انتشار این مقاله


کاشت موفقیت آمیز اولین ترانس‌کاتتر در قلب

اخیرا جراحی کاشت اولین ترانس‌کاتتر در قلب برای درمان نارسایی دیاستولی قلب، با موفقیت انجام شده است.

گزارشات مربوط به جراحی انجام شده بر روی یک بیمار قلبی در بیمارستان Ross ایالت اوهایو، هفدهم نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد که پزشکان را برای درمان قطعی بیماری دیاستولی قلب، امیدوار کرد.

نارسایی دیاستولی قلب (DHF) به وضعیتی گفته می‌شود که عضله‌ی قلبی سفت و سخت شده و اجازه‌ی عبور خون مبادله شده از ریه به قلب را نمی‌دهد. در نتیجه، به دلیل بلوک شده مسیر، خون به ریه بازگشته و باعث تنگی نفس می‌شود. روش‌های درمانی که قبلا برای بیماران استفاده می‌شد، چندان کار ساز نبود و پزشکان با تجویز دارو‌های دیورتیک، این بیماری را کنترل می‌کردند. دکتر Rami Kahwash و Scott Lilly در فاز دوم این تحقیقات که مربوط به ساخت کاتتر در اندازه‌ی مناسب بود، مشغول به‌ کار بودند.

جلوی این سکه، وسیله‌ی سیمی کوچکی قرار گرفته که برای باز نگه داشتن حفره‌ای شده است. این حفره از طریق جراحی در قلب بیماران مبتلا به نارسایی دیاستولیک قلب ایجاد می‌شود. اعتبار تصویر متعلق به مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالت اوهایو می‎باشد.
جلوی این سکه، وسیله‌ی سیمی کوچکی قرار گرفته که برای باز نگه داشتن یک حفره‌ طراحی شده است. این حفره از طریق جراحی در قلب بیماران مبتلا به نارسایی دیاستولیک قلب ایجاد می‌شود. اعتبار تصویر متعلق به مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالت اوهایو می‎باشد.

مقاله ی مرتبط:  انواع بیماری‌های قلبی


طی این جراحی، پزشکان قطعه‌ای کوچک را در دیواره‌ی بین دهلیزی قرار دادند تا خون پرفشار دهلیز چپ، به دهلیز راست وارد شود، لذا خون به جای اینکه به ریه باز گردد، وارد دهلیز راست می‌شود. محققان معتقدند که این قطعه، فشار وِج مویرگ ریوی (PCWP) را به میزان ۳.۵ میلی متر جیوه کاهش می‌دهد. بالا بودن این فشار باعث آسیب به دهلیز و بطن چپ شده و در نهایت مشکلات وخیم تری به وجود می آورد. دکتر Lilly در این مورد می‌گوید:

این قطعه‌ی کوچک که به اندازه ی یک سکه‌ی ۱۰ سِنتی است، روشی جدید و موثر برای بیماران مبتلا به نا‌رسایی دیستولی قلب می‌باشد. این قطعه مشکل تنفسی بیماران را رفع کرده و کیفیت زندگی‌شان را بهبود می‌بخشد.

dhf

ریسک فاکتور‌های DHF شامل فشار خون بالا، دیابت، چاقی و سن بالا می‌باشد. به گفته‌ی پزشکان، بیماری دیاستولی قلبی تا چند سال آینده از بیماری‌های شایع در جهان خواهد شد و یافتن درمان قطعی برای آن، باید در اولویت باشد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید