انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۱)؟ رژیم غذایی کم کربوهیدرات انتخاب کنید

در کاهش وزن مشکل دارید؟ و یا دوست دارید که سریع‌تر کاهش وزن دهید؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که چگونه لاغر شویم؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

حقیقت غم انگیز که در مورد این موضوع است؛ راه‌حل‌های مرسوم کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، است. این روش در بلندمدت به درد نمی‌خورد. محاسبه کالری، ساعت ها تمرین در روز و تلاش برای نادیده گرفتن گرسنگی؟ همین عوامل وقت و اراده ارزشمند شما را از بین می‌برد. این کاهش وزن برای خیلی‌ها دردناک است. در نهایت تقریبا همه افراد از کاهش وزن ناامید می‌شوند. به همین دلیل ما یک اپیدمی چاقی داریم.

براساس تحقیقات تازه وزن براساس تغییرات هورمونی تنظیم می‌شود. باید بگوییم که راه‌های بهتری نیز است که درنهایت باعث کاهش هورمون ذخیره کننده چربی که انسولین نام دارد، می‌شوند.

در ادامه گام‌ به‌گام با شما همراه خواهیم بود تا چیزهایی را که گفتیم مرحله به مرحله انجام دهیم.


 رژیم کم کربوهیدرات انتخاب کنید


اگر شما می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید با ممنوعیت استفاده از شکر و نشاسته (مانند نان) در رژیم روزانه شروع شود. براساس تحقیقات جدید و ده ها تحقیق علمی مدرن محققان ثابت کرده اند که رژیم با کربوهیدرات کم موثرترین راه برای از دست دادن وزن است.

در واقع با هر رژیم غذایی می‌توان وزن کم کرد. فقط باید میران کالری دریافتی کمتر از میزان کالری سوخته شده باشد. مشکلی که با این توصیه به ظاهر ساده وجود دارد، این است که مشکل اصلی را فراموش می‌کنند: گرسنگی. بیشتر مردم دوست ندارند که “فقط کم بخورند” به دلیل این‌که همیشه گرسنه می‌مانند. به همین دلیل رژیم برای فرد دردناک شده و دیر یا زود ناامید می‌شود و دوباره شروع به خوردن می‌کند. این حالت نوسانی رژیم غذایی اصلا درست نبوده و باید از آن اجتناب کرد.

مزیت‌های رژیم کم کربوهیدرات

مهم‌ترین فایده رژیم غذایی کم کربوهیدرات این است که باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. حتی بدون حساب کردن کالری بیشتر افراد دارای اضافه وزن نیز غذاهای کم کربوهیدرات مصرف می‌کنند. شکر و نشاسته می‌توانند باعث افزایش حس گرسنگی شوند که کاهش آنها می‌تواند اشتهای فرد را تا حدود زیادی کاهش دهد. اگر شما از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می‌کنید، نگران دریافت بیش از حد کالری نباشید.


مقاله مرتبط: ۱۸ راهکار علمی برای کاهش اشتها


همچنین طی مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ دیده شد، افرادی‌که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده می‌کنند، در زمان استراحت، در روز ۳۰۰ کالری بیشر از بقیه می‌سوزانند.براساس گفته‌های یکی از اساتید دانشگاه هاروارد که بر روی این مزیت کار می‌کرد؛ این مقدار کالری با تعداد کالری که معمولا در یک ساعت فعالیت بدنی شدید با شدت متوسط سوخته می‌شود، برابر است. این را تصور کنید که روزانه یک ساعت کامل فعالیت ورزشی، بدون انجام دادن تمرینی!!

نتیجه‌گیری نهایی: رژیم کم کربوهیدرات در عین حال که باعث کاهش حس گرسنگی می‌شود؛ موجب کاهش دریافت کالری نیز می‌شود. همچنین ممکن است باعث افزایش چربی‌سوزی در زمان استراحت نیز شود.پس ازمطالعات پی در پی محققان به این نتیجه رسیدند که هوشمندانه‌ترین راه برای کاهش وزن مصرف رژیم کم کربوهیدرات است که در کنار کاهش وزن باعث بهبود نشانگرهای سلامت فردی نیز می‌شود.

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید