انتشار این مقاله


برای کاهش سکته مغزی در آینده، افراد کمی که انفارکتوس چشم دارند درمان می‌شوند

مورد بررسی قرار گرفتن بیماران انفارکتوس چشم توسط متخصص مغز و اعصاب آنان را در معرض سکته‌ی مغزی قرار نمی‌دهد.

براساس تحقیقات اولیه ارائه شده در کنفرانس سکته مغزی بین‌المللی انجمن سکته مغزی آمریکا، تعداد اندکی از بیماران مبتلا به انفارکتوس شبکیه (یا از دست دادن جریان خون در چشم) ، که برای میزان خطر سکته مغزی مورد محاسبه قرار می‌گیرند و یا توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب مورد بررسی قرار می‌گیرند، آن‌ها را در معرض خطر بیشتر برای سکته مغزی دیگر قرار می‌دهد.


مقاله مرتبط: زنانى كه بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند


این مطالعه نشان داد که ۱ نفر از ۱۰۰ بیمار بررسی شده در این مطالعه ، در طی ۹۰ روز بعد از انفارکتوس شبکیه، یک سکته مغزی ایسکمیک تجربه کرد. علاوه بر این، در میان ۵۶۸۸ فرد مبتلا به انفارکتوس حاد شبکیه ، فقط یک سوم تحت انجام آزمایشات پایه قرار گرفتند، و کمتر از یک دهم افراد توسط متخصص مغز و اعصاب بررسی شدند. در عرض ۹۰ روز پس از علائم، فقط ۳۴ درصد افراد تست سرویکال کاروتید دریافت کردند، ۲۸.۶ درصد تست سنجش ریتم قلب و ۲۳.۳ درصد اکوکاردیوگرافی دریافت کردند و ۸.۴ درصد توسط متخصص مغز و اعصاب بررسی شدند.


مقاله مرتبط: اميد جديد برای درمان ضايعات مغزی، مطالعه‌ی مهاجرت نورون‌ها در مغز


یافته‌ها نشان می‌دهد اهمیت تست ارزیابی سکته مغزی برای کسانی که سکته مغزی شبکیه را تجربه کرده‌اند، و برای افزایش آگاهی و درک در مورد انفارکتوس‌های شبکیه و نحوه تشخیص دادن سکته مغزی در آینده را نشان می‌دهد.
الکساندر مرکلر، متخصص مغز و اعصاب در مرکز پزشکی ویل کورنل در نیویورک توضیح می‌دهد که انفارکتوس شبکیه شانسی را فراهم می‌کند که بتوان از سکته مغزی جلوگیری کرد.
مرکلر می‌گوید:

تحقیقات ما به ما می‌گوید که ما باید تلاش بیشتری در ارزیابی بیماران مبتلا به انفارکتوس شبکیه انجام دهیم و مطمئن شویم که آن‌ها همان استانداردی از آزمایشات را دریافت می‌کنند که یک فرد با سکته مغزی. ما باید همکاری نزدیک‌تری با چشم‌پزشکان داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که بیماران با انفارکتوس چشم به موقع آزمایشات و درمان مناسب را دریافت می‌کنند.

یافته‌ها بر اساس ادعاهای چشم‌پزشکی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ انجام گرفته است. انفارکتوس حاد شبکیه یک نوع سکته ایسکمیک در چشم است. علائم می‌تواند شامل بینایی تیره یا از دست دادن بینایی و آسیب بافت خود چشم باشد. ریسک فاکتورهای مرتبط با سکته مغزی ، از جمله فشار خون بال ، کلسترول بالا، دیابت و فیبریلاسیون دهلیزی نیز با انفارکتوس شبکیه مرتبط هستند. سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که در هر ۲۰ مورد مرگ اتفاق می ‌افتد ، اما انفارکتوس شبکیه کمتر شناخته شده است ، که ممکن است ناشناخته و تحت درمان باشد. مرکلر قصد دارد ارتباطات بین انفارکتوس شبکیه و سکته مغزی را با استفاده از با استفاده از آزمایشات تصویربرداری رزونانس (MRI) مغز بررسی کند تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید