انتشار این مقاله


لینلی هوپ؛ کودکی که دو بار متولد شد!

یک نوزاد دختر از لوییس‌ویل (Lewisville) تگزاس که اخیراً متولد شده است، در حقیقت برای دومین بار است که به دنیا می‌آید، چرا که یک‌بار در مرحلۀ جنینی جهت درمان یک عارضه؛ به مدت ۲۰ دقیقه از رحم مادر خارج شده بود!    مارگارت هاوکینز بومر (Margaret Hawkins Boemer) که هفتۀ شانزدهم از بارداری خود […]

یک نوزاد دختر از لوییس‌ویل (Lewisville) تگزاس که اخیراً متولد شده است، در حقیقت برای دومین بار است که به دنیا می‌آید، چرا که یک‌بار در مرحلۀ جنینی جهت درمان یک عارضه؛ به مدت ۲۰ دقیقه از رحم مادر خارج شده بود!

   مارگارت هاوکینز بومر (Margaret Hawkins Boemer) که هفتۀ شانزدهم از بارداری خود را سپری می‌کرد طی یک معاینۀ پزشکی اطلاع یافت که دخترش، لینلی هوپ (Lynlee Hope)، یک تومور در ناحیۀ ستون فقراتش دارد. این توده با نام “تراتومای ساکروکوکسیژیال” (Sacrococcygeal Tratoma)، میزان قابل توجهی از خون مورد نیاز جنین را مصرف می‌کرد و بنابراین شانس نارسایی قلبی منجر به مرگ را بالا می‌برد. زمانی که جراحان جهت خارج کردن این توده شکم مادر را شکافتند، لینلی فقط ۵۳۰ گرم وزن داشت.

   خانم بومر در حقیقت دوقلو باردار بود؛ ولی یکی از قل‌ها پیش از سه‌ماهۀ دوم بارداری، سقط شد. پس از این اتفاق به وی توصیه شد که قل دوم را نیز سقط کرده و به این بارداری پایان دهد. تا این که پیشنهاد انجام این عمل جراحی پرخطر از سوی پزشکان “مرکز جنینی کودکان تگزاس” (Texas Children’s Fetal Center) مطرح شد.

   هنگامی که عمل جراحی انجام شد، جنین و تومورش هم‌وزن بودند. لینلی فقط ۵۰ درصد شانس زنده ماندن داشت.

   خانم بومر به خبرنگار CNN می‌گوید:

   در هفتۀ بیست‌و‌سوم، تومور، القای نارسایی قلبی نزدیک بود قلبش را از کار بیندازد، بنابراین ما باید انتخاب می‌کردیم؛ اجازه دهیم تومور جسمش را در خود فرو برد یا یک شانس زندگی به او بدیم؟ این تصمیمی بسیار ساده برای ما بود. ما به لینلی شانس زندگی دوباره دادیم.

   وقتی قلب لینلی از تپش بازماند …

   دکتر درل کس (Darrell Cass) از اعضای این تیم جراحی است. طبق گفته‌های وی، تومور لینلی به قدری بزرگ بود که برای جدا کردن آن نیاز به یک برش بسیار وسیع بر روی شکم مادر و خارج ساختن جنین از رحم وی بود. قلب لینلی در طی جراحی عملاً از کار ایستاد اما یک متخصص قلب‌و‌عروق توانست لینلی کوچک را به زندگی برگرداند. تیم جراحی پس از جداسازی تومور، لینلی را بار دیگر به رحم مادرش بازگرداند.

   خانم بومر ۱۲ هفتۀ بعدی را روی تخت بیمارستان سپری کرد و لینلی برای دومین بار در ۶ام ژوئن به دنیا آمد. نوزاد از طریق سزارین متولد شد و هنگام تولد ۵ پوند و ۵ اونس (حدود ۲/۴ کیلو‌گرم) وزن داشت. نام لینلی هوپ تلفیقی از نام‌های دو مادربزرگ وی است.

لینلی هوپ در کنار مادر و خواهرانش.
لینلی هوپ در کنار مادر و خواهرانش.

   هنگامی که لینلی ۸ روزه بود، عمل جراحی دیگری جهت برداشتن باقی‌ماندۀ تومور بر روی استخوان دنبالچۀ وی انجام شد. لینلی هم‌اکنون در خانه و در کنار خانواده‌اش در سلامتی کامل به سر می‌برد.

   تراتومای ساکروکوکسیژیال نوعی تومور بسیار نادر است که در یک مورد از هر ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار تولد دیده می‌شود. این اختلال علت مشخصی ندارد و نوزادان دختر نسبت به این مشکل ۴ برابر مستعدتر از نوزادان پسر هستند.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید