انتشار این مقاله


نوجوانان و خطر آسیب‌های عضوی ناشی از فشار خون

بر طبق تحقیقاتی که در کنسول انجمن قلب آمریکا (سانفرانسیسکو ۲۰۱۷) درباره فشار خون بالا ارائه شد؛ آسیب دیدن اعضای بدن ناشی از فشار خون بالا، نه تنها در بزرگسالان بلکه در نوجوانان نیز اتفاق می‌افتد. آسیب به قلب و عروق خونی ممکن است در جوانی با سطح فشار خونی پایین‌تری نسبت به تعریف بالینی […]

بر طبق تحقیقاتی که در کنسول انجمن قلب آمریکا (سانفرانسیسکو ۲۰۱۷) درباره فشار خون بالا ارائه شد؛ آسیب دیدن اعضای بدن ناشی از فشار خون بالا، نه تنها در بزرگسالان بلکه در نوجوانان نیز اتفاق می‌افتد.

آسیب به قلب و عروق خونی ممکن است در جوانی با سطح فشار خونی پایین‌تری نسبت به تعریف بالینی فشار خون در جوانان اتفاق بیافتد.

فشار خون در جوانان و بزرگسالان به طور متفاوتی تعریف می شود. در خردسالی، فشار خون به جای سطح فشار خون براساس درصد بیان می‌شود. محققان به این که آیا آسیب‌های عضوی در نوجوانان با فشار خون زیر ۹۵ درصد، که تعریف بالینی فشار خون بالا در جوانان است، ایجاد می‌شود توجه کردند.

محققان درباره فشارخون مطالعه کردند و آسیب‌های عضوی را در ۱۸۰ نوجوان (۱۴ تا ۱۷ سال، ۶۴ درصد سفیدپوست، ۵۷ درصد مرد) بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که مطابق شواهد، آسیب‌های عضوی حتی در افرادی با فشار خون کمتر از ۸۰ درصد که در میان جوانانِ در دسته “طبیعی” جای می‌گیرند نیز دیده می‌شود. آن‌ها همچنین در گروه خطر متوسط که فشارخون ۸۰ تا ۹۰ درصد داشتند و گروه پر خطر با فشار خون بالای ۹۰ درصد، نیز آسیب‌های قلبی عروقی یافتند.

الین م.اوربینا ،نویسنده مطالعه و مجری طرح پیشگیرانه کاردیولوژی در بیمارستان کودکان سینسیناتی مرکز پزشکی اوهیو، می‌گوید: بعضی نوجوانان ممکن است آسیب های عضوی مربوط به فشار خون داشته باشند که برای درمان پیگیری نمی شوند. تصویربرداری از قلب ممکن است در جوانان دارای درجه‌ی بالاتر از نرمال فشار خون برای تعیین چگونگی انجام درمان‌های تهاجمی کمک‌‌کننده باشد.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید