انتشار این مقاله


درمان جوش‌های پوستی ناشی از پوشک بچه

بیشتر بثورات پوستی پوشک به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند. آن‌ها اغلب با درمان صحیح در خانه برطرف می‌شوند. پوشک نوزاد خود را تعویض کنید، و اجازه دهید مدتی برهنه بماند تا پوستش به طور کامل خشک شود. این کار به بهبود ناحیه تحریک شده کمک می‌کند. اگر مشکل بعد از ۳ یا ۴ روز […]

بیشتر بثورات پوستی پوشک به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند. آن‌ها اغلب با درمان صحیح در خانه برطرف می‌شوند.

پوشک نوزاد خود را تعویض کنید، و اجازه دهید مدتی برهنه بماند تا پوستش به طور کامل خشک شود. این کار به بهبود ناحیه تحریک شده کمک می‌کند.

اگر مشکل بعد از ۳ یا ۴ روز بهتر نشد، با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید.

برای بثورات عادی، دکتر ممکن است یک پماد ضد زخم که حاوی زینک اکساید است و یا استفاده از وازلین برای محافظت از پوست را توصیه کند.
اگر فرزند شما مبتلا به عفونت باکتریایی شود، ممکن است به یک پماد آنتی بیوتیک نیازمند شوید.

برای بثورات پوشک ناشی از کاندیدا (یک نوع مخمر که در بدن وجود دارد) پزشک متخصص اطفال یک پماد ضد قارچ و احتمالا یک داروی ضد قارچ مایع تجویز می‌کند.

برای بثورات پوشک مربوط به بیماری های پوستی شامل درماتیت سبورئیک یا اگزما، پزشکان گاهی کرم کورتیکواستروئید تجویز می‌کنند. پماد‌های ضد‌قارچ و کرم های کورتیکواستروئیدی ملایم حاوی هیدروکورتیزون گزینه های دیگری هستند. اما برای اطمینان ابتدا با متخصص اطفال صحبت کنید.

چگونه می توان از بثورات پوشک جلوگیری کرد؟

این کار دشوار است. بهترین استراتژی این است که اجازه دهید تا جایی که ممکن است کودکتان بدون پوشک بماند.

می توانید با خشک و تمیز نگه داشتن کودک احتمال ابتلا به بثورات پوشک و یا شدت آن را کاهش دهید. پوشک را به محض کثیف شدن آن تعویض کنید.

اگر از پوشک های پارچه ای استفاده می‌کنید ، آن‌ها را در آب داغ بشویید. همچنین، از سفید کننده یا سرکه در آب شستشو استفاده کنید و از شستشو فوق العاده برای کمک به از بین بردن باکتری و حذف آثار صابون بهره بگیرید.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید