انتشار این مقاله


ده کاری که نباید هیچ‌گاه انجام دهید

رفتارهایی که احتمالا باعث می‌شوند حس بدی داشته باشید یا زندگی شما را بدتر می‌کنند. فکر کنید وقتی شخص دیگری را با موهای عجیب و غریب، لباس، خالکوبی و سوراخ (روی گوش و بینی و … ) دیدید چگونه احساس می‌کنید. بسیاری از مردم در مورد این اشخاص به خوبی فکر نمی‌کنند. ناخودآگاه، ممکن است […]

رفتارهایی که احتمالا باعث می‌شوند حس بدی داشته باشید یا زندگی شما را بدتر می‌کنند.

فکر کنید وقتی شخص دیگری را با موهای عجیب و غریب، لباس، خالکوبی و سوراخ (روی گوش و بینی و … ) دیدید چگونه احساس می‌کنید. بسیاری از مردم در مورد این اشخاص به خوبی فکر نمی‌کنند. ناخودآگاه، ممکن است فکر کنند، “او بسیار مشتاق جلب توجه است و نمی‌تواند آن را با شایستگی کسب کند، به نظر عجیب و غریب می‌رسد.”

در اینجا نه چیز دیگر وجود دارد که باید پیش از انجام آنها دو بار فکر کنید:

دروغ سهوی

تصور کنید یک فروشنده نتواند به شما بگوید که این محصول واقعا نیازهای شما را برآورده نمی‌کند. اگر شبیه بیشتر افراد باشید، این فرد را بیشتر از کسی که به طور آگاهانه در مورد محصولی دروغ می‌گوید، صادق خواهید دانست. در خارج از محل کار یا در سرکار، فکر نکنید دروغ سهوی خیلی بهتر از دروغ عمدی است.

تعطیل کردن زیاد چهارشنبه و شنبه

وسوسه انگیز است که تعطیلات آخر هفته بیشتر طول بکشد، اما شما چند نفر را با ادعاهای مکرر بیماری و یا نیاز به زمان شخصی که معمولا در روزهای چهارشنبه و شنبه اتفاق می‌افتد احمق می‌کنید. با این کار نه تنها شهرت خود بلکه شاید شغل خود را نیز در معرض خطر قرار داده‌اید.

تهدید خالی فرزندان

به عنوان مثال «می‌خواهم شما را ترک کنم». گفتن این جمله باعث می‌شود فرزند شما را بی‌تردید احساس ناامنی کند: «آیا مادر واقعا این کار را انجام می‌دهد؟» که باعث ایجاد ترس از رها شدن می‌شود. همچنین معمولا نمی‌توانید فرزند خود را در آنجا بگذارید و رها کنید، بنابراین هنگامی که این کار را نکنید، فرزند شما متوجه خواهد شد که شما دروغ می‌گویید و تهدیدی خالی و بی‌اساس می‌کنید. این باعث می‌شود که کودک زمانی که دوباره تهدید می‌شود آن را جدی نگیرد.


مقاله‌ی مرتبط: تأثیر طولانی‌مدت تنبیه فیزیکی والدین بر روی رفتار فرزندان


کتک زدن فرزند

مجازات فاحش به فرزند شما می‌آموزد که خشونت پاسخ مناسب است. این کار ترس را به جای انگیزه ذاتی برای خوب رفتار کردن القا می‌کند. و این امر منجر به ایجاد رعایت کوتاه مدت، اما شورش طولانی مدت می‌شود. شما نمی‌توانید فرزند خود را به رفتار خوب در دراز مدت مجبور کنید. بهترین شانس شما این است که محدودیت‌های معقول را تعیین کنید، دلایل آن‌ها را توضیح دهید و هنگامی که رفتار بدی رخ می‌دهد، نسبت به کار او ابراز ناامیدی کنید. اگر فرزند شما به چنین تربیتی خیلی کند پاسخ دهد، گاهی اوقات می‌توانید از پاداش‌ها و امتیازات منصفانه استفاده کنید.

داشتن نوشیدنی دوم در یک غذای کاری

روزهای ناهار کسب و کار سه مارتینی خیلی وقت است قدیمی شده‌اند. در برخی محافل ممکن است یک نوشیدنی را در یک وعده غذایی بخورید اما دومی خطر پایین آوردن بهترین شرایط شما را دارد و به عنوان یک مشکل نوشیدن در نظر گرفته می‌شود. به علاوه، اگر شخص دیگری پول نوشیدنی را پرداخت می‌کند، شما می‌توانید همان طوری سوءاستفاده‌گر دیده شوید که اگر یکی از غذاهای گران قیمت منو را سفارش دهید، دیده خواهید شد. پیروی از قانون حداکثر یک نوشیدنی امن‌تر است.

معاملات سهام

حتی مدیران صندوق بسیار آموزش دیده، به ندرت بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند و آن‌ها به طور تمام وقت کار می‌کنند، بسیار منضبط هستند و معمولا دارای مدرک ریاضیات محور از دانشگاه‌های معتبر هستند و علاوه بر آن، امتحانات دقیق و سختگیرانه حسابداری مالی مجاز را نیز گذرانده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق آماتورانی که سعی در ایجاد یک بازار سهام زنده می‌کنند، نه تنها درآمد کمی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در صندوق پیش پرداخت صندوق بین المللی پول بدون سرمایه گذاری درازمدت به طور غیرمستقیم دارند، بلکه معمولا پول‌شان را هم از دست می‌دهند و استرس زیادی را متحمل می‌شوند. معاملات سهام معمولا یک روش بسیار گران‌ قیمت برای دریافت سریع آدرنالین است!


مقاله‌ی مرتبط: افزایش تستوسترون، تجارت در بازار سرمایه (بازار گاوی) را تحریک می‌کند


استعمال سیگار یا ماری‌جوانا

خطرات ویرانگر سیگار کشیدن به خوبی ثبت شده است، بنابراین نیازی به توضیح در اینجا نیست. خطرات ماری‌جوانا کمتر شناخته شده است. کسانی که در زیر مخفیکاری بزرگ ماری‌جوانا دفن شده‌اند، ما را شست‌وشوی ذهنی می‌دهند تا فکر کنیم عاقلانه است که ماری‌جوانا را قانونی کنیم. واقعیت این است که بدنه‌های علمی خنثی علیه آن هشدار می‌دهند و از زمانی که قانونی شدن این مواد مطرح شده از کوه مسلح با مطالعات جدید استفاده می‌کنند. این سال، آکادمی ملی علوم ارزشمند بیش از ۲۰۰ عدد از بهترین مطالعات را به دست آورد و نتیجه گرفت که ماری‌جوانا خطر ابتلا به اختلال در یادگیری، حافظه و انگیزه و بیماری‌های روانی مانند اختلالات اضطرابی اجتماعی، اسکیزوفرنی و افکار خودکشی را افزایش می‌دهد. این همکاری با موسسه ملی تحقیقات مواد مخدر ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ با سیاست و برنامه اوباما صورت گرفته است.

منتظر خدا بودن برای تامین چیزی

عهد جدید پر از احکامی است که می‌گوید منتظر بمانید خدا چیزی را برای شما تامین کند، به عنوان مثال، “اگر شما به اندازه یک دانه خردل کوچک ایمان داشته باشید، می‌توانید به این کوه بگویید، از اینجا به آنجا حرکت کن، و آن حرکت می‌کند. هیچ چیز برای شما غیر ممکن نخواهد بود.” (Matthew 17:20، NIV) حتی اگر یک خدای متعال همه جانبه و خیرخواه وجود داشته باشد، عاقلانه است طوری عمل کنید که چنین خدایی وجود ندارد؛ چرا که احتمال موفقیت شما بیشتر است و مردم اغلب به کسانی که به جای منتظر بودن برای خدا، خود عمل می‌کنند بیشتر احترام می‌گذارند. (تنها ایمان کافی نیست باید برای رسیدن به هدفی سعی و تلاش هم بکنید)

رفتن به رختخواب بدون موافقت برای حل مشکل با شریک زندگی خود

ممکن است خیلی زیاد باشد که از زوج‌ها بخواهید که به گفته‌های قدیمی عمل کنند: “هرگز با عصبانبت به رختخواب نروید”. ممکن است واقع‌بینانه‌تر باشد تا حداقل یک گام به سمت توافق ممکن را در صبح به پیش بریم.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (2)
  1. با سلام

    تشکر ز بابت پست خوب شما
    استفاده کردم

    در رابه با اینایه
    “اگر شما به اندازه یک دانه خردل کوچک ایمان داشته باشید، می‌توانید به این کوه بگویید، از اینجا به آنجا حرکت کن، و آن حرکت می‌کند. هیچ چیز برای شما غیر ممکن نخواهد بود.” (Matthew ۱۷:۲۰، NIV)

    به ظرم تعبیر شما درست نیست
    این ایه مفهوم توکل را مطرح میکنه که بدون تلاش معنایی نداره

    به عنوان دوستدار مسیح شما اگه قبل و بعد ا زاین ایه را بخونید خیلی چیزهای دیپه دستگیر خواهد شد

    یه مقدار تفاسیری که توی این پست شما شد جالب نبود و بعضی مفاهیم توش گم
    روی هم رفته متن قشنگی بود
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید