انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۳)؟ غذای واقعی بخورید

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که رژیم لاغری چگونه است؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که رژیم لاغری چگونه است؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

حقیقت غم انگیز که در مورد این موضوع است؛ راه‌حل‌های مرسوم کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، است. این روش در بلندمدت به درد نمی‌خورد. محاسبه کالری، ساعت ها تمرین در روز و تلاش برای نادیده گرفتن گرسنگی؟ همین عوامل وقت و اراده ارزشمند شما را از بین می‌برد. این کاهش وزن برای خیلی‌ها دردناک است. در نهایت تقریبا همه افراد از کاهش وزن ناامید می‌شوند. به همین دلیل ما یک اپیدمی چاقی داریم.

براساس تحقیقات تازه وزن براساس تغییرات هورمونی تنظیم می‌شود. باید بگوییم که راه‌های بهتری نیز است که درنهایت باعث کاهش هورمون ذخیره کننده چربی که انسولین نام دارد، می‌شوند.

در ادامه گام‌ به‌گام با شما همراه خواهیم بود تا چیزهایی را که گفتیم مرحله به مرحله انجام دهیم. 


غذاهای واقعی بخورید!!


یکی دیگر از اشتباهاتی که در زمان استفاده از رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارید؛ این است که توسط بازاریابی خلاقانه که تبلیغات محصولات مخصوص کم کربوهیدرات را برعهده دارند؛ فریب میخوریم.

یادآوری: دقت داشته‌باشید که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن باید براساس مواد غذایی با ارزش غذایی بالا باشند. مانند موارد زیر:

مواد غذایی واقعی به غذایی گفته می‌شود که انسان به مدت هزاران سال از آنها استفاده می‌کردند. مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، کره، روغن زیتون، آجیل و … .

واقعیت‌هایی در مورد مواد غذایی کم کالری موجود در بازار

اگر می‌خواهید وزن کم کنید؛ بهتر است از محصولات به‌خصوص «کم-قند»ی که مملو از کربوهیدرات هستند اجتناب کنید. اما این موضوع نیز باید واضح باشد که بازاریابان خلاق هر کاری که بتوانند می‌کنند تا شما را فریب دهند و از این طریق پول بیشتری به جیب بزنند.آنها می‌گویند شما می‌توانید پاستا، بستنی، شیرینی، نان و شکلات با رژیم کم کربوهیدرات بخورید؛ اگر محصولات تولیدی برند آنها را بخرید. باید بگوییم که این مواد پر از کربوهیدرات هستند. فریب آنها را نخورید.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ رژیم غذایی کم کربوهیدرات انتخاب کنید


در مورد نان کم کربوهیدرات چگونه است؟ مراقب باشید: چون اگر آنها با غلات درست شوند، مطمئناً کم کربوهیدرات نخواهند بود. با این وجود تعدادی از شرکت‌های غذایی هنوز هم سعی می‌کنند که این نان‌ها را با عنوان کم کربوهیدرات بفروشند.

شکلات‌های کم کربوهیدرات معمولا پر از قندهای تخمیری هستند. زیر واحدهای این ماده به عنوان کربوهیدرات محسوب نمی‌شوند. اما ممکن است تقریبا نصف این کربوهیدرات‌ها جذب شوند، که نتیجه آن افزایش قند خون و انسولین می‌باشد. بقیه کربوهیدرات‌ها در روده بزرگ از بین رفته و موجب تولید گاز و اسهال می‌شوند. علاوه بر این، هر شیرین کننده‌ای می‌تواند اشتیاق به قند را حفظ کند.
تا زمانیکه از مواد تشکیل‌دهنده‌ مطمئن نشده‌اید، انواع محصولاتی را مثل کوکی‌ها، شکلات‌ها، نان، پاستا یا بستنی که با عنوان “کم کربوهیدرات” عرضه می‌شوند، مصرف نکنید.

با دو قانون ساده می‌توان جلوی این‌چنین فریب خوردن‌هایی را گرفت:

  • از محصولاتی که روی آن‌ها “net carbs” (شمارش کربوهیدرات) درج شده پرهیز کنید. این راه معمولاً فقط برای گول زدن شماست.
  • روی کیفیت غذا تمرکز داشته باشید و غذاهای فرآوری‌شده را به حداقل برسانید. ایده‌آل این است که غذای خریداری شده اصلاً لیست مواد تشکیل‌دهنده نداشته باشد (یا حداقل خیلی کوتاه باشد).

اعتدال کمتر، کیفیت بیشتر

در نهایت هم رژیم غذایی باطل “هر چیز، منتها به اندازه” را فراموش کنید؛ این شعار متخصصان بی‌علم تغذیه است. این توصیه اصلاً خوب نیست و آمریکایی‌ها که تنوع غذایی بالایی دارند، در واقع اضافه وزن بیشتری هم کسب می‌کنند!

نتیحه نهایی: از هر چیز و به اعتدال نخورید! هر موقع که گرسنه شدید، تا جایی که می‌توانید، از غذاهای سالم بخورید و هر قدر که می‌توانید غذاهای ناسالم کمتر بخورید. اگر امکانش باشد هم که اصلا مصرف نکنید.

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید