انتشار این مقاله


هوش؛ دومین ویژگی جذاب در افراد

در رتبه‌بندی کلیه ویژگی‌های جذاب، باهوش بودن بعد از مهربانی و درک و قبل از داشتن شخصیت هیجان‌انگیز و آسان‌گیر بودن قرار دارد.

هوش دومین ویژگی جذاب در افراد انتخاب شده است! طبق تحقیقات جدید، جذاب‌ترین میزان IQ در افراد ۱۲۰ می‌باشد. میزان IQ 120 بدان معناست که شخص از ۹۰ درصد جمعیت باهوش‌تر است. همچنین محققان دریافتند که میزان جذابیت در هوش بالاتر از ۱۲۰ شروع به کاهش می‌کند.

در رتبه‌بندی کلیه ویژگی‌های جذاب، باهوش بودن بعد از مهربانی و درک و قبل از داشتن شخصیت هیجان‌انگیز و آسان‌گیر بودن قرار دارد.
نتایج حاصل بررسی ۳۸۳ نفر بین سنین ۱۸ تا ۳۵ می‌باشد که از آن‌ها پرسیده شده بود که به کدام ویژگی در یک پارتنر رومانتیک ارزش می‌دهند.


مقالۀ مرتبط: ۵ جذاب ترین ویژگی های شخصیتی


ﺳﺎﭘﯿﻮﺳﮑشوال‌ها (Sapiosexuals)

Sapiosexuals افرادی هستند که جذب افراد باهوش می‌شوند. محققان دریافتند که افراد باهوش برای تقریبا از هر ۱۰ نفر یکی، تحریک‌برانگیز می‌باشند. این ویژگی برای آن‌ها جذاب‌تر از ظاهر و ترکیبات شخصیتی است.

ﺳﺎﭘﯿﻮﺳﮑشواﻝ‌ها اغلب چنین جملاتی را اظهار می‌کنند:

  • گوش کردن به فردی که بسیار هوشمندانه صحبت می‌کند باعث می‌شود دچار تحریک جنسی‌ شوم.
  • داشتن مکالمه‌ای خردمندانه و عقلانی با پارتنری بالقوه باعث ایجاد هیجان جنسی در من می‌شود.

پیدایش عقیده‌ ﺳﺎﭘﯿﻮﺳﮑشواﻝ‌ها، افرادی که سطح هوشی بالا را جذاب‌ترین ویژگی جنسی در فرد می‌دانند، نشان می‌دهد که IQ بالا ممکن است حداقل برای بعضی از افراد به عنوان ویژگی جنسی جذاب باشد.

این مطالعه در ژورنال Intelligence منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید