انتشار این مقاله


آیا مردان در بیست‌سالگی‌شان بیشترین میل جنسی را دارند؟

آیا این ایده که بیشترین میل جنسی مردان مربوط به بیست‌سالگی آن‌ها است، درست است؟ زمانی که بحث در مورد مردان است و پیک میل جنسی‌شان، ایده‌های زیادی در این زمینه بیان می‌شود که بیشتر آن‌ها بیان می‌کنند که پیک میل جنسی مردان در سن ۱۸ سالگی است و این پیک تا انتهای دهه سوم […]

آیا این ایده که بیشترین میل جنسی مردان مربوط به بیست‌سالگی آن‌ها است، درست است؟

زمانی که بحث در مورد مردان است و پیک میل جنسی‌شان، ایده‌های زیادی در این زمینه بیان می‌شود که بیشتر آن‌ها بیان می‌کنند که پیک میل جنسی مردان در سن ۱۸ سالگی است و این پیک تا انتهای دهه سوم زندگی آن‌ها ادامه پیدا می‌کند. حال، آیا این ایده که بیشترین میل جنسی مردان مربوط به بیست‌سالگی آن‌ها است، درست است؟

مطالعات نشان می‌دهد که هورمون جنسی مردانه، یا همان تستوسترون در انتهای نوجوانی و ابتدای جوانی به حداکثر خود می‌رسد، معمولا در سن ۱۸ سالگی. بیضه‌ها مکانی هستند که مسئول تولید تستوسترون هستند و تا میانه‌های زندگی مردان با توان حداکثری به تولید تستوسترون می‌پردازند. نتیجه حجم بالا تستوسترون نعوظ مردانه است که حالتی سفت و با قوام دارد، که این حالت موجب بالا بودن میل جنسی مردان می‌شود. اما داستان در این جا تمام نمی‌شود.

این افزایش در میزان تستوسترون به صورت ناگهانی نیست، بلکه به صورت ملایم و تدریجی به پیک خود می‌رد ولی زمانی که فرد در حدود ۳۰ ساله می‌شود، جهشی در میزان ترشح تستوسترون رخ می‌دهد. حداقل یک مطالعه این مطلب را حمایت می‌کند. علاوه بر این یک نظرسنجی بیان می‌کند که سن میانگین دارای بیشترین میل جنسی ۳۳ سالگی بیان شده است.


مقاله مرتبط: عوارض سرطان: مشکلات جنسی و باروری مردان


یک ایده نیز وجود دارد که بیان می‌کند که پیک ترشحی تستوسترون ربطی به پیک میل جنسی ندارد و لزوما این دو همراه نیستند. افزایش در میزان تستوسترون لزوما به معنی تجربه‌های جنسی بیشتر نیست! مردان می‌توانند در سنین میان‌سالی و جوانی تجربه‌های جنسی زیادی داشته باشند، حتی با این که میزان تستوسترون ترشحی در بدن کاهش یافته است.

کاهش میل جنسی در میان جوانان دلایل زیادی دارد که در بین جنسیت‌های مختلف متفاوت است. به نظر عده‌ای کاهش میل جنسی در جوانان آیا واقعا یک مشکل است؟

همچنین پزشکان بیان می‌کنند که با افزایش سن میزان میل جنسی در افراد کاهش می‌یابد. البته نباید از تاثیر دیگر مولفه‌ها غفلت کنیم؛ مواردی مانند استرس و افسردگی، مشکلات هورمونی غیرعادی می‌تواند بر این میل تاثیر مهمی داشته باشد. گاها، اثرات جانبی داروهای تجویزی نیز می‌تواند گرایش‌های جنسی را دچار اختلال کند. اگر این عوامل کنار گذاشته شود، این نظر وجود دارد که مردان می‌توانند حتی تا انتهای دهه نهم زندگی‌شان میل جنسی بالایی داشته باشند، حتی در سنین بالاتر!


مقاله مرتبط: ۵ ترفند برای ایجاد یک رابطه‌ی پایدار


به صورت خلاصه می‌توان گفت که پیک ترشحی تستوسترون در بیست‌سالگی است، در سی‌سالگی سطح تستوسترون خون کاهش می‌یابد. این کاهش با نرخ ۲ درصد است و در کل عمر ادامه دارد. کاهش در میزان تستوستون می‌تواند در کیفیت نعوظ موثر باشد، همانند میل جنسی. این کاهش بر روی دیگر جنبه‌های بدن یک فرد نیز موثر است، مثلا موجب تغییر خلق‌وخوی فرد می‌شود و همچنین توده عضلانی بدن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، کاهش عضلات بدن، سوزاندن کالری در بدن کمتر می‌شود و به عبارتی فرد به کالری کمتری نیاز دارد، به همین دلیل افزایش وزن متحمل‌تر می‌شود.
یک حقیقت وجود دارد که زندگی فعال جنسی می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند؛ البته تنها شیوه سوزاندن انرژی این راه نیست، برای مثال نیم ساعت بدن‌سازی در حدود ۲۳۸ کالری انرژی مصرف می‌کند.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید