انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۴)؟ فقط زمانی‌که گرسنه اید، بخورید

یکی از عوامل که می‌تواند به لاغری سریع و آسان کمک کند؛ این است که “فقط زمانی‌که گرسنه اید، غذا بخورید”.

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که لاغری سریع و آسان چگونه است؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

حقیقت غم انگیز که در مورد این موضوع است؛ راه‌حل‌های مرسوم کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، است. این روش در بلندمدت به درد نمی‌خورد. محاسبه کالری، ساعت ها تمرین در روز و تلاش برای نادیده گرفتن گرسنگی؟ همین عوامل وقت و اراده ارزشمند شما را از بین می‌برد. این کاهش وزن برای خیلی‌ها دردناک است. در نهایت تقریبا همه افراد از کاهش وزن ناامید می‌شوند. به همین دلیل ما یک اپیدمی چاقی داریم.

براساس تحقیقات تازه وزن براساس تغییرات هورمونی تنظیم می‌شود. باید بگوییم که راه‌های بهتری نیز است که درنهایت باعث کاهش هورمون ذخیره کننده چربی که انسولین نام دارد، می‌شوند.

در ادامه گام‌ به‌گام با شما همراه خواهیم بود تا چیزهایی را که گفتیم مرحله به مرحله انجام دهیم.


فقط زمانی که گرسنه‌اید، غذا بخورید.


یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای لاغری سریع و آسان، رژیم کم کربوهیدرات شما باید زمانی که گرسنه‌اید، غذا بخورید. حال اگر گرسنه نیستید جواب چیست؟ جواب متخصصان مربوطه این است که چیزی نخورید. مطمئناً مهم‌ترین عاملی که سرعت کاهش وزن را کاهش می‌دهد، خوردن مکرر غذای بیش‌‌از حد است و بدن به آن نیازی ندارد. این موضوع به حدی بااهمیت است که به تنهایی ارزش بحث‌کردن دارد.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ رژیم غذایی کم کربوهیدرات انتخاب کنید


خوردن‌های سرپایی غیرضروری را کاهش دهید

خوردن سرپایی غیر ضروری می‌تواند برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات و لاغری سریع و آسان نیز مشکل به‌وجود آورد. بعضی چیزها برای خوردن آسان است؛ فقط به این دلیل که طعم خوبی دارند و به راحتی در دسترس اند. در اینجا به سه تله اشاره می‌کنیم که در مورد رژیم کم کربوهیدرات باید در موردشون مواظب باشیم:

۱. محصولات لبنی: مانند خامه و پنیر. این مواد غذایی در آشپزی به میزان زیادی به کار می‌رود. مشکلی که با این موضوع وجود دارد این است که هر روز مقدار زیادی پنیر در جلوی تلویزیون می‌خوریم بدون این‌که ذره‌ای گرسنه باشیم. در این مورد مواظب باشید. یا اینکه مقدار زیادی خامه همراه دسر می‌خوریم؛ زمانی‌که سیر هستیم و فقط می‌خوریم، چون که طعم خوبی دارد. به غیر از وارد گفته شده، علل دیگری نیز می‌باشد. مانند مصرف چند وعده در روز میزان زیادی خامه به همراه قهوه.

۲. آجیل:خوردن آجیل بسیار آسان‌ است تا غذا خوردن، زمانی‌که دیگر آجیل تمام شده باشد. البته صرف نظر از این‌که محتویات آجیل چه چیزی است. در این مورد دو نکته وجود دارد:

نکته اول: براساس تحقیقات علمی، اشتیاق افراد به خوردن آجیل‌های نمک دار بیش‌تر از  آجیل بدون نمک بوده و در نتیجه متوقف کردن خوردن این نوع آجیل سخت‌تر است.

نکته دوم: از آوردن کل کیسه آجیل بر سر میز خودداری کنید. به جای این کار بهتر است از یک کاسه کوچک استفاده کنید. معمولاً افراد همه آجیلی را که در مقابلشان است، مصرف می‌کنند. چه گرسنه باشند و چه نباشند.

۳. براساس رژیم کم کربوهیدرات غذا بپزید: حتی اگر فقط از آرد بادام و شیرین کننده‌های غذایی در پختن کوکی استفاده شود، معمولاً باعثمی‌شود که حتی زمانی‌که احساسگرسنگی نمی‌کنید، باعث می‌شود که غذای بیشتری بخورید. همه این عوامل در نهایت موجب می‌شود سرعت کاهش وزن، کمتر شود.

مجبور نیستید، همه‌ی وعده‌های غذایی خود را میل کنید

آیا شما مجبورید صبحانه بخورید؟ نه. البته که نه. اگر گرسنه نیستید، نخورید. این موضوع درمورد همه غذاهایی که در وعده‌های غذایی می‌خوریم و … صادق می‌باشد و می‌توان به کار برد.

در یک رژیم سختگیرانه کم کربوهیدرات احساس گرسنگی و تمایل به خوردن غذا به شدت کاهش می‌یابد. مخصوصاً اگر اضافه وزن هم داشته باشید. همچنین ممکن است همین عامل باعث شود، بدن ذخایر چربی خود را بسوزاند و نیاز به غذا خوردن را کاهش دهد.

اگر این اتفاق افتاد، خوشحال باشید! و از این وضعیت با خوردن غذایی که بدن به آن احتیاجی ندارد، مبارزه نکنید. در عوض منتظر بمانید تا حس گرسنگی برگردد و سپس شروع به خوردن کنید. بدین وسیله شما هم در زمان و هم پولتان صرفه‌جویی می‌کنید و علاوه بر این‌ها سرعت کم کردن وزن را نیز، افزایش می‌دهید.

تعدادی از افراد از این می‌ترسند که کنترل خود را از دست دهند، اگر هر سه ساعت چیزی نخورند. بنابراین به خاطر ترس هر روز هزاران کالری بیش‌تر دریافت می‌کنند و وعده‌های غذایی خود را به کامل میل می‌نمایند. به همین خاطر آن‌ها کل روز را به طور وسواسی در حال خوردن می‌باشند.

این خوردن‌های سرپایی وسواسی برای رژیم‌هایی مانند رژیم پر شکر و کربوهیدرات‌های فرآوری شده برای کنترل گرایش به گرسنگی ضروری است. اما معمولا همچنین خوردنی برای رژیم کم‌ کربوهیدرات لازم نبوده و جلوی پیشرفت را می‌گیرد. احساس گرسنگی به آرامی بازمی‌گردد و شما تمام وقت می‌توانید با خوردن غذا جلوی بازگشت کامل آن را بگیرید.

نتیجه نهایی: برای کاهش سریع و پایدار وزن: بهتر است وقتی گرسنه اید بخورید؛ اما “فقط زمانی‌که احساس می‌کنید، گرسنه هستید”. ساعت را فراموش کنید و در عوض به حرف بدنتان گوش دهید.

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید