انتشار این مقاله


منابع آنتی اکسیدان

رژیم غذایی سر شار از انواع آنتی اکسیدان ها می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی دارند. درادامه به معرفی غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان می‌پردازیم. تخم کدو تنبل خیلی ها از تخمه کدو تنبل به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند ولی بیشتر مردم نمی دانندکه این دانه ها سرشار از یک […]

رژیم غذایی سر شار از انواع آنتی اکسیدان ها می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی دارند. درادامه به معرفی غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان می‌پردازیم.

تخم کدو تنبل

خیلی ها از تخمه کدو تنبل به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند ولی بیشتر مردم نمی دانندکه این دانه ها سرشار از یک ماده ی معدنی کم یاب است که می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی و یک عامل ضد التهاب عمل کند. این ماده معدنی، آثار حفاظتی مطلوبی در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید دارد و به تسریع و تسهیل بهبود زخم های بدن، ترمیم و تقویت دستگاه ایمنی بدن و پیشگیری از آکنه نیز کمک می کند.

dsc_2414

روغن زیتون

olive-oilاین محصول خوراکی یکی از اجزای جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای است. روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی چربی امگا ۳ است که در همراهی با آنتی اکسیدان هایش می تواند خاصیت ضد التهابی داشته باشد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

زرد چوبه

نتیجه برخی از مطالعات نشان داده که یکی از علل پایین بودن میزان ابتلا به سرطان های گوارشی در هند، الگوی تغذیه ای آن ها و استفاده مداوم شان از برخی از ادویه های سالم است. زرد چوبه یکی از ادویه هایی است که در این کشور به وفور مصرف می شود. این ادویه حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها است که در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اثر حفاظتی دارند و از سرطان پیشگیری می کند.

1413806400

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد و همچنین منبع غنی از ویتامین های A، C و بویژه بتاکاروتن است که تمام این ویتامین ها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند.

tomamto

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *