انتشار این مقاله


مطالعه روزانه می‌تواند یک سال به عمر شما اضافه کند

حتی اگر مطالعه را تا الآن دوست نداشته اید، می توانید برای افزایش طول عمرتان در علاقه خود بازنگری کنید!

بعضی از سرگرمی‌ها برای شما بهتر از بقیه سرگرمی‌ها هستند. پیاده‌روی برای قلب شما بهتر از بازی یک نفره است، و پازل احتمالا برای ذهن شما بهتر از راگبی است. و هنگامی که وقت مطالعه می‌رسد، قطعا برای روح شما خوب است، اما چه طور می‌تواند طول زندگی شما را بهبود ببخشد؟


یک فصل در روز، نیاز شما به دکتر را از بین می‌برد!

حدود یک چهارم از بزرگسالان آمریکایی گزارش کرده‌اند که در سال گذشته مطالعه‌ای نداشته‌اند. این خبر بدی است، چون یک مطالعه جدید ثابت کرده که مطالعه می‌تواند طول عمر شما را زیاد کند. این اولین مطالعه از این دست نیست. برخی مطالعه‌های قبلی یافته بودند که علی رغم این‌که سبک زندگی غیر متحرک سلامت را به خطر می‌اندازد، اما مطالعه هیچ اثر مخربی بر طول عمر قابل انتظار ندارد. تحقیقات دیگری دریافته‌اند که خواندن در واقع اثر مثبتی بر طول عمرتان دارد. اما این تحقیق به طور خاص درباره اثراتی است که کتاب‌ها دارند.


مقاله‌ی مرتبط: کتاب خوانی باعث افزایش طول عمر می‌شود!


این مهم‌ترین نتیجه است: بزرگسالانی که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند ۲۳ ماه بیش‌تر از میانگین افرادی که مطالعه نمی‌کنند عمر می‌کنند. داده‌ها از اچ آر اس می‌آید که یک مطالعه دو سالانه است که سلامت بازنشستگان را از سال ۱۹۹۲ بررسی کرده است. آن‌ها افرادی را که مطالعه می‌کردند با آن‌هایی که نمی‌کردند مقایسه کرده‌اند و تفاوت‌های بسیار بیش‌تری از فقط طول عمر یافته اند.
کتاب‌خوان ها کمتر از سایر افراد افسرده می‌شوند، تحصیل‌کرده‌تر هستند، و ثروتمندتر از همتایان غیرکتاب‌خوان خود هستند. هم‌چنین بیش‌تر آن‌ها خانم هستند. همه آن عوامل به تنهایی اثر مثبتی بر طول عمر دارد. یک ارتباط غافلگیر کننده وجود دارد: احتمال بیش‌تری وجود داشت که کتاب‌خوان‌ها نابینا باشند یا از برخی از انواع آسیب‌دیدگی بینایی رنج ببرند.

آن‌ها قطعا این را نمی‌گویند، اما محققان بر این باورند که کتاب به مغز فرصت می‌دهد تا خود را آرام کند و دوباره شارژ کند، به خصوص در طی چیزی که آن‌ها “مطالعه عمیق” می‌نامند. آن زمانی است که شما فقط از کلمات رد نمی‌شوید، بلکه به صورت فعال با شخصیت‌ها و مفاهیم ارتباط برقرار می‌کنید و راجع به اطلاعاتی که کتاب به شما می‌دهد خیلی فکر می‌کنید. اما این می‌تواند زمان‌گیر باشد. اگر قرار باشد که راجع برخی مفاهیم شگفت‌انگیز خیلی عمیق فکر کنید ولی کل روز را برای این کار وقت نداشته باشید چه می‌شود؟

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید