انتشار این مقاله


چگونه می‌توانیم خوب باشیم وقتی شرایط زندگی خوب نیست؟

چهار کاری که افراد انعطاف‌پذیر انجام می‌دهند تا از پس زمان‌های سخت زندگی بربیایند در کار دکتر Maria Baratta به عنوان یک درمانگر، مردم اغلب با احساساتی مانند این که هیچ چیز در زندگی‌شان به خوبی پیش نمی‌رود، مراجعه می‌کنند. و پس از شنیدن داستان‌های زندگی‌شان، می‌توان گفت که این واقعا حقیقت است. همه‌ی ما […]

چهار کاری که افراد انعطاف‌پذیر انجام می‌دهند تا از پس زمان‌های سخت زندگی بربیایند

در کار دکتر Maria Baratta به عنوان یک درمانگر، مردم اغلب با احساساتی مانند این که هیچ چیز در زندگی‌شان به خوبی پیش نمی‌رود، مراجعه می‌کنند. و پس از شنیدن داستان‌های زندگی‌شان، می‌توان گفت که این واقعا حقیقت است. همه‌ی ما زمان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که همه چیز واقعا برایمان دشوار بوده و هیچ چیز خوب پیش نمی‌رفته است. پس چگونه برخی‌ها توانایی انعطاف‌پذیری خود را افزایش می‌دهند تا به زندگی‌شان ادامه دهند و در واقع در زمان‌هایی که وضعیت زندگی خوب نیست، رشد کنند؟ دکتر Maria Baratta می‌گوید افرادی که انعطاف پذیر هستند و می‌توانند از لحظات سخت راحت‌تر از دیگران عبور کنند، برخی از موارد زیر را به صورت مشترک در مورد چگونگی مقابله با مشکلات دشوار در خود دارند.

 ۱- آن‌ها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند. گاهی اوقات این موارد بیش از چیزی است که یک فرد می‌تواند اداره کند، اما همه‌ی ما کارهای فوق العاده‌ای در زمان‌های سخت انجام می‌دهیم که شاید زمانی که شرایط دشوار نیست فکر کنیم که نمی‌توانیم همان کار را انجام دهیم. افراد انعطاف‌پذیر حتی کوچک‌ترین کارهایی که از دستشان بر می‌آید نیز انجام می‌دهند.

۲- آن‌ها قادر به یافتن کاری هستند که واقعا دوست دارند انجام دهند و آن را بارها تکرار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به چیزهایی که قبل از این دوره‌ی سخت از آن لذت می‌بردند نگاه دقیقی داشته باشند، و همان کارها را دوباره انجام می‌دهند. این موضوع، درباره‌ی تلاش برای پیدا کردن یکی از چیزهایی است که قبلا دوست داشتید انجام دهید و البته تکرار همان کار حتی در شرایطی که دقیقا ندانید که آیا باز هم دوست دارید آن را انجام دهید یا نه. این نوعی از تمرین مراقبت از خود است که می‌تواند چیزی شبیه گوش دادن به موسیقی، تماشای پخش تلویزیونی، تماشای سری ماراتون، فیلم، رفتن به ورزشگاه، پخت و پز، خواندن باشد. و آنها آن را بیشتر انجام می دهند.

انعطاف‌پذیر

۳- آن‌ها فرد خاصی در زندگی خود پیدا می‌کنند که ممکن است مایل به گوش دادن و پشتیبانی کردن باشد و این شخص را در زندگی خود دخیل می‌کنند. معمولا در زمان‌های سخت گرایش افراد به گوشه‌گیری است. اما، افراد انعطاف‌پذیر در عوض به یک فرد پناه می‌برند. این فرد ممکن است خانواده باشد، ممکن است یک دوست، یک درمانگر، کشیش، یک همسایه یا همکار باشد. شما در همراهی با فردی که کنارتان است راحت‌تر از سختی‌ها می‌شوید. کسی که در گذشته خودش را ثابت کرده است، کسی که اهمیت می‌دهد. افراد انعطاف‌پذیر نمی‌ترسند که مشکلات خود را به آن‌ها بگویند و با کسی صحبت می‌کنند و احساسات خود را به اشتراک می‌گذارند.

۴- آن‌ها راهی برای ارتباط با مرکز معنوی خود پیدا می‌کنند، چه این یک سنت دینی باشد و یا ایدئولوژی فلسفی درونی، طبیعت، مدیتیشن، یوگا و یا نماز. آن‌ها به طور کلی امید و اعتقاد دارند که همه چیز بهتر خواهد شد. این به دلایل بسیاری اهمیت زیادی دارد. اعتقاد و امید نیروهای قدرتمند برای تغییر و اتصال شما به چیزی بیشتر از خود و شرایط فعلی شما است.

مقابله با سختی‌های زندگی چالشی برای همه است. اگر چه افراد انعطاف‌پذیر حتی زمانی که شرایط دشوار است به سختی کار می‌کنند، به دنبال کمک حرفه‌ای بودن همیشه باید یک گزینه باشد. با این وجود، غم و اندوه طولانی و عدم توانایی لذت بردن از چیزهایی که شما قبلا از آن‌ها لذت می‌بردید، همیشه نگران‌کننده است. مخصوصا وقتی که قادر به انجام امور ساده و اساسی زندگی روزمره نیستید. به این ترتیب مهم است که بین احساس غم و اندوه، احساس غربت، احساس ناراحتی و افسردگی بالینی تفاوت‌هایی پیدا کنید. این امر نیاز به مشاوره با یک ارائه دهنده‌ی خدمات بهداشت روان یا حداقل پزشک خانواده دارد تا بتواند افسردگی بالینی را که شرایطی است که با روان درمانی و احتمالا همراه با دارو درمان می‌شود، مدیری کند.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید