انتشار این مقاله


درمان موفق سرطان بیضه مرحله‌ی پیشرفته در بیماران سندرم داون

تشخيص سرطان بيضه در بيماران سندرم داون با تاخير همراه است.

تحقیقات توسط جو وانگ، در مرکز سرطان دانشگاه آریزونا در بیمارستان سانتا جوزف و مرکز پزشکی “تاخیر در تشخیص سرطان بیضه در بیماران مبتلا به سندرم داون” در شماره اکتبر مجله سرطان و علوم درمانی منتشر شده‌است.
علاوه بر این، “تشخیص و درمان تومورهای سلول زایای بیضه در مردان مبتلا به سندرم داون” در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ در کنفرانس سالانه انجمن داخلی منطقه کوهستان غربی برگزار شد.


مقاله مرتبط: آتش‌نشانان در معرض خطر ابتلا به سرطان از طریق پوست هستند


این تیم تحقیقاتی توسط دکتر وانگ رهبری شد که متخصص شناخته شده و بین‌المللی سرطان بیضه است. سرطان بیضه (TC) در جمعیت عمومی نادر است و ۱ درصد کل سرطان‌های انسانی را تشکیل می‌دهد. TC به طور عمده بر مردان جوانِ بین ۱۵ تا ۳۵ سال تاثیر می‌گذارد. سندرم داون (DS) یک اختلال ژنتیکی ناشی از وجود یک نسخه اضافی از کروموزوم ۲۱ است. افراد مبتلا به سندرم داون دارای خطر افزایش سرطان بیضه بودند. اگر چه میزان بهبود در سرطان بیضه بالا است، ولی تاخیر در تشخیص سرطان بیضه با عوارض بیشتر و پیش آگهی ضعیفتری همراه است. با توجه به ناتوانی بیماران DC، آن‌ها ممکن است علائم خود را به طور موثر انتقال ندهند، که اغلب منجر به تاخیر در تشخیص و نتایج نامطلوب می‌شود. دکتر وانگ و تیم او تجربیات خود را در مورد درمان موفقیت آمیز یک مرد ۲۹ ساله با سرطان بیضه پیشرفته‌ای که در زمان تشخیص به ریه‌ها گسترش یافته بود ، گزارش کردند.

محققان بزرگترین گروه سرطان بیضه در بیماران مبتلا به سندرم داون را تاسیس کردند. آن‌ها دریافتند که میزان تشخیص سرطان بیضه در بیماران مبتلا به سندرم داون در مقایسه با جمعیت عمومی بیشتر است و حدود ۵۰ درصد از بیماران در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شوند. محققان چندین عامل را به تاخیر در تشخیص در این جمعیت خاص اختصاص داده‌اند. ویلیام جی کانس، معاون مرکز سرطان دانشگاه آریزونا در بیمارستان و مرکز پزشکی سنت جوزف، گفت:

این تحقیقات نتایج بسیار مهمی را ارائه و اساس دستورالعمل‌های آینده برای مدیریت بهینه این بیماران را تشکیل می‌دهد.

دکتر وانگ، رئیس بخش انکولوژی مجاری تناسلی مرکز و همچنین استاد پزشکی در دانشکده پزشکی کریتون می‌گوید:

از آنجا که افراد مبتلا به سندرم داون ممکن است قادر به انتقال علائم خود به طور موثر نباشند، این ناتوانی اغلب منجر به تاخیر در تشخیص و به طور بالقوه نتیجه بدتری می‌شود. ما بر نیاز به بهبود مهارت‌های ارتباطی با بیماران دارای معلولیت یادگیری تاکید می‌کنیم. این امر باید به خوبی و با کیفیت معاینه فیزیکی کامل و برای جلوگیری از تشخیص‌های تاخیری انجام شود.

دکتر وانگ در چند کمیته راهنمایی تمرین‌های انکولوژی مانند شبکه ملی سرطان فعالیت می‌کند. وی همچنین بخش “دستورالعمل تمرینات بالینی سرطان بیضه در انکولوژی” را در اختیار دارد.

هدف از این تحقیق بالابردن آگاهی از افزایش بروز سرطان بیضه در بیماران مبتلا به DC و آموزش جامعه برای اهمیت تشخیص و تشخیص زودهنگام است. هیچ تجهیزات پیشرفته‌ای وجود ندارد که بتواند روابط بیمار و پزشک را که بر پایه اعتماد، محبت و ارتباط موثر است، جایگزین شود. مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان با سندرم داون، چالش‌هایی را برای پزشکان، پرستاران، خانواده‌ها و مراقبان در سطوح مختلف ایجاد می‌کند.


مقاله مرتبط: تأثیر شگرف کروموزوم اضافی بر روی سرطان


بر اساس یافته‌های آن‌ها، تیم تحقیقاتی در حال برنامه‌ریزی بهداشت و درمان سرطانی مردان، برنامه‌های سرطانی و یک الگوریتم خاص و مسیری مناسب برای افزایش تجربه بیماران و خانواده‌های آن‌ها است. در ادامه، پژوهش به جامعه سندرم داون گسترش خواهد یافت تا استاندارد مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان با یادگیری یا ناتوانی جسمی مانند سندرم داون را بهبود بخشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید