انتشار این مقاله


جمع‌هراسی با اسکیزوفرنی و اوتیسم مرتبط است

کسانیکه از جمع‌هراسی رنج می‌برند قادر به پردازش کارآمد داده‌های اجتماعی نیستند.

مطالعه‌ی جدید Swinburne نشان می‌دهد افرادی که در موقعیت‌های اجتماعی دچار اضطراب می‌شوند واکنش‌های مغزی مشابهی با افراد مبتلا به اوتیسم و اسکیزوفرنی دارند. تصویربرداری مغزی می‌دهد نواحی مغز که هنگام رویارویی با یک صدای غیرمنتظره فعالیت‌شان افزایش می‌یابد در پردازش داده‌های اجتماعی دخیل هستند و با بیماری‌های مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی مرتبط می‌باشند.


مقاله مرتبط: زنبورهای ضداجتماعی با بیماران اوتیسمی تشابه ژنتیکی دارند


دکتر Talitha Ford، سرپرست محققان، گفت:

این یافته‌ها نشان می‌دهند مغز افرادی که در موقعیت‌های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند، در پردازش کار‌آمد اطلاعات اجتماعی ناتوان است. اوتیسم و اسکیزوفرنی دارای طیف وسیع و ابعاد متعددی هستند. بنابراین درجه‌های مختلفی از نشانه‌ها را دارند که به طور معمول، برخی از آن‌ها به عنوان مشکل بالینی در نظر گرفته نمی‌شوند.

دکتر Ford توضیح می‌دهد که نکته کلیدی در این بیماری‌ها، مشکلات اجتماعی،‌ ناتوانی در برقراری ارتباطات بین فردی و واکنش‌های مغزی متفاوت به تغییرات محیط است. این مطالعه نشان می‌دهد که پاسخ‌های مغزی متفاوت به تغییرات محیط به احتمال بسیار زیادی با عدم توانایی در برقراری روابط اجتماعی در اوتیسم و اسکیزوفرنی مرتبط است.


مقاله مرتبط: درک اشتباه مغز از محیط در بیماران اسکیزوفرنی


درک پاسخ‌های مغزی

دکتر Ford معتقد است مطالعه‌ی پاسخ‌های مغزی مرتبط با رفتارهای بالینی بیماری‌هایی مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی، به دانشمندان امکان درک علت رخ‌دادن این رفتارها را خواهد داد. افزایش آگاهی از ارتباط بین این رفتارها و پاسخ‌های مغزی به دانشمندان و پزشکان در تشخیص زودهنگام، جلوگیری از بیماری و درمان بیماران، کمک خواهد کرد.

قدم بعدی

دکتر Ford امیدوار است به کمک تکنیک‌های جدید تصویربرداری عصبی و ارزیابی مهارت‌های اجتماعی، ارتباط بین شناخت اجتماعی و پاسخ‌های مغزی را بیشتر بررسی کند. او همچنین امیدوار است مطالعه خود را گسترش داده و این ارتباط را در بیمارانی مانند اوتیسم و اسکیزوفرنی نیز بررسی کند.

این مطالعه در Psychiatry Research منتشر شده است.

مهشید دهقان


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید