انتشار این مقاله


زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر با صرف حداقل‌ زمان

اگر زمان کافی برای سالن‌های ورزشی را ندارید نیز می‌توانید با صرف زمان اندک بدنی سالم داشته باشید.

اگر شما می‌خواهید چنان تناسب اندامی داشته باشید که در استخر و یا جاهای دیگر مورد توجه دیگران باشید لازم است زمان زیادی را در سالن‌های ورزشی بگذرانید یا رژیم غذاییتان دارای پروتئین بالا و از سویی کربوهیدرات فرآوری شده و قند کم باشد. این نوعی سبک زندگی است اما بیشتر مردم زمان، انگیزه (یا ژنتیک) شبیه شدن به تناسب اندام یک مدل را ندارند.

اگرچه بیشتر مردم وقت ورزش کافی برای ارتقا سلامتشان را دارند.

برای بهرمندی از فواید آن حتی لازم نیست شما هر هفته وقت زیادی را به فعالیت‌های بدنی بپردازید. بر طبق تحقیق جدید دانشگاه McMaster کانادا؛ شما می‌توانید حداقل زمان پیشنهادی یعنی ۳۰ دقیقه در روز یا ۱۵۰ دقیقه در هفته را در پیش بگیرید و با این کار خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را تا ۲۸ درصد کاهش دهید. این فعالیت‌ها مربوط به هرگونه حرکت فیزیکی می‌شود مثل: زدن چمن‌‌ها، تمیز کردن زمین یا دویدن روی تردمیل.

سرپرست نویسندگان این مطالعه، اسکات لیر؛ استاد دانشکده علوم سلامت سایمون فراسر؛ می‌گوید:

این مطالعه شامل کشورهایی با درآمدهای پایین و متوسط می‌شود در نتیجه ما قادر خواهیم بود فواید فعالیت‌هایی مانند رفت‌‌و‌آمد فعال، داشتن یک شغل فعال یا حتی کار منزل را تعیین کنیم. رفتن سالن ورزشی عالی است اما فقط زمانی که وقت زیادی داریم می‌توانیم به آن جا برویم. اگر ما بتوانیم پیاده به سر کار برویم یادر زمان‌های ناهار فعالیتی داشته باشیم نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

این مطالعه یافت که اگر همه هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعال باشند، از حدود ۸ درصد مرگ‌های زودرس تا بیش از هفت سال جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین دنبال کردن رهنمون‌ها نیز خطر بیماری‌ قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ۷۵۰ دقیقه راه رفتن سریع در طول یک هفته در مجموع باعث کاهش ۳۶ درصدی مرگ و میرهای زودرس با علل مختلف می‌شود.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید