انتشار این مقاله


مفصل‌سازی قوزک پا به بیماران مبتلا به آرتروز امکان راه رفتن بدون درد را می‌دهد

تعداد زیادی از بیمارانی که از آرتروز قوزک پا رنج می‌برند، با جراحی تعویض قوزک، امکان راه رفتن بدون درد را پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از بیمارانی که از آرتروز قوزک پا رنج می‌برند، با جراحی تعویض قوزک، امکان راه رفتن بدون درد را پیدا می‌کنند. ایمپلنت‌های جدید و تکنیک‌های جراحی درحال بهبود بخشیدن به […]

تعداد زیادی از بیمارانی که از آرتروز قوزک پا رنج می‌برند، با جراحی تعویض قوزک، امکان راه رفتن بدون درد را پیدا می‌کنند.

تعداد زیادی از بیمارانی که از آرتروز قوزک پا رنج می‌برند، با جراحی تعویض قوزک، امکان راه رفتن بدون درد را پیدا می‌کنند. ایمپلنت‌های جدید و تکنیک‌های جراحی درحال بهبود بخشیدن به نتایج هستند.

بیمار نانسی مکفارلند یک نمونه خوب است. عمل تعویض قوزک که توسط جراح دکتر آدام اچیف انجام شد، کیفیت زندگی او را به طرز عجیبی بهبود بخشید. خانم مک فارلند بعد از زمین خوردن روی یخ  و شکستن قوزکش، به آرتروز استخوان روی استخوان مبتلا شد.

خانم مک فارلند ۵۷ ساله از هند می‌گوید:

درد خیلی خیلی شدید بود.

همچنان که آرتروز او رو به وخامت می‌رفت، قدرت تحرک از او گرقته شده بود. مراقبت از نوه خود و حتی کار‌های ساده مثل کشیدن جاروبرقی برایش سخت و مشقت آور بود.

دکتر اچیف می‌گوید:

تحریک قوزک و تزریقات کورتیکواستروئید به کم شدن درد ناشی از آرتروز قوزک کمک می‌کنند. ولی همانطور که آرتروز پیشرفت می‌کند، این درمان‌ها کمتر موثر واقع می‌شوند و جراحی به عنوان یک گزینه مطرح می‌شود.

درمان مرسوم جراحی، تعویض مفصل قوزک است. استخوان‌های پایین پا (تیبیا و فیبولا) را به تالوس (استخوانی در پشت پا) می‌آمیزد. این کار، حرکت را محدود می‌کند و درد را از مفصل دچار آرتروز کم می‌کند. ولی در طولانی مدت این آمیختگی می‌تواند به آرتروز در دیگر قسمت‌های پا و قوزک منجر شود.

تعویض مفصل قوزک پا

تعویض قوزک (مفصل سازی قوزک) از حرکت محافظت می‌کند. مفصل قوزک با ایمپلنت‌های فلزی و قطعه‌ای پلاستیکی در وسط، در قسمت بالای پا و پایین تیبیا، جایگزین می‌شود. خانم مک فارلند می‌گوید با مفصل جدیدش، می‌تواند قوزکش را بالا و پایین، چپ و راست و حول محور دایره ماندد تکان دهد. و درد او کاملا برطرف شده و ازبین رفته. بخاطر عمل جراحی، خانم مک فارلند خیلی فعال شده است، او تمرینات روتین خود را آغاز کرده و خرید خار و بار به مسافرت سی دقیقه‌ای بجای دو ساعته تبدیل شده است.

او می‌گوید:

خیلی ممنونم، آینده من واقعا روشن است.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید