انتشار این مقاله


۵ راهکار طبیعی برای داشتن پوستی زیبا

چه کسانی خواهان داشتن پوستی شفاف، نرم و عالی هستند؟ البته که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها در آرزوی آن هستند. آرزوی هر خانمی داشتن پوستی شفاف و زیبا از سر تا نوک پا است. در واقع پوست شما اولین چیزی ست که به هنگام ملاقات با دیگران دیده خواهد شد. داشتن پوستی زیبا [...]

چه کسانی خواهان داشتن پوستی شفاف، نرم و عالی هستند؟ البته که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها در آرزوی آن هستند. آرزوی هر خانمی داشتن پوستی شفاف و زیبا از سر تا نوک پا است. در واقع پوست شما اولین چیزی ست که به هنگام ملاقات با دیگران دیده خواهد شد.

داشتن پوستی زیبا مزایای فراوانی دارد. می‌تواند موجب شود تا مرد و یا زن اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و به خود افتخار کند. با این وجود همه برای داشتن پوستی بی‌عیب، پول اضافی برای خرید محصولات گران‌قیمت مراقبت پوستی را ندارند. خوشبختانه اکنون می‌توانید از راهکارهای کاملا طبیعی بهره بجویید و از محصولات کاملا طبیعی، که حتی می‌توان مواد خام آن را در آشپزخانه یافت، استفاده کنید. در واقع بسیاری از افراد امروزه سعی در استفاده از محصولات پوستی طبیعی دارند. چرا؟ زیرا نه تنها مقرون به صرفه هستند بلکه به عنوان ده راهکار خانگی موثر شناخته می‌شوند. بسیاری از محصولات مراقبتی پوست حاوی مواد شیمیایی خشنی هستند که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. حال به معرفی چند محصول مراقبت پوستی ساده، مقرون به صرفه و طبیعی که می‌توانید در خانه امتحان کنید، می‌پردازیم.

لیمو

بر اساس Home Remedy Shop، لیمو حاوی بهترین ترکیب جهت بدست آوردن پوستی صاف و شفاف است. اسید سیتریک موجود در لیمو با پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست شما، پوستی صاف را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ همچنین ویتامین C موجود در آن در شفاف‌سازی و از بین بردن لکه‌های پوستی موثر است. لیمو می‌تواند به بازسازی پوست شما سرعت بخشد و به کمک ترکیبات سفیدکننده خود رنگ پوست شما را روشن سازد.


مقاله مرتبط: لیمو معجزه سلامتی!


خیار

خیار حاوی آب زیادی است؛ که از آن می‌توان به عنوان یک ماده آبرسان و مغذی پوست استفاده کرد. همچنین حاوی مواد منقبض کننده‌ای است که موجب صاف شدن پوست شما می‌شود. خیار علاوه بر داشتن آب زیاد، همچنین حاوی آسکوربیک اسید و کافئیک اسید نیز هست؛ که در از بین بردن ناراحتی‌های پوستی مؤثر واقع می‌گردد و با ترمیم سلول‌های پوستی آسیب‌دیده و از بین بردن پوست مرده موجب درخشندگی چهره شما شده و به طور کلی باعث بهبود ظاهر کلی شما می‌شود.


مقاله مرتبط: میوه‌ی خیار، دوست سلامتی شما!


آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به عنوان یک محصول مؤثر در مراقبت از پوست، در حال ظهور است. در واقع امروزه در ساخت محصولات مختلفی اعم از شامپو و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود؛ به بیان دیگر شما می‌توانید از فرق سر گرفته تا نوک انگشتان پاهای خود از این ماده استفاده کنید! این گیاه حاوی مزایای زیادی برای پوست شماست. آلوئه‌ورا یک ماده ضدمیکروبی، ضدالتهابی شناخته‌شده و به عنوان یک ماده منقبض‌کننده نیز کاربرد دارد.

جو دوسر

جو دو سر می‌تواند به عنوان یک ماده مالش‌دهنده‌ی پوستی استفاده شده و پوست شما را درخشنده و نرم سازد. این ماده بهترین انتخاب برای افراد با پوست حساس است. جو دو سر موجب درمان حساسیت و اگزما شده، و به دلیل داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی باعث التیام پوست شما می‌شود. این ماده همچنین حاوی خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و تسکین‌دهنده خارش‌ها است.


مقاله‌ی مرتبط: اگزما؛ بایدها و نبایدهای رژیم‌غذایی


عسل

عسل علاوه بر داشتن خاصیت شیرین‌کنندگی به عنوان یک مرطوب‌کننده پوستی نیز می‌تواند موثر واقع گردد. حاوی مواد ضدباکتریایی است که به طور طبیعی می‌تواند در درمان و پیشگیری از آکنه و مراقبت از پوست در برابر عفونت استفاده شود و به کمک ترکیبات آنتی‌اکسیدان خود سرعت روند پیر شدن پوست را کاهش می‌دهد. عسل یک ترکیب قوی است؛ که با باز کردن روزنه‌های پوستی، پوست شما را صاف می‌سازد.


مقاله مرتبط: برای همیشه از جوش های صورت خود خلاص شوید!


چکیده آن‌چه که خواندید:

لیمو: حاوی اسید سیتریک و ویتامین C

مؤثر در صاف و شفاف‌سازی پوست، از بین بردن لکه‌های پوستی، روشن‌سازی رنگ پوست

خیار: موثر در آب‌رسانی و تأمین مواد مغذی، ترمیم پوست، التیام زخم و درخشندگی پوست

آلوئه‌ورا: قابل استفاده در تمام نقاط بدن!

دارای اثر ضدمیکروبی، ضدالتهابی، و خاصیت منقبض‌کنندگی

جو دو سر: بهترین انتخاب برای افراد با پوست حساس

دارای خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و تسکین‌دهنده خارش‌ها

عسل: پیشگیری و درمان آکنه

مراقبت در برابر عفونت‌ها

کاهش روند سرعت پیری پوست

باز کردن روزنه‌های پوستی

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید