انتشار این مقاله


١١ دليل براى مصرف روزانه‌ى قهوه

در اين دنياى بزرگ واقعا كسى وجود ندارد كه تا به حال قهوه را امتحان نكرده باشد، قهوه همه جا مصرف مى شود ؛ به تنهايى در ايالات متحده آمريكا در مكان Starbucks به ميزانى تهمين زدند،( درسال ٢٠١٢ ، ١٠٩٢٤ نفر!وجود داشتند كه ) اظهار كردند ماعاشق كافئين هستيم. و اين خوب است. در واقع، […]

در اين دنياى بزرگ واقعا كسى وجود ندارد كه تا به حال قهوه را امتحان نكرده باشد، قهوه همه جا مصرف مى شود ؛ به تنهايى در ايالات متحده آمريكا در مكان Starbucks به ميزانى تهمين زدند،( درسال ٢٠١٢ ، ١٠٩٢٤ نفر!وجود داشتند كه ) اظهار كردند ماعاشق كافئين هستيم.

و اين خوب است. در واقع، مزاياى بيشمارى وجود دارد كه ٥٤ درصد آمريكايى هاى زير ١٨ سال روزانه قهوه مى نوشند.

قهوه مى تواند براى مغز شما شگفت انگيز باشد، همچنين براى پوست و بدن شما.

بخوانيد تا كشف كنيد ١١ دليلى را كه بايد از خواب برخيزيد و قهوه را استشمام كنيد.

آمريكايى ها بيش از هر چيز ديگر آنتى اكسيدان مورد نياز خود را از قهوه تامين ميكنند

مطابق مطالعه اى كه در سال ٢٠٠٥ انجام گرفت ، هيچ چيزى به اندازه ى قهوه نمى تواند بسيارى از آنتى اكسيدان ها را فراهم كند. در حالى كه ميوه ها و سبزيجات اغلب ميزان زيادى آنتى اكسيدان دارند اما به نظر مى رسد بدن ما بيشتر آن را از قهوه كسب مى كند.

تنهابوييدن قهوه مى تواند استرس را كاهش دهد

محققان در دانشگاه ملى Seoul مغز موش را كه با محروميت از خواب دچار استرس و نا آرامى شده بود، بررسى كردند و كشف كردند كه آن هايى كه در معرض رايحه ى قهوه قرار گرفتند، تغييراتى در پروتئين هاى مغزى مرتبط با استرس در آن ها تجربه شد.

توجه داشته باشيد، اين مطالعه به استرس به خودى خود مربوط نيست تنها به استرسى كه بعد از محروميت از خواب حس مى شود ارتباط دارد.در حال حاضر، ما كاملا مطمئن نيستيم كه آيا اين به اين معناست كه شما بايد هر شب هنگام شب بيدارى يك كيسه از دانه هاى قهوه ى بو داده را كنارتان نگه داريد ، اما احساس مى شود كه امتحانش مجانى است.

قهوه مى تواند علايم بيمارى پاركينسون را كاهش بدهد

ScienceDaily در سال ٢٠١٢ گزارش كرد كه نوشيدن قهوه به بيماران داراى بيمارى پاركينسون كمك مى كند تا حركت خودرا كنترل كنند. دكتر Ronald Postuma ، نويسنده ى مطالعه، گفت: 

مطالعات نشان دادند كه افرادى كه كافئين مصرف مى كنند به نظر مى رسد كمتر به بيمارى پاركينسون مبتلا شوند، اما اين يكى از مطالعات اوليه در انسان است ، براى نشان دادن اينكه كافئين مى تواند به علايم حركتى در افرادى كه در حال حاضر اين بيمارى را دارند كمك كند.

قهوه براى كبد فوق العاده است مخصوصا اگرالكل مصرف مى كنيد

يك مطالعه در سال ٢٠٠٦ منتشر شد كه ١٢٥٠٠٠ نفربالاى ٢٢ سال در بر مى گرفت كه نشان داد افرادى كه روزانه حداقل يك فنجان قهوه مى نوشند ٢٠ درصد خطر ابتلا به سيروز كبدى_ يك بيمارى خودايمنى كه با مصرف زياد الكل ايجاد مى شود و مى تواند به نارسايى كبدى و سرطان منجر بشود_ در آن ها پايين است.Arthur L Klatsky نويسنده ى ارشد اين مطالعه، به پشتيبان گفت : 

مصرف قهوه به نظر مى رسد برخى مزاياى حفاظت كننده در برابر سيروز الكلى داشته باشد ، و مصرف بيشتر قهوه توسط يك فرد به نظر مى رسد براى افراد دچار سيروز الكلى خطر بسترى شدن در بيمارستان و مرگ را كاهش دهد.

مطالعات اغلب نشان مى دهد كه قهوه مى تواند از بيمارى هاى كبدچرب غير الكلى در حال توسعه (NAFLD) جلوگيرى كند.

يك تيم بين المللى از محققان به سرپرستى Duke-NUS فارغ التحصيل دانشكده ى پزشكى ، نشان داد كه نوشيدن روزانه ى چهار فنجان يا بيشتر قهوه يا چاى مى تواند در پيشگيرى ازپيشرفت كبدچرب غير الكلى مفيد باشد.

قهوه مى تواند باعث بشود احساس شادى بيشترى كنيد 

يك مطالعه انجام شده توسط موسسه ملى بهداشت نشان داد كه افرادى كه روزانه چهارفنجان يا بيشتر قهوه مى نوشند نسبت به افرادى كه هرگز آن را تجربه نكرده بودند به نظر مى رسيد حدود ١٠ درصد كمتر در معرض افسردگى باشند. و ظاهرا به دليل كافئين بالاى آن نيست ، قهوه مى تواندميزان  كافئين را بالا ببرد كه مرتبط با افسردگى است.

نويسنده ى اين بررسى پروفسور Honglei Chen ,  phd در Prevention.com گفت كه دليل پيشنهادى براى اينكه قهوه به شما احساس خوبى مى دهد ، آنتى اكسيدان هاى مطمئن است.

مصرف بالاى قهوه با كاهش سطح خودكشى مرتبط است 

يك مطالعه انجام شده توسط دانشكده سلامت عمومى دانشگاه هاروارد تعيين كرد كه نوشيدن روزانه دو تا چهار فنجان قهوه مى تواند خطر خودكشى را در مردان و زنان تا ٥٠ درصد كاهش دهد.

دليل ارائه شده اين است كه قهوه با كمك در توليد انتقال دهنده هاى عصبى مانند سروتونين ، دوپامين و نورآدرنالين،  به عنوان يك ضد افسردگى خفيف عمل مى كند.

اگر شما يك خانم هستيد، قهوه مى تواند خطر ابتلابه سرطان پوست را درشما كاهش بدهد

بيمارستان بريگهام و زنان و دانشكده ى پزشكى هاروارد ١١٢,٨٩٧ نفر زن و مرد را طى يك دوره ى ٢٠ ساله بررسى كرد و ظاهرا زنانى كه روزانه سه فنجان يا بيشتر قهوه مى نوشيدند به نظر مى رسيد كمتر دچار سرطان پوست شوند نسبت به افرادى كه نمى نوشيدند.

قهوه مى تواند به شما كمك كند ورزشكار بهترى باشيد

به گزارش نيويورك تايمز ” دانشمندان و بسيارى از ورزشكاران سال ها به تجربه مى دانستند كه حتما نوشيدن يك فنجان قهوه قبل تمرين ، عملكرد ورزشى رابهبود مى بخشد به خصوص در ورزش هاى استقامتى مانند دوى استقامت و دوچرخه سوارى .

كافئين تعداد اسيدهاى چرب را در جريان خون افزايش مى دهد كه به عضلات ورزشكار اجازه مى دهد آن ها را به عنوان سوخت جذب كنند و بسوزانند؛ بنابراين ذخاير كوچك كربوهيدرات بدن را براى مواقع بعدى در ورزش ذخيره مى كند.

قهوه مى تواند خطر ابتلابه ديابت تيپ ٢ را در شما كاهش دهد

مطابق يك مطلعه ى انجمن شيمى آمريكا، قهوه هم چنين خطر ابتلا به ديابت تيپ ٢ را كاهش مى دهد. محققان مطالعه دريافتند كه افرادى كه روزانه چهار فنجان يا بيشتر قهوه مى نوشند، خطر ابتلا به ديابت نوع ٢ در آن ها تا ٥٠ درصد كاهش مى يابد. پس از آن ، با هر فنجان اضافى خطر ٧ درصد كاهش مى يابد.

نوشيدن قهوه مى تواند مغز شما را براى مدت طولانى سالم نگه دارد

محققان دانشگاه فلوريداى جنوبى و دانشگاه ميامى نشان دادند كه افراد مسن تر از ٦٥ سال كه سطح كافئين خونشان بالاست دو تا چهار سال ديرتر از كسانى كه سطح كافئين پايين دارند دچار آلزايمر مى شوند. دكتر chuanhai cao يك دانشمند اعصاب در  USF و نويسنده ى همراه مطالعه مى گويد: 

ما نمى گوييم كه مصرف متناسب قهوه مى تواند به كلى از بيمارى آلزايمر جلوگيرى كند. با اين حال، ما به طور قطع ، مطمئنيم كه مصرف قهوه در حد متوسط مى تواند به طور چشمگيرى خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش بدهد يا بروز آن را به تاخير بياندازد.

قهوه ممكن است شما را باهوش تر كند

وقتى شما دچار كمبود خواب هستيد قهوه مى نوشيد، درست است؟! بسيار خب، كه تحريك زياد مورد نياز ، نه تنها شما را بيدار نگه مى دارد بلكه تمركز حواس شما را هم بالا مى برد.

CCN گزارش مى كند كه قهوه به مغز شما اجازه مى دهد كه از راه بسيار كارآمدتر و دقيق ترى كار كند. خبرنگار TIME   ، Michael Lemonick مى گويد:

زمانى كه شما از خواب محروم هستيد و كافئين مصرف مى كنيد تقريبا دقت شما از همه چيز بهبود خواهد يافت ؛ زمان واكنش ، هوشيارى، دقت ، استدلال منطقى ؛ بسيارى از عملكردهاى پيچيده ى شما كه باهوش درارتباط اند.

سپیده بویاقچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code