انتشار این مقاله


تأثیرات داشتن فرزند بر سلامت والدین

در مطالعات اخیر انجام شده بر روی گروهی از والدین دانمارکی، محققین به نتایج جالبی در ارتباط با داشتن فرزند و افزایش طول عمر والدین دست یافتند. متخصصین سلامت دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی بیش‌از ۲۱،۰۰۰ زوج از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ که تحت درمان ناباروری به روش IVF قرار گرفته بودند، به موضوع تأثیر […]

در مطالعات اخیر انجام شده بر روی گروهی از والدین دانمارکی، محققین به نتایج جالبی در ارتباط با داشتن فرزند و افزایش طول عمر والدین دست یافتند.

متخصصین سلامت دانشگاه آرهوس دانمارک با بررسی بیش‌از ۲۱،۰۰۰ زوج از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ که تحت درمان ناباروری به روش IVF قرار گرفته بودند، به موضوع تأثیر فرزندان در طول عمر والدین پرداخته‌اند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی که موفق به داشتن فرزند شده‌اند چهار برابر شانس کمتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان را دارا می‌باشند. نکته جالب در این باره کاهش خطر ابتلای مادرانی که کودکانی را به فرزندی قبول کرده بودند، به میزان ۵۰ درصد است. این نتایج نشان از تأثیرات روحی- روانی داشتن فرزند و ارتباط این موارد با بیماری‌هایی از جمله سرطان دارد. همچنین یافته‌های دانشمندان حاکی از کاهش حدوداً ۵۰ درصدی مرگ زودرس در مردان بوده است.

از دیگر فواید داشتن فرزند می‌توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

۱) کمک به کاهش حس خودخواهی و افزایش توانایی از خود گذشتگی
۲) کودکان در واقع بهترین معلمان زندگی هر فرد خواهند بود
۳) افزایش امید به زندگی
۴) کودکان شما را به دوران کودکیتان باز می‌گردانند
۵) افزایش رضایت از زندگی، شادابی و خنده بیشتر
۶) ایجاد حس دوست داشتن به عنوان حسی شیرین زندگی هر فرد

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید