انتشار این مقاله


آنچه بیمارهای دیابتی باید از نکات پزشکی که در نسخه ها ذکر نمی شود ، بدانند!

Robert Preidt دوشنبه، ۷ اوت ۲۰۱۷ بسیاری از داروهای سرماخوردگی، سرفه و سردرد حاوی کربوهیدراتی و الکلی به اندازه ی یک لیوان ااز آبجو یا شراب هستند. یکشنبه، ۵ آگوست ۲۰۱۷ (HealthDay News) یک داروساز توضیح می دهد که برای افراد مبتلا به دیابت می تواند انتخاب داروهای بدون نسخه مناسب برای سرماخوردگی، سرفه یا […]

Robert Preidt
دوشنبه، ۷ اوت ۲۰۱۷
بسیاری از داروهای سرماخوردگی، سرفه و سردرد حاوی کربوهیدراتی و الکلی به اندازه ی یک لیوان ااز آبجو یا شراب هستند.

یکشنبه، ۵ آگوست ۲۰۱۷ (HealthDay News) یک داروساز توضیح می دهد که برای افراد مبتلا به دیابت می تواند انتخاب داروهای بدون نسخه مناسب برای سرماخوردگی، سرفه یا سردرد دشوار باشد.

طبق گفته Miranda Wilhelm ، بسیاری از این داروهای به اصطلاح OTC حاوی کربوهیدرات (از جمله شکر) هستند که می توانند بر سطح قند خون تاثیر بگذارد و یا مواد تشکیل دهنده ای که می توانند با داروهای دیابتی تداخل داشته باشد.همچنین برچسب ها در داروهای OTC کربوهیدرات ها را فهرست نمی کنند. استادیار بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه Southern Illinois است.

Wilhelm گزارشاتی را درباره این موضوع در روز شنبه در نشست سالانه انجمن آمریکایی دیابتی ها در Indianapolisارائه کرد.

“این یک معضل است، زیرا در بعضی موارد کربوهیدرات بسیار زیادی در یک دارو هست که حتی معادل یک میان وعده است.از سوی دیگر، اگر شما در واقع مواد تشکیل دهنده دارو را بخوانید، ممکن است ترس داشته باشید که چیزی را که برای شما ضرری ندارد و به بهبودتان کمک می کند را مصرف کنید. به عبارت دیگر، در برخی موارد لازم نیست به داروهای OTC که برای افراد مبتلا به دیابت تهیه شده باشد ، محدود شوید ، که این مورد برای بیشتر افراد دیابتی عجیب به نظر می رسد.”

Wilhelm مشاوره زیر را ارائه داد:

۱.مدیریت خوب دیابت بسیار مهم است. اگر سطوح A1C شما به خوبی کنترل می شود و فشار خون شما در محدوده مورد نظرتان قرار گیرد، اگر فقط چند روز به آنها نیاز دارید، بهتر است بیشتر داروهای OTC را مصرف کنید – به عبارتی حتی اگر کربوهیدرات داشته باشد –

۲.برچسب دارو را بخوانید. اگر شما در مورد سطح قند خون خود نگران هستید، به دنبال داروهایی با برچسب” بدون قند “یا” برای افراد مبتلا به دیابت “بگردید.

  1. قرص ها را به جای مایعات مصرف کنید. چون فرم های مایع دارو معمولا شامل کربوهیدرات های بیشتر و گاهی اوقات الکلی به اندازه یک لیوان آبجو یا شراب هستند.

۴.در صورت امکان، یک دارو موضعی را انتخاب کنید. به این دلیل که:به جریان خون شما وارد نمی شود. به عنوان مثال، یک اسپری بینی برای درمان بینی گرفته مناسب تر از داروهایی است که ازدهان مصرف می کنید. اگر درد عضلانی دارید، آن را با یخ بپوشانید و از کرم پوستی استفاده کنید که تا اینه Motrin، Advil (ibuprofen) یا Tylenol (استامینوفن) مصرف کنید.

۵.دریافت توصیه های OTC از متخصصین بهداشت. پزشک یا داروساز شما می تواند به شما در اجتناب از مصرف داروهایی که مواد تشکیل دهنده ی آن ها با داروهای دیگر شما تعامل دارد کمک کند. برچسب  داروها را برای مواد تشکیل دهنده ای که می توانند مشکلات ایجاد کنند مانند کافئین و استامینوفن را بررسی کنید.

و در کل “قرصی که در برچسب آن نوشته برای افراد مبتلا به دیابت بی ضرر است، در صورتی که نشانه های بیماری شما را درمان نکند، به شما کمک نمی کند، به این معنی است که شما به این دارو نیاز ندارید”.

 

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید