انتشار این مقاله


خبرهای بدتر در مورد آنفولانزا: این بیماری با خطر حمله قلبی بالاتر در ارتباط است

آنفولانزا موجب افزايش ميزان بيمارى قلبى مى شود

محققان گزارش دادند که از میان ۳۲۳ بیمار مبتلا به حمله قلبی ، این عارضه در زمان ابتلا به آنفولانزا ۶ برابر بیشتر بود. یافته‌ها در میانه‌ی یک فصل آنفولانزای وحشی بخصوص است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، در سراسر ایالات متحده ، بستری‌های مربوط به آنفولانزای خوکی در حال افزایش است. آخرین ارقام ۳۱.۵ بیمار بستری‌شده در هر ۱۰۰ هزار آمریکایی است در حالی که تنها دو هفته قبل‌تر ۱۳.۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بود.


مقاله مرتبط: باکتری لاکتیک اسید می‌تواند از ویروس آنفولانزای A جلوگیری کند


محققان کانادایی گفتند یافته‌های آن‌ها بر توصیه‌های طولانی مدتی تاکید می‌کند: دریافت سالانه واکسن آنفولانزا، به خصوص اگر شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستید.
دکتر Jeffrey Kwong، پژهشگر ارشد، محققی در موسسه علوم ارزیابی بالینی، گفت:

اگر بیماری قلبی دارید، آن‌ را به منزله سخن انجیل در نظر بگیرید تا داروهای کلسترول خود را مصرف کنید و فشار خون خود را تحت کنترل داشته باشید. و همچنین سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنید.

مطالعات طولانی نشان داده‌اند که عفونت آنفولانزا با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی در افراد آسیب پذیر مرتبط است. و سال‌هاست که کالج قلب آمریکا (ACC) و گروه‌های دیگر توصیه کرده‌اند که افراد مبتلا به بیماری قلبی سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنند. به گفته Andy Miller عضو هیئت مدیره ACC ، یافته‌های جدید این نظریه را تقویت می‌کند که عفونت آنفولانزا می‌تواند یک حمله قلبی را ایجاد کند. با این حال ، این موضوع توسط این مطالعه ثابت نشد.
Miller که در این مطالعه دخالتی نداشته گفت:

شواهدی در حال افزایش است که التهاب و مداخلاتی که التهاب را کاهش می‌دهند ، در خطر حمله قبلی مهم هستند.

وی توضیح داد که چگونه عفونت آنفولانزا ، در تئوری، می‌تواند مشکل ایجاد کند: اگر فردی در حال حاضر پلاک لخته سرخرگی داشته باشد، آنفولانزا ممکن است سبب التهاب شود- در سراسر بدن و درون رگ‌های خونی- که در نتیجه موجب پارگی پلاک می‌شود. هنگامی که یک پلاک پاره شده و از هم جدا می‍شود، می‌تواند به طور کامل یک رگ تغذیه کننده قلب را مسدود کند و باعث حمله قلبی شود. مطالعه جدی قادر بود که چگونگی تغیر خطر حمله قلبی را در ارتباط با گذر زمانی آنفولانزا جستجو کند.


مقاله مرتبطآیا می‌توان در یک فصل دوبار به آنفولانزا دچار شد؟


تیم Kwong با نزدیک به ۲۰ هزار فرد بالغ در انتاریو شروع به کار کرد که این افراد به یک مورد آنفولانزایی که توسط تست آزمایشگاه تایید شده بود ، مبتلا بودند. از آن گروه ۳۳۲ نفر در طی یک سال به علت حمله قلبی بستری شدند. این مطالعه نشان داد که به طور متوسط ، بیماران در هفته بعد از تائید عفونت آنفولانزا در آن‌ها ، ۶ بار بیشتر احتمال داشت که با حمله قلبی روبرو شوند- در مقایسه با سال قبل یا سال بعد از آن.
یافته‌ها نشان می‌دهند، بیماران بعد از عفونت‌های تنفسی دیگر نیز در معرض خطر بیشتری قرار گرفتند. با توجه به گفته‌های Kwong ، بیماران احتمالاً مبتلا به عفونت‌های شدیدی بودند – به اندازه کافی بد که مراجعه به دکتر و انجام آزمایش در آزمایشگاه را تضمین کند. او خاطر نشان کرد این که موارد خفیف‌تر هم همان خطر را دارند یا خیر ، مشخص نیست.همچنین این مطالعه نمی‌تواند در مورد هر یک از افراد مبتلا به آنفولانزا ، خطر ابتلا به حمله قلبی را تعیین کند.
اما Miller افزود که:
از ۲۰ هزار نفر مبتلا به عفونت‌های شدید آنفولانزا ، نسبت به سال‌های بعد از آن با حمله قلبی کمتری روبرو بودیم.

واکسن آنفولانزا ناقص است: هیچ تضمینی در برابر عفونت نیست و در بعضی فصل‌های آنفولانزا نسبت‌ به بقیه بهتر عمل می‌کند. اما در هر حال حفاظت کم بهتر از نبود حفاظت است. با این حال دیگر اقدامات مانند شستشوی معمولی نیز بسیار مهم هستند. Kwong توصیه می‌کند که هر کسی می‌تواند از طریق ماندن در خانه در زمان بیماری وانتقال ندادن عفونت خود به دیگران ، کمک کند. افرادی که در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی قرار دارند ، باید بر روی تمام عوامل خط شان در طول فصل آنفولانزا و غیره تمرکز کنند. آدرس تمام عوامل خطر سنتی در شما ، پاقی ، فشار خون بالا و کلسترول بالاست. واکسن آنفولانزا یکی از اقدامات دیگری است که می‌شود دریافت کرد.
این یافته‌ها در ۲۵ ژانویه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید