انتشار این مقاله


۴ سرگرمی جالب که شما را باهوش‌تر می‌کند

چه سرگرمی های عالی شما را باهوش‌تر می‌کنند؟ شما می‌توانید در فقط یک دقیقه از روز از این سرگرمی‌ها لذت ببرید، اما تسلط و استادی در آ‌ن‌ها بسیار طول خواهد کشید. حل مکعب روبیک  حل مکعب روبیک اغلب یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای غلبه در زندگی تصور می‌شود. وقتی بر آن تسلط پیدا کردید، فقط […]

چه سرگرمی های عالی شما را باهوش‌تر می‌کنند؟

شما می‌توانید در فقط یک دقیقه از روز از این سرگرمی‌ها لذت ببرید، اما تسلط و استادی در آ‌ن‌ها بسیار طول خواهد کشید.

V-Udoku
V-Udoku

حل مکعب روبیک

 حل مکعب روبیک اغلب یکی از سخت‌ترین چالش‌ها برای غلبه در زندگی تصور می‌شود. وقتی بر آن تسلط پیدا کردید، فقط یک افزایش اعتماد به نفس دریافت نخواهید کرد، بلکه اگر این کار را به سمت پازل سخت‌تر و چالش برانگیز ادامه دهید، متوجه خواهید شد که توانایی‌های شناختی شما افزایش یافته. شما ابتدا متوجه چیزهایی خواهید شد که می‌توانید در کار خود را بهبود بخشید و همچنین راه حل‌های عملی برای مشکلات شکل می‌دهید که قبلا نادیده گرفته و یا اجتناب می‌شدند.

نوشتن کتاب

 توانایی خوب نوشتن قطعا شما را به جایی می‌رساند. هنگامی که بحث نوشتن یک مقاله بلند مدت به میان می‌آید، اغلب وقتی استاد می‌گوید ۱۰ صفحه مقاله می‌خواهد یک شوخی به نظر می‌رسد. هرچه بیشتر یک مهارت را تمرین کنید، به چیزهای بهتری می‌رسید. اگر زمانی تصمیم گرفتید رمان خود را بنویسید، شما قطعا برای آن جایزه‌ای خواهید گرفت مثل اعتماد به نفس و حتی چیزهای خیلی بیشتر. به عنوان یک پاداش، هنگامی که خواندن آثار نویسندگان دیگر را تمام می‌کنید، شما متوجه اشتباهات دستوری و همچنین افتراق نوشتار خوب از بد می‌شوید. به من اعتماد کنید، تعداد زیادی نویسنده‌ی بد با کتاب‌های منتشر شده وجود دارد.

مطالعه فلسفه

 آیا تا بحال کتاب جمهوری اثر افلاطون را خوانده‌اید؟ مقدمهای بر فلسفه تاریخ نوشته گئورگ ویلهلم فریدریش هگل چه؟ یا قدرت ذهن ناخودآگاه شما نوشته جوزف مورفی؟ اگر نه، شما قطعا یک فرصت طلایی برای پیشرفت و بسط دادن ذهن خود را از دست داده‌اید. تعریف فلسفه “مطالعه ماهیت بنیادی دانش، واقعیت و وجود، به خصوص زمانی که به عنوان یک رشته دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود” است. قبل از اینکه چند کتاب فلسفه را انتخاب و بخوانم، فکر می‌کردم فلاسفه فقط یک دسته از افراد دیوانه هستند که در یک اتاق می‌نشینند و ایده‌ها فرقه‌ای را به اشتراک می‌گذارند. فکر می‌کردم که فقط قسکتی از یک مذهب عجیب است، تا اینکه تصمیم گرفتم آن را برای خودم حفر کنم.

ریاضی ذهنی

 باور کنید یا نه، ریاضی ذهنی می‌تواند آموخته شود. من روزی را که به یک کتابفروشی رفتم و کتاب نابغه شعبده‌بازی ریاضی بدون تلاش یک ریاضیدان مشهور، و یا همان طور ک خودش می‌گفت، یک “شعبده باز ریاضی” را انتخاب کردم، به یاد دارم. ریاضی ذهنی واقعا یک هنر است و هرچه بیشتر تمرین کنید الگوهای بیشتری از اعداد را کتوجه خواهید شد که مانند نصب یک توربو شارژر در جمجمه‌تان است. که وقتی معلم یا دوستان بدون مقدمه سوالات ریاضی می‌پرسد، به درد می‌خورد. من اغلب از ریاضیات ذهنی زمانی که در جایی گیرکرده‌ام، بی حوصله‌ام و چیزی برای انجام دادن ندارم، و یا اتفاقی مکعب روبیک من در خانه جا گذاشته ام، استفاده می‌کنم.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید