم كند. اخيرا من راجع به تحقيقات با متخصص قلب استانفورد ، دكتر Christopher Almond صحبت كردم ، كه يكى از محققان اصلى آزمايشات آينده است.

در طى پرسش و پاسخ ما ؛ او توضيح داد كه چراVAD هاى جديد در حال توسعه پيچيده تر است از دستگاه هاى بالغ ups ساده ى در حال كاهش.

چالش اصلى هر تكنولوژى پمپ مينياتورى اين است كه به شيوه اى طراحى شود كه وقتى گلبول هاى قرمز از درون دستگاه عبور مى كنند ، آن ها را له كرده و نشكند ؛ كه آن ها چند هزار بار در دقيقه در حال چرخش هستند. نسخه هاى قبلى پمپ Jarvik 2015 تمايل به شكستن سلول هاى گلبول قرمز خون ودر حال طراحى مجدد مى باشد. جالب توجه است كه ؛ یک تغییر نسبتا جزئى در طراحی باعث کاهش بزرگ در شکستگی سلول های قرمز پمپ مى شود.

چالش دوم اين است كه ؛ سرعت جريان داخل پمپ مينياتورى بايد نسبت به بزرگسالان خيلى كمتر باشد كه تا حد زيادى شانس ايجاد لخته را داخل پمپ افزايش مى دهد. وقتى لخته ها ايجاد شدند، مى توانند بشكنند و مى توانند از طريق جريان خون به مغز رسيده و سكته ى مغزى ايجاد كنند. با اين حال پمپ Jarvik 2015 در معرض خطر كم تشكيل لخته مى باشد.

قبلا ، Gage Bingham سومين فرد در خانواده اش است كه پيوند قلب دريافت مى كند، ٢٢ ساله با علايم ٥ سال استفاده از پمپ قلب. و پزشكان كودكان Packard ، افزايش عمر كودكان ٢٠ ماهه كه مشكل قلب دارند.

سپیده بویاقچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید