انتشار این مقاله


افراد مسن چاق که جراحی قلب را تجربه می‌کنند ممکن است خطر بیشتری برای ضعف عملکردی داشته باشند

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که چاق هستند عوارض بیشتری بعد از جراحی قلب تجربه می‌کنند.

بیش از یک سوم آمریکایی‌ها بر اساس شاخص توده بدن (BMI) چاق هستند. BMI نسبت قد و وزن شما را اندازه‌گیری می‌کند. BMIی ۳۰ یا بالاتر چاقی را نشان می‌دهد. با افزایش سن، تعداد افراد مسن‌تر بیشتری را خواهیم دید نیز که زمان دشواری را برای حفظ وزن سالم طی می‌کنند. این یک مشکل جدی است، چرا که چاقی می‌تواند بخش های بسیاری از سلامت و زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می‌دهد افرادی که چاق هستند نسبت به کسانی که اضافه وزن (نه چاق) و یا وزن طبیعی دارند عوارض بیشتری را پس از جراحی قلب – یک عمل جراحی رایج برای بزرگسالان سالمند – تجربه می‌کنند.


مقاله مرتبط: چاقی با ۱۳ نوع سرطان ارتباط دارد


اگر چه ما می‌دانیم که افراد چاق بزرگ‌سال ممکن است با جراحی قلب، عوارض بیشتری را تحمل کنند، اما تعداد کمی از محققین مطالعه کرده‌اند که چگونه می‌توانند فعالیت‌های روزمره مانند خوردن، استحمام، طی کردن مسافت‌های کوتاه، پانسمان، رفتن و یا خارج شدن از تخت و استفاده از توالت را کنترل کنند.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا اطلاعاتی را در مورد مطالعه سلامت و بازنشستگی دانشگاه میشیگان برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع کلیدی کسب کردند. آن‌ها یافته‌های خود را در مجله انجمن جراحان آمریکایی منتشر کردند.


مقاله مرتبط: بحران چاقی، خطرناک‌تر از همیشه


محققان بر روی ۱۷۳۱ شرکت کننده از این مطالعه (که در کل شامل ۲۰ هزار شرکت کننده است) که عمل جراحی قلب داشتند، تمرکز کردند. از این افراد، ۳۴ درصد چاق بودند و ۶۶ درصد چاق نبودند. محققان طی یک دوره دو ساله شرکت کنندگان را بررسی کردند.

محققان دریافتند که:

  • ۲۲ درصد از شرکت کنندگان چاق که عمل جراحی قلب داشتند، گفتند که کمتر از دو سال بعد از عمل جراحی خود قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود نیستند.
  • ۱۷ درصد شرکت کنندگان با اضافه وزن یا وزن نرمال که جراحی قلب داشتند، گزارش دادند که قادر به انجام فعالیت‌های روزمره نیستند.
  • در دو سال پس از جراحی قلب، ۱۰/۵ درصد از شرکت کنندگان چاق و ۱۳/۸ درصد از افراد غیر چاق فوت کردند.

محققان اعلام نمودند که افراد چاق سالمندی که سابقۀ عمل جراحی قلب داشته‌اند، ممکن است در دو سال بعد از عمل، با درجه بالاتری از کاهش عملکردی زندگی کنند، به ویژه در شرکت‌کنندگانی که کمتر از ۸۰ سال سن دارند. با این حال، در افراد بالای ۸۰ سال، ارتباط چاقی و توانایی عملکرد خوب، پیچیده تر می‌شد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید