انتشار این مقاله


چگونه می‌توان سردرد را تنها در پنج دقیقه بدون هیچ قرصی برطرف کرد!

هیچ کس سردرد گرفتن را دوست ندارد. هیچ زمان مناسبی برای سردرد گرفتن وجود ندارد و درمان آن هم می‌تواند خیلی دشوار باشد. دسترسی به داروهای مسکن برای همه مقدور است؛ ولی گاهاً آن‌ها هم کافی نیست. خواه دنبال یافتن آسایش بیشتر از یک سردرد بد باشید یا نه؛ همیشه می‌توانید برخی از روش‌های جایگزین را […]

هیچ کس سردرد گرفتن را دوست ندارد. هیچ زمان مناسبی برای سردرد گرفتن وجود ندارد و درمان آن هم می‌تواند خیلی دشوار باشد. دسترسی به داروهای مسکن برای همه مقدور است؛ ولی گاهاً آن‌ها هم کافی نیست. خواه دنبال یافتن آسایش بیشتر از یک سردرد بد باشید یا نه؛ همیشه می‌توانید برخی از روش‌های جایگزین را امتحان کنید. معمولا افراد تلاش می‌کنند سردردهایشان را توسط موارد زیر درمان کنند.

  • خوابيدن
  • درتاريكى ماندن
  • حمام كردن

توضیح شکل: نواحی نارنجی‌رنگ محل‌های رایج سردرد را نشان می‌دهند؛ شکل سمت راست: استرس، وسط فشارخون بالا و چپ، میگرن.

همچنین برخی از روش های طبیعی سریع و کارآمد برای این منظور وجود دارند. بدن انسان دارای برخی نقاط بخصوص است که با فشار دادن درد التیام می‌یابد که با ماساژ حدود ۳۰ ثانیه ای به تسکین سردردها کمک می‌شود و سایر دردها هم طی ۵ تا ۱۰ دقیقه برطرف می‌شوند. روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند به شما کمک خواهند کرد که از سردردهای بد رهایی یابید، چه سردرد مختص در پیشانی باشد و چه میگرن تمام عیار.

۱. نقطه yin tang

این نقطه همچنین به عنوان چشم سوم شناخته می‌شود، در مرکز پیشانی درست وسط چشم ها قرار دارد. بسیاری از افراد درد را در این نقطه تجربه می‌کنند و در طول روز با توجه به استفاده زیاد از مغز، درد آن آغاز می‌شود. برای تسکین درد، می‌توانید از انگشت وسط یا سبابه برای فشار دادن آرام برای چند لحظه استفاده کنید. این کار را تا یک دقیقه انجام دهید تا برای برطرف کردن میزانی از درد کمک کند.

۲. نقاط zan zhu

پاین نقطه ها را می‌توان در بالای استخوان ابرو پیدا کرد، درست جایی که بالای بینی شروع می‌شود.
این ناحیه‌ را ماساژ دهید تا سردرد برطرف شود. از حرکات تند دایره ای استفاده کنید، و در عین حال به این نقاط فشار وارد کنید. این فرآیند در توقف آبریزش بینی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد و یا می‌تواند بینایی را هم ارتقاء دهد.

۳. نقاط ying xiang

می‌توانید این نقاط را در هر طرف سوراخ بینی پیدا کنید. درست بالای لب ها، آنها باید هم راست با چشم ها باشند. همچنین می‌توانید آن‌ها را با توجه به زنخدان در پایین استخوان‌های گونه مکان‌یابی کنید. این ناحیه را ماساژ دهید و برای باز شدن سینوس‌ها فشار وارد کنید. این عمل سردردها و سطوح استرس را کاهش می‌دهد.

۴. نقاط tian zhu

این نقاط در پشت‌ِسر، درست در مرکز گردن واقع هستند. می‌توانید این نقاط را ماساژ دهید تا احتقان، دردِ چشم، گوش و میگرن شدید و سردردها تسکین یابند. برای کمک در مورد بی خوابی و استرس این نقطه را موثر است و نیز در مورد گردن درد هم کمک می‌کند. ضربه‌های سفت و یکنواخت باید در این نقطه استفاده شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

۵. نقاط shua gu

این نقطه درست بالای گوش قرار دارد. تقریباً ۲-۳ سانتی‌متر فاصله از خط مو، این ناحیه را ماساژ دهید تا خستگی چشم برطرف شود ترک اعتیاد ها و بازگرداندن توازن به سیستم عصبی از سایر مزایای آن می‌باشند. برای ماساژ این ناحیه، از انگشت سبابه برای فشار آوردن به نقطه و از انگشت شصت برای فشار به پشت گوش استفاده نمایید.

۶. نقاط he gu

این محل احتمالا یکی از معروف‌ترین نقاط فشار شناخته شده است که در بین انگشت سبابه و شصت قرار دارد. این نقطه را می‌توان برای تسکین دردهای کمر، گردن و نیز میگرن‌ها ماساژ داد.
هم‌چنین این نکته برای کاهش تهوع نیز موثر است. برای دسترسی به بهترین نتیجه، اطمینان حاصل کنید قبل از ماساژ دادن، دست خود را مشت می‌کنید.

۷. نقاط ساکرال (خاجی)

که درست بالای دنبالچه، در انتهای ستون فقرات وجود دارند. ماساژ این ناحیه سبب تسکین گرفتگی عضلات و سایر دردهای قاعدگی می‌شود. برای این‌کار، به طور ساده دراز بکشید و هر دو نقطه را بالای استخوان دنبالچه به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز دوباره تکرار کنید.

۸. پریکاردیوم

این نقطه را می‌توانید روی مچ حدود فاصله ۳ اینچی از کف دست پیدا کنید. ماساژ این ناحیه به بهبود تهوع و استفراغ، که می‌تواند ناشی از بارداری، قرارگرفتن در وسیله‌ی نقلیه‌ی متحرک یا حتی سرماخوردگی باشد، کمک می‌کند.

سپیده بویاقچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید