انتشار این مقاله


آیا ریش باعث افزایش جذابیت در مردان می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهند زنان برای روابط کوتاه مدت مردان بدون ریش ولی برای روابط طولانی‌مدت مردانی با ریش بلند را ترجیح می‌دهند. چیزی که مردان را برای زنان جذاب می‌کند سوالی است که سال‌ها محققان در پی یافتن جواب برای آن هستند. مطالعات نشان داده‌اند که برای روابط کوتاه مدت مردانی با صورتی عضلانی‌تر و […]

تحقیقات نشان می‌دهند زنان برای روابط کوتاه مدت مردان بدون ریش ولی برای روابط طولانی‌مدت مردانی با ریش بلند را ترجیح می‌دهند. چیزی که مردان را برای زنان جذاب می‌کند سوالی است که سال‌ها محققان در پی یافتن جواب برای آن هستند.
مطالعات نشان داده‌اند که برای روابط کوتاه مدت مردانی با صورتی عضلانی‌تر و برای روابط بلند‌مدت مردانی با حالت چهره‌ی غیر‌عضلانی و مهربان ترجیح داده می‌شوند.

قضاوت درباره‌ی جذابیت موی صورت در روابط

برای مطالعه‌ی بیشتر، محققان یک نظر سنجی برگزار کردند که میزان جذابیت ریشِ مردان را برای روابط کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت بسنجند.
محققان از ۳۶ مرد در ۳ حالت مختلف ریش صورت : اصلاح از ته ، ته ریش و ریش زیاد عکس برداری کردند.
محققان از ۸۵۲۰ زن خواستند که تصاویر را ببینند و بگویند به طور کلی چقدر جذاب هستند و کدام یک را برای روابط کوتاه مدت و کدام یک را برای روابط بلند‌مدت ترجیح می‌دهند.

احتمالا ریش باعث پوشاندن نقص‌های حالات و عضلات صورت می‌شود

به طور کلی مردانی که کاملا بدون ریش بودند کمتر به عنوان افراد جذاب شناخته شدند.
بنابر نتایج نظر سنجی از زنان بر اساس ریش ، مردانی که دارای ته ریش یا ریش زیاد بودند بیشتر جذاب به نظر می‌آمدند و این ممکن است به علت خاصیت پوششی باشد که نقایص عضلانی صورت را می‌پوشاند. ولی کماکان افراد بدون ریش بیشتر برای روابط کوتاه مدت انتخاب شدند.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید