انتشار این مقاله


فلج صورت آنجلینا جولی: فلج بل چیست؟

اخیراً توسط آنجلینا جولی به وانیتی فیر گزارش شده است که این بازیگر در سال ۲۰۱۶ وضعیتی را به نام فلج بل تجربه کرد،. فلج بل چیست؟ به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، فلج بله شکلی از یک فلج موقت است. این فلج معمولا تنها یک طرف چهره فرد را تحت […]

اخیراً توسط آنجلینا جولی به وانیتی فیر گزارش شده است که این بازیگر در سال ۲۰۱۶ وضعیتی را به نام فلج بل تجربه کرد،. فلج بل چیست؟
به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، فلج بله شکلی از یک فلج موقت است. این فلج معمولا تنها یک طرف چهره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بنابراین باعث می‌شود این قسمت از صورت ،سست،افتاده و پژمرده به نظر برسد . NINDS می گوید حدود ۴۰۰۰۰ آمریکایی سالانه دچار فلج بل می‌شوند. طبق گزارش NINDS این شرایط تحت تاثیر آسیب به عصب صورت ایجاد می شود. دو عصب صورت وجود دارد که هر یک از آنها عضلات یک طرف چهره را کنترل می کند. این که این فلج کدام طرف چهره را تحت تاثیر قرار می دهد، وابسته به آن است که کدام عصب تحت تاثیر قرار می گیرد.
طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی ( آمریکا )، دانشمندان مطمئن نیستند که علت این آسیب عصب چیست، اما عموما فکر می کنند که این یک عفونت ویروسی است. طبق گفته NINDS هنگامی که عصب صورت آسیب دیده است – به عنوان مثال، می تواند متورم، ملتهب یا فشرده شده باشد – قادر به حمل پیام از مغز به عضلات صورت، آنگونه که به طور معمول رخ می‌دهد ، نخواهد بود و منجر به ضعف عضلانی، فلج یا انقباض ناگهانی می‌شود. علاوه بر این، صدمه به عصب می تواند پلک و گوشه ای از دهان فرد را نیز لمس بکند.طبق NINDS، عصب صورت همچنین سیگنال هایی را به غدد اشک آور، غدد بزاق و عضلات استخوانی کوچک در گوش میانی حمل می‌کند. این بدان معنی است که علائم همچنین می تواند شامل خارش، پاره شدن بیش از حد، خشکی چشم یا دهان و زنگ زدن در گوش باشد.
طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی، این علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند و در حدود ۴۸ ساعت پس از شروع، بدتر می شوند.طبق گفته کلینیک مایو، در اکثر افراد مبتلا به فلج بل، این وضعیت موقت است و علائم معمولا در عرض چند هفته بهبود می یابند. تا شش ماه، علائم باید کاملا از بین رفته باشد.
طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی، سه نفر از چهار بیمار بدون هیچ نوع درمان بهبود می یابند.طبق آمار کلینیک مایو، پزشکان ممکن است داروهای خاصی مانند کورتیکواستروئیدها را تجویز کنند تا فلج بل را درمان کنند. علاوه بر این، ضدعفونی کننده های تسکین دهنده ، به صورت پماد های گرم که برای صورت استفاده می‌شوند، می‌توانند به هر گونه دردی ناشی از این وضعیت کمک کنند.پزشکان همچنین ممکن است فیزیوتراپی را برای کمک به استراحت عضلات صورت توصیه کنند.
طبق گفته کلینیک مایو، برخی از افراد از روشهای پزشکی جایگزین مانند تکنیک طب سوزنی و آرامسازی برای درمان فلج بل استفاده می کنند، اما شواهد علمی کمی کارایی این روشهارا تائید می‌کنند.طبق گفته وانیتی فیر،جولی گفته است که برای رهایی از این وضعیت و بازیابی سلامت خود به طب سوزنی اعتماد کرده‌است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید