انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۱۹)؟ اگر چاره‌ی دیگری ندارید از داروی لاغری استفاده کنید

یکی از راهکارهای موجود برای کاهش وزن ، استفاده از داروی لاغری می‌باشد.

این موضوع شبیه یک رویاست. زندگی خود را به روال معمول ادامه دهیم و با خوردن یک داروی لاغری در روز و بدون هیچ تلاشی از شر اضافه وزن خلاص شویم. به همین خاطر است که امروزه صنعت قرص‌های لاغری به یک صنعت یک بیلیون دلاری تبدیل شده است.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که بنابراین آیا آنها به درد می‌خورند؟ بله. منتهی در حدی که انتظار دارید، موثر نمی‌باشند.

به تعداد زیادی داروی لاغری وجود دارند که باعث کاهش وزن به صورت آهسته می‌باشد (به طور متوسط، چند پوند). منتهی عوارض جانبی قابل توجهی دارند. به نظر ما تنها یک دارو می‌باشد که شما ممکن است بخواهید که مصرف کنید.

قبل از اینکه به این داروی لاغری بپردازیم؛ در مورد گزینه‌های دیگر به صورت خلاصه توضیحاتی می‌دهیم که چرا مصرفشان درست نمی‌باشد.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ داروهای مرتبط با لاغری


مکمل‌های بدون نسخه

فضای مجازی پر از مکمل‌های جادویی می‌باشد که ادعای این را دارند که می‌توانند شما را لاغر کنند. متاسفانه تنها چیزی که آنها می‌توانند باعث لاغری آن شوند، کیف پول شما می‌باشد. این موضوع کاملاً صحت دارد، حتی اگر در برنامه Dr. Oz به آن پرداخت می‌شد. شما خودتان نیز می‌دانید که این شو سرگرمی می‌باشد. آیا اینطور نیست؟

هر مکمل بدون نسخه که به فروش می‌رسد، غیرقانونی یا خیلی خطرناک نمی‌باشند (مانند استروئیدها). این داروها احتمالاً تأثیر چندانی بر روی وزن نخواهند داشت و در بیش‌تر موارد قابل چشم‌پوشی می‌باشند.

این موضوع حتی برای مکمل‌های ویتامینی که در پست‌های قبل در مورد آن حرف زدیم، نیز صادق می‌باشد. اما در این مورد، بی‌خطر بوده و حتی مفید نیز می‌باشد. علاوه بر این، ارزان بودن این مکمل، آن را به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل کرده است (توجه داشته باشید که ما هیچ مکملی نمی‌فروشیم و نوشتن این جملات هیچ سودی برای ما ندارد).

هم‌چنین می‌توان بلوک کننده‌های کربوهیدارت را نیز بدون نسخه تهیه کرد. این داروها برای این ساخته شده‌اند تا مانع جذب کربوهیدرات از غذای خورده شده شود. با این وجود، باز هم تأثیر چندانی نمی‌توان برای این داروها قائل شد. حتی مطالعاتی که توسط کمپانی‌های تولیدی صورت گرفته نیز این نتایج را تأیید می‌کنند. در واقع حداقل ده بار موثرتر است اگر غذاهای کربوهیدرات‌دار را به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی قرار ندهیم.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ مکمل‌های ویتامینی و معدنی


مهارکننده‌های اشتها

در ایالات متحده همچنان قرص آمفتامین به عنوان یک داروی کاهش دهنده اشتها برای کوتاه مدت (چند هفته) تجویز می‌شود. چون این داروی لاغری برای مصرف کوتاه مدت می‌باشد، برای کاهش وزن‌ های طولانی مدت توصیه نمی‌شود. هم‌چنین باید این نکته را نیز اضافه کرد که این دارو تأییدیه اتحادیه اروپا را دریافت نکرده است.

آمفتامین ممکن است در افراد باعث عوارض جانبی مانند بی‌خوابی، تپش قلب و افزایش فشار خون نیز شود. به غیر از موارد گفته شده حتی احتمال دارد که فرد به آمفتامین اعتیاد پیدا کند. به همین دلیل این داروی لاغری نیازمند تجویز به صورت مواد خاص کنترل‌شده می‌باشد. به عنوان مثال:

  • (Adipex-P or Suprenza (Phentermine
  • (Bondril (Phendiametrazine
  • (Didrex (Benzphetamine

تأثیر این داروها به مراتب ملایم‌تر بوده و به صورت کوتاه مدت تأثیر می‌گذارند و به ندرت بیش‌از حد خطرناک می‌شوند. با این حال باز هم مصرف آنها توصیه نمی‌شود.

چگونه لاغر شویم؟ از داروی لاغری استفاده کنید. (اگر چاره‌ی دیگری ندارید)

قرص ” دفع چربی”

در این بخش به یک سری دیگر از داروهای قدیمی می‌پردازیم ” Xenical “. این دارو اخیراً تحت عنوان آللی و بدون نسخه به فروش می‌رسد؛ اما به مرور زمان فروش آن کاهش یافته است.

مکانسیم این دارو به این صورت است که مانع هضم چربی در روده می‌شود. در عوض از بدن شما رد شده و به دستشویی ختم می‌شود!

عوارض جانبی Xenical شامل درد معده، باد شکم، دفع مدفوع چرب و عدم توانایی کنترل حرکات روده می‌شود. در نهایت دفع چربی در حالتی صورت می‌گیرد که فرد فکر می‌کند فقط باد دفع می‌کند.

در هنگام مصرف این قرص از پوشیدن لباس زیر سفید خودداری کنید و مصرف مواد غذایی چرب را به حداقل برسانید. بنابراین مصرف این قرص‌ها با رژیم کم کربوهیدرات سازگاری ندارد.

 

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید