انتشار این مقاله


دانشمندان سرعت ترمیم عضله را افزایش دادند!

ورزشکاران و سالمندان و همه‌ی کسانی که از بیماری تحلیل ماهیچه رنج می‌برند می‌توانند از افزایش سرعت ترمیم ماهیچه استفاده کنند. زمانی که ماهیچه‌های متصل به استخوان آسیب می‌بینند، سلول‌های قمری فعال می‌شوند و آسیب را جبران می‌کنند. با افزایش سن ماهیچه‌ها تعداد و عملکرد این سلول‌ها کاهش میابد. دانشمندان با بررسی موش‌های دستکاری شده […]

ورزشکاران و سالمندان و همه‌ی کسانی که از بیماری تحلیل ماهیچه رنج می‌برند می‌توانند از افزایش سرعت ترمیم ماهیچه استفاده کنند. زمانی که ماهیچه‌های متصل به استخوان آسیب می‌بینند، سلول‌های قمری فعال می‌شوند و آسیب را جبران می‌کنند. با افزایش سن ماهیچه‌ها تعداد و عملکرد این سلول‌ها کاهش میابد.

دانشمندان با بررسی موش‌های دستکاری شده ژنتیکی فهمیدند با اینکه اندازه ماهیچه بدون تغییر باقی می‌ماند، اما توانایی استفاده از سلول‌های بنیادی بیشتری دارد. این سلول‌ها می‌توانند به ترمیم ماهیچه کمک کنند و هنگامی که تعداد بیشتری از آن‌ها حاضر باشد می‌توانند با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهند. آن‌ها همچنین فهمیدند که افزایش این سلول‌ها می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های ضعیف شده در بیماری‌های دیستروفی عضلانی کمک کند.

image706

سلول‌های قمری ۵ تا ۷ درصد سلول‌های ماهیچه‌ای را تشکیل می‌دهند. وقتی که یک موش متولد می‌شود، تقسیم و تمایز سلول‌های قمری  در چهار هفته اول باعث رشد بافت می‌شود. بعد از این مدت آن‌ها تا وقوع مصدومیت به خواب می‌روند. تعداد سلول‌های قمری به اندازه ماهیچه بستگی دارد.
این تیم بیان ژنی به نام TEAD1 را افزایش دادند که ساخت عضله را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مطالعه تأثیر بیان TEAD1 بر سلول‌های قمری کناری را ثابت کرد. افزایش بیان TEAD1 تعداد سلول‌های قمری را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد.
این مطالعه نشان داد که بین سلول‌های ماهیچه‌ای و قمری ارتباط بیوشیمیایی‌ای وجود دارد که منشأ افزایش تعداد سلول‌های قمریست.

f3-large

افزایش تعداد این سلول‌ها مستقل از اندازه ماهیچه و بدون هیچگونه تأثیرات منفیِ فیزیولوژیکی انجام گرفت. و از آن مهم‌تر نتیجه این آزمایش بر روی مدل موشی مبتلا به بیماری تحلیل عضلانی دوشن موفقیت‌آمیز بود.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید