انتشار این مقاله


چگونه لاغر شویم (۶)؟ ثابت قدم باشید

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که رژیم برای لاغری چگونه است؟ جای درستی آمده‌اید.

آیا شما نیز در کاهش وزن مشکل دارید؟ می‌خواهید بدانید که رژیم برای لاغری چگونه است؟ اگر پاسخ این سوال‌ها بله است؛ جای درستی آمده‌اید.

حقیقت غم انگیز که در مورد این موضوع است؛ راه‌ حل‌های مرسوم کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، است. این روش در بلندمدت به درد نمی‌خورد. محاسبه کالری، ساعت‌ها تمرین در روز و تلاش برای نادیده گرفتن گرسنگی؟ همین عوامل وقت و اراده ارزشمند شما را از بین می‌برد. این کاهش وزن برای خیلی‌ها دردناک است. در نهایت تقریباً همه افراد از کاهش وزن ناامید می‌شوند. به همین دلیل ما یک اپیدمی چاقی داریم.

براساس تحقیقات تازه وزن براساس تغییرات هورمونی تنظیم می‌شود. باید بگوییم که راه‌های بهتری نیز است که درنهایت باعث کاهش هورمون ذخیره کننده چربی که انسولین نام دارد، می‌شوند.

در ادامه گام‌ به‌گام با شما همراه خواهیم بود تا چیزهایی را که گفتیم مرحله به مرحله انجام دهیم.


در کاهش وزن، ثابت قدم باشید


معمولاً سال‌ها و شاید دهه‌ها طول می‌کشد تا شما اضافه وزن زیادی پیدا کنید. تلاش برای از دست دادن آن همه، به سرعت و با گرسنگی کشیدن و آن هم در بلند مدت به ندرت به نتیجه مناسبی می‌رسد. ما به این دستور العمل برای لاغری، “رژیم غذایی یویو” می‌گوییم که یک حالت نوسانی دارد. برای موفق شدن، شما به راه حلی نیاز دارید که در بلند مدت بتوان از آن استفاده کرد.

هدف از این کار چیست

به طور معمول با رژیم غذایی سختگیرانه کم کربوهیدرات در هفته اول ۱-۳ کیلوگرم (۲-۶ پوند) وزنمان کم می‌شود. بعد از آن به طور متوسط نیم کیلوگرم (یک پوند) در هر هفته کاهش می‌یابد. به بیان دیگر می‌توان گفت که در سال حدود ۲۳ کیلوگرم (۵۰ پوند) کم خواهد شد.

به ازای هر ۵ پوند سوزاندن چربی به طور معمول یک اینچ از اندازه دور کمرتان کم می‌شود (به ازای ۱ کیلو کاهش وزن، یک سانتی متر کاهش خواهد یافت).

مردان جوان بعضی وقت‌ها سریع‌تر از این روند، کاهش وزن را تجربه می‌کنند؛ شاید دو برابر این مقدار. در زنان بعد از یائسگی ممکن است با سرعت اندکی، وزن کاهش پیدا کند. افرادی که رژیم کم کربوهیدرات را به صورت جدی پیگیری می‌کنند، ممکن است مانند افرادی که ورزش زیادی انجام می‌دهند، سریع‌تر وزن از دست بدهند. در ضمن اگر اضافه وزنتان بیش از حد باشد؛ فرد می‌تواند در اوایل کاهش وزن، بیشتر از مقداری که گفتیم، بسوزاند.

هر چه به وزن ایده آل‌ نزدیک‌تر می‌شوید، ممکن است کاهش وزن، آرام‌تر پیش رود؛ تا زمانی‌ که بدن به نرمال خود برسد که در آنجا تقریباً متوقف می‌شود. افراد کمی هستند که با رژیم کم کربوهیدرات، وزنشان کمتر از حد نرمال می‌شوند؛ در حالی که زمانی که احساس گرسنگی کنند، غذا می‌خورند.

اقدامات اولیه در رژیم برای لاغری

آیا زمانی رژیم نیمه گرسنگی (شمارش کالری) را انجام داده اید؟ اوایل بر روی اندازه دور کمر و فاکتورهای سلامت تمرکز کنید، زیرا بعضی اوقات چندین هفته زمان می‌برد تا کاهش وزن به صورت معلوم دیده شود.


مقاله مرتبط: چگونه لاغر شویم؟ پیشرفت خود را هوشمندانه اندازه بگیرید


توقف کاهش وزن

باید انتظار داشته باشید که گاهی اوقات، روزها و شاید هفته‌ها تغییری در مقیاس‌ها به وجود نیاید. در این صورت همه‌ی افراد متوجه عدم تغییر خواهند شد. با این حال آرامش خود را حفظ کنید و به کارهایی که قبلاً انجام می‌دادید، ادامه دهید. در نهایت، تغییرات دوباره شروع خواهند ‌شد (اگر این اتفاق نیفتاد؛ به بقیه موضوعات مرتبط با مسئله رژیم غذایی و کاهش وزن دقت کنید).

چگونه کاهش وزن خود را تا آخر حفظ کنیم

از دست دادن وزن به مقدار زیاد و در دراز مدت و حفظ آن تا ابد بدون تغییر بعضی عادت‌ها تا ابد اتفاق نمی‌افتد. اگر وزنتان را کم کنید و سپس به زندگی قبلی برگردید؛ تعجب نکنید اگر دوباره دچار اضافه وزن شوید.

حفظ کاهش وزن نیازمند تغییرات طولانی مدت و داشتن صبر است. اگر نمی‌توانید این کارها را انجام دهید، احتمالا بیشتر از تلاش برای لاغری به روش‌های جادویی و لاغری در زمان کوتاه و آسان علاقمند هستید.

تغییر سریع و جادویی را فراموش کنید: اگر شما هر ماه مقداری از وزنتان را از دست دهید، سرانجام به هدفتان که حذف اضافه وزن هست، خواهید رسید. این یک امر حتمی است و همان چیزی است که شما می‌خواهید.

ضمیمه: تغییرات در بلندمدت فقط اوایل سخت است؛ مخصوصاً در دو هفته اول. این کار مانند ترک سیگار است. زمانی که عادت‌های جدید را به وجود می‌آوریم، هر هفته راحت‌تر از هفته قبل می‌شود. سرانجام این کار به یک امر طبیعی تبدیل می‌شود.

امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید