انتشار این مقاله


آنچه راجع به پینه پا باید بدانید

این روزها کفش‌هایی با اشکال عجیب غریب و پاشنه‌های بلند نوک تیز در فشن‌شوها به چشم می‌خورد که علیرغم شکل جذابشان، آسیب‌های جدی  به پا وارد می‌کنند و شما را از پوشیدن آن‌ها منصرف خواهد کرد! واضح است که پینه پا شما را از انجام کارهای روزانه‌تان باز می‌دارد. طبق آخرین بررسی انجام شده (Framingham […]

این روزها کفش‌هایی با اشکال عجیب غریب و پاشنه‌های بلند نوک تیز در فشن‌شوها به چشم می‌خورد که علیرغم شکل جذابشان، آسیب‌های جدی  به پا وارد می‌کنند و شما را از پوشیدن آن‌ها منصرف خواهد کرد!

واضح است که پینه پا شما را از انجام کارهای روزانه‌تان باز می‌دارد. طبق آخرین بررسی انجام شده (Framingham Foot Study) در سال ۲۰۰۹، پینه پا ۲۳% از افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ را شامل می‌شود که آمار نگران کننده‌ای برای پودیاتریست‌ها می‌باشد.

پینه پا چیست؟

پینه پا با نام انگلیسی بونیون (Bunion) یک برآمدگی استخوانی دردناک در محل ریشه‌ی انگشت شست پا به سمت بیرون است. این حالت زمانی رخ می‌دهد که به دلیل فشار انگشت شست پا به انگشت کناری خود، ریشه‌ی شست پا به سمت بیرون برآمده می‌شود که کفش‌های پاشنه  بلند نوک تیز با کفه‌ی کوچک و ورم مفاصل (Arthritis) از دلایل عمده‌ی آن است. همچنین کفش‌هایی بزرگ‌تر از سایز اندازه‌ی پای شما باعث می‌شود پا در حالت ثابت قرار نگیرد و این مشکل به وجود آید.

the-bunion-blues

اگر شما هم از پینه پا رنج می برید:

کفش‌های راحت و هم‌اندازه‌ی پای خود بپوشید. در صورت احساس تشکیل پینه به پزشک پودیاتریست (Podiatrist)  مراجعه کنید. پزشکان از تکنیک‌های padding (قرار دادن پدهای پلاستیکی بین انگشت شست و انگشت کناری این مورد بیشتر برای موارد خفیف کاربرد دارد)، پرس با یخ، ایبوپروفن، تزریق کورتیزون و در نهایت جراحی (Osteotomy)  محل مورد نظر برای درمان Bunion شما استفاده می‌کنند.

اگر این تکنیک‌ها شما را برای رفع برآمدگی دردناک خود ترغیب نمی‌کند، بهبود سلامت عصب سیاتیک پا، درد کمر کمتر، نحوه راه رفتن بهتر و زردپی آشیل کوتاهتر شما را ترغیب خواهد کرد!

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید