انتشار این مقاله


تاثیر شیوه‌های جراحی بر حساسیت خاص پستان‌ها

حساسیت خاص پستان با لامپکتومی بهتر است. حتی شاید پس از جراحی، با عملکرد جنسی بهتر همراه باشد.

آیا شیوه جراحی استفاده‌شده برای درمان سرطان سینه، حساسیت زن و عملکرد جنسی را پس از جراحی تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ تحقیقات جدید انجام‌شده در بیمارستان زنان و نوزادان ارتباط بین شیوه‌های جراحی با عملکرد جنسی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که حساسیت خاص و رضایت ظاهری پستان با لامپکتومی بهتر است و حتی ممکن است پس از جراحی، با عملکرد جنسی بهبود یافته همراه باشد.

طبق دیدگاه دکتر Gass، در دورانی که در آن می‌بینیم که بیماران مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه، ماستکتومی را انتخاب می‌کنند، هیچ مطالعه‌ای از قبل حساسیت خاص سینه را به عنوان نقش آن در روابط جنسی تعیین نکرده‌ است. ما حساسیت خاص سینه و عملکرد جنسی در میان زناني را كه تحت لامپكتومي، فقط ماستكتومي يا ماستكتومي با ترمیم قرار گرفتند، مورد بررسی قرار داده و ارتباط بين روش‌های جراحي با عملكرد جنسي را تحلیل کردیم.


مقاله مرتبط: ماستکتومی آنجلینا جولی؛ الهام‌بخش بسیاری از زنان جهان!


این مطالعه به دنبال کشف پیامد‌های درازمدت جراحی سینه با تمرکز بر ظاهر و جنسیت است. تیم تحقیقاتی، بانوانی را که جراحی سرطان پستان را برای سرطان سینه مهاجم یا کارسینوم مجرای ادراری را در بیمارستان زنان و نوزادان انجام داده‌اند، به طور مقطعی مورد بررسی قرار داده‌ است. سوالات به موضوعاتی مانند رضایت از ظاهر پستان، راحتی با شریک جنسی بدون پوشش و اهمیت سینه در روابط صمیمی و جنسی قبل و بعد از درمان سرطان سینه می‌پردازد.

دکتر Gass اظهار کرد:

ما فرض کردیم که خارج از عملکرد کلی جنسی، حساسیت خاص سینه جنبه مهمی از زنان مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده‌ است. نتایج ما نشان داد که هنگام درخواست یادآوری تجربیات قبل از عمل، اغلب زنان سینه‌های خود را به عنوان عضو مهم و اساسی در روابط جنسی می‌دانند. امروزه می‌بینیم که طبق گزارشات زنان، پس از دوران سرطان، حساسیت خاص سینه بدون توجه به شیوه‌های جراحی، به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، اما لامپکتومی بهترین نتایج گزارش شده را دارد.


مقاله مرتبط: راهنمایی برای پیشگیری از سرطان پستان


در حالی که زنان مبتلا به سرطان سینه (در مراحل ابتدایی) در اغلب موارد درمان می‌شوند، اما پس از آن با پیامدهای جراحی زندگی می‌کنند. این داده‌ها ممکن است مشاوره‌های جراحی را در سمت و سویی فراتر از بقای کلی، یعنی بهبود کیفیت زندگی، هدایت کند.

پی‌نوشت:

  • لامپکتومی (Lumpectomy) یک عمل جراحی رایج می‌باشد که در آن سرطان یا دیگر بافت غیرطبیعی از پستان حذف می‌شود.
  • ماستکتومی یا پستان‌برداری (Mastectomy) اصطلاح پزشکی شامل عمل جراحی جهت برداشتن یک یا هر دو پستان بطور کامل بوده و معمولاً جهت درمان سرطان پستان انجام می‌گیرد.
نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید