انتشار این مقاله


ویتامین D و کلسیم فایده کمی برای استخوان های پیر دارند

مطالعه­ای تازه از سوی سازمان­های پیشگیری ایالات متحده، به  زنان مسن این­گونه می­گوید که تمام ویتامین­های D و کلسیمی که برای تقویت، تسکین درد شکستگی و جلوگیری از شکستگی استخوان­های خود استفاده کرده­اند آنقدر ها هم تاثیرات خوبی نمی­گذارد. در واقع، یافته­های این پژوهش بر اساس بازنگری بر روی دو تحقیق پیش از این بوده­اند […]

مطالعه­ای تازه از سوی سازمان­های پیشگیری ایالات متحده، به  زنان مسن این­گونه می­گوید که تمام ویتامین­های D و کلسیمی که برای تقویت، تسکین درد شکستگی و جلوگیری از شکستگی استخوان­های خود استفاده کرده­اند آنقدر ها هم تاثیرات خوبی نمی­گذارد.

در واقع، یافته­های این پژوهش بر اساس بازنگری بر روی دو تحقیق پیش از این بوده­اند که مشخص می­کنند شواهد کافی برای اثبات این که آیا ویتامین D و کلسیم می­توانند کمکی به زنان مسن و یا هر فرد دیگری کنند، وجود ندارد.

نتایج تکان­دهنده­ای که به­دست آمده­اند، توصیه­های کلیشه­ای که همواره به زنان بالای ۵۰ سال که در معرض پوکی استخوان، شرایط ضعف استخوانی که اغلب منتهی به شکستگی، درد­های مزمن، ناتوانی و مرگ زودرس می­شود، را به­طور کلی رد می­کنند.

این مطالعه­ی به­خصوص به این نتیجه رسیده­است که این مواد تقریبا هیچ­گونه کمکی به گروه­های زیر نکرده­اند:

زنان یائسه­ای که مقادیر کم ویتامین و کلسیم (کمتر از ۴۰۰ واحد­ جهانی یا ۱۰۰۰ میلی­گرم) برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف می­کنند.

زنان مسن که مقادیر کمی از مکمل­ها را برای جلوگیری از شکستگی استخوان استفاده می­کنند. اگرچه به طور واضح خطر ابتلا به سنگ­های کلیوی بالا برده می­شود.

همچنین مدرکی برای اثبات این که مقادیر بالاتر ویتامینD  و کلسیم برای زنان و مردان مسن و یا جوان مفید هستند، وجود ندارد.

 

دکتر جسیکا هرزشتاین، عضو سازمان پیشگیری ایالات متحده آمریکا می­گوید:

ما باور داریم که کلسیم و ویتامین D در سلامت عمومی و همچنین سلامت استخوان نقش اساسی دارند. ما نمی­گوییم که مصرف نشوند ما فقد بر این باوریم که اطلاعات کافی در این زمینه نداریم و چیزی اثبات نشده­است.

دکتر هرزاشتاین همچنین اضافه می­کند که بیمارانی که تشخیص پوکی استخوان داده­شده­اند یا بیمارانی که سابقه شکستگی دارند می­بایست درمان پیشنهادی از جانب پزشک معالج خود را ادامه دهند.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *