انتشار این مقاله


۵ مهارت که باید قبل از اینکه ازدواج کنید یاد بگیرید

مهارت‌هایی را که قبل از ازدواج باید یاد بگیرید در این مقاله بخوانید.

مهارت‌هایی را که قبل از ازدواج باید یاد بگیرید در این مقاله بخوانید.

در حالی که بعضی از زوجین از اینکه آماده‌ی ازدواج می‌شوند خوشحال هستند، دیگر زوج‌ها کمی محتاط‌تراند. آن‌ها می‌خواهند هر کاری که می‌توانند بکنند تا یک پایه قوی برای ازدواج طولانی و شاد داشته باشند. اگر شما یکی از این زوجین هستید، ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی باعث ایجاد یک پایه محکم می‌شود.

در اینجا تعدادی از مبانی وجود دارند که می‌توانند زمینه را برای سال‌های شاد زیادی ایجاد کنند:

ارتباط ساختاری

ضروری است که هر دوی شما قادر به ابراز افکار و احساسات خود باشید، و همچنین به حرف‌های شریک زندگی خود گوش دهید. اگر یک الگوی ارتباطی در حال شکستن باشد، قبل از اینکه ازدواج کنید، روی درست کردن آن تمرکز کنید. عدم انجام این کار به احتمال زیاد باعث افزایش مشکلات در رابطه شما در طول زمان خواهد شد. بنابراین، در صورت لزوم، مشاوره قبل از ازدواج را در نظر بگیرید.


مقاله مرتبط: قدرت ارتباط مثبت در زندگی زناشویی


اختلافات سازنده

همه زوج درگیری را تجربه می‌کنند. زوج‌هایی که بهترین کار را انجام می‌دهند، کسانی هستند که می‌توانند بدون آسیب رساندن به احترام و ارتباطی که برای یکدیگر احساس می‌کنند، مخالفت خود را ابراز کنند. آن‌ها به دنبال حل و فصل و یا پذیرش تفاوت‌ها با راه‌هایی هستند که هر دو طرف احساس ارزشمندی بکنند.

همکاری برای حل مسئله

مفید است که بتوانید به عنوان یک تیم برای حل مشکلات متعدد و متنوع که در زندگی شما بوجود می‌آید، تلاش کنید. خوشبختانه، اگر مهارت‌های ارتباطی خوب و احساس یک تیم را داشته باشید، این امر اغلب به طور طبیعی ایجاد می‌شود.

پذیرش و بخشش پرورش داده شده است

زوج‌هایی که رشد می‌کنند، شامل افرادی هستند که بر ویژگی‌های مثبت یکدیگر متمرکز شده و ویژگی‌های منفی را کاهش می‌دهد.

تعادل کار و سرگرمی

زوج‌هایی که با خوشحالی کنار هم باقی می‌مانند، “کار” بحث در مورد موضوعات مهم قبل از ایجاد مشکلات را انجام می‌دهند، و زمانی که مشکلات پیش می‌آیند، برای حفظ یک ارتباط مثبت تلاش می‌کنند. برای کسانی که قصد دارند ازدواج کنند، این موضوع شامل بحث و گفتگو است قبل از تعهد درمورد مسائلی که زندگی روزمره شما را با هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، مانند اینکه آیا می‌خواهید فرزند داشته باشید (و مسائل مربوط به رشد فرزندان)، باورهای مذهبی و شیوه‌ها، مسائل مالی (مانند برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت) و احساسات، افکار و نگرانی‌هایی که شما در رابطه با زندگی جنسی خود دارید. با این حال، حتی با همه‌ی این گفتگوهای مهم، خوشبختی همچنین به این معنی است که سرگرمی و روابط عاشقانه در زندگی را اولویت بندی کنید. بنابراین، فعالیت‌هایی را که دوست دارید با هم انجام دهید، بیابید و مطمئن شوید که آن‌ها را به طور مرتب انجام می‌دهید.

شما و شریک زندگیتان می‌توانید تمام موارد فوق را به طور طبیعی انجام دهید یا ممکن است متوجه شوید که به کمی کمک برای راهنمایی در این موارد دریافت کنید، چه از طریق خواندن محتوای کمک به خود (مانند این مقاله) و یا از طریق مشاوره قبل از ازدواج یا کلاس‌ها ( یا سکولار یا مذهبی ) جالب است که چنین کلاس‌هایی باعث کاهش میزان طلاق و بهبود رضایت از زندگی می‌شوند. اما آنچه مهم است این است که راهی را پیدا کنید، هرچه که برای شما کارا باشد، تا رسیدن به نکات فوق و قرار گرفتن در راهی به سوی یک سفر شگفت انگیز را با هم تجربه کنید.

 

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید