انتشار این مقاله


نیکول بار؛ دختر ۱۲ ساله‌ای که IQ بالاتری از انیشتین و هاوکینگ دارد!

Nicole Barr دوازده ساله ساکن Essex در بریتانیا، با کسب نمره ۱۶۲ در تست IQ توانسته با برتری ۲ امتیازی بالاتر از آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ قرار بگیرد. با دکتر مجازی همراه باشید. نیکول پس از مشخص شدن توانایی فوق‌العاده ذهنی‌ برای پدرش در آزمون Mensa IQ شرکت کرده است. این مؤسسه تنها ۲٪ از […]

Nicole Barr دوازده ساله ساکن Essex در بریتانیا، با کسب نمره ۱۶۲ در تست IQ توانسته با برتری ۲ امتیازی بالاتر از آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ قرار بگیرد. با دکتر مجازی همراه باشید.

نیکول پس از مشخص شدن توانایی فوق‌العاده ذهنی‌ برای پدرش در آزمون Mensa IQ شرکت کرده است. این مؤسسه تنها ۲٪ از افرادی که بالاترین میزان بهره هوشی را در جمعیت دارند، مورد پذیرش قرار می‌دهد. در این آزمون افرادی با امتیاز بالای ۱۴۰، نابغه محسوب شده و میانگین امتیازات نیز برابر ۱۰۰ می‌باشد.

با وجود امتیاز فوق‌العاده بار در آزمون، این بدان معنا نیست که نیکول باهوش‌تر از انیشتن و هاوکینگ باشد. در سویی دیگر پایین‌تر بودن امتیاز این آزمون نیز به معنای پایین‌تر بودن میزان کلی بهره هوشی نخواهد بود. در دهه‌های گذشته دانشمندان علوم عصبی نشان داده‌اند که فاکتور بهره هوشی (IQ) توصیف کاملی از میزان استعداد فرد را ارائه نمی‌دهد.

nicole barr 2 -virtualdr.irبا وجود اینکه این آزمون‌ها توانایی سنجش قدرت حافظه، درک ریاضی، استدلال و منطق را دارا می‌باشند، اما تحقیقات دانشمندان حاکی از عدم تطبیق صحیح این اطلاعات به منظور ارائه بهره هوشی جامع دارد. علت این موضوع نیز همکاری و تعامل نواحی مختلف مغزی در فعالیت‌های روزمره دارد.

مادر نیکول در گفتگو با The Mirror گفت:

نیکل از زمان کودکی اشتباهات مختلف موجود در مجله و روزنامه‌ها را می‌یافت. او دختری شاد و دوست‌داشتنی است و همواره به‌دنبال انجام فعالیت‌های بیشتر است.

اخبار تکمیلی از ScienceAlert حاکی از پذیرش نیکول در مجموعه Mensa دارد. این مجموعه در سراسر جهان بیش از ۱۲۰،۰۰۰ عضو دارد. نکته جالب در این باره نسبت ۳۵٪ ای زنان در مقایسه با سایر اعضای مجموعه است. لازم به ذکر است ۸ درصد افراد Mensa را نیز کودکان تشکیل داده‌اند.

امتیازی که نیکول بار موفق به کسب آن شده است، بدون شک او را در میان ۱٪ باهوش از جمعیت جهان قرار می‌دهد.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید